به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۷۲۰۴۹
این افراد با حضور در قطر چه آورده‌ای برای کشور خواهند داشت؟

سفر دسته جمعی اصولگراها به قطر با پول بیت المال

سفر دسته جمعی اصولگراها به قطر با پول بیت المال
گروه سیاسی: سایت برترین‌ها نوشت: تصاویر منتشر شده از برخی تماشاچیان ایرانی حاضر در بازی ایران و ولز با واکنش‌های زیادی همراه بوده است. سفر به قطر امروز یک سفر معمولی نیست. رقابت‌های جام جهانی آغاز شده و شهرهای قطر این روزها، صحنه حضور طرفداران فوتبال از کشورهای متفاوت است. دولت قطر، ورود بیش از ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده را تا ۲۷ آذرماه پیش‌بینی کرده است. در شبکه‌های اجتماعی فارسی اما چند تصویر، بیش از تمام آن ۱.۷ میلیون نفر به چشم آمده‌اند.
این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از مدیران و خبرنگاران روزنامه‌های اصولگرا به صورت دسته جمعی به قطر سفر کرده‌اند. چهره‌هایی که بیشترشان از منتسبان به جریان موسوم به ارزشی تندرو در کشورند. از امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جهان‌آرا، محمد نسیمی، مدیر روابط عمومی هلال احمر و علی رجبی، سردبیر خبرگزاری مجلس تا دانیال معمار سردبیر روزنامه همشهری. سینا کلهر، معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش اعزام ۱۰۰ نفر به قطر با همکاری وزارت ارشاد و وزارت ورزش را تایید کرد. تعدادی از حاضرین در دوحه نیز توسط دیگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی به قطر اعزام شده‌اند که به گفته برخی روزنامه‌نگاران، تعدادشان به ۳۵۰ نفر می‌رسد. حداقل هزینه سفر ۱۰ روزه قطر، حدود ۴هزار دلار است.
یعنی یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار هزینه از سفره مردم برای ارسال فعالان رسانه‌ای به قطر برای تولید محتوایی که هرچه باشد، حتی به پوشش اخبار رقابت‌های جام‌جهانی نزدیک هم نیست. این در حالی است که با اطلاع فرازدیلی، نام خبرنگاران ورزشی بسیاری از رسانه‌های رسمی نیز از لیست اعزام به قطر خط خورده است. اعزام فعالان رسانه‌ای اصولگرا به قطر با هزینه بیت‌المال، در شرایطی که گفتمان رسانه‌های خارج از کشور، عملا به گفتمان غالب در شبکه‌های اجتماعی بدل شده چه توجیهی دارد؟
این افراد با حضور در قطر چه آورده‌ای برای کشور خواهند داشت که هزینه گزاف ۶۳ میلیارد تومانی را به نحوی جبران کند؟ اعزام چهره‌های نزدیک به دولت به سفرهای خاص بی‌سابقه نیست اما هرگز از سوی مقامات رسمی توضیح و یا توجیه نشده و به نظر می‌رسد با روند موجود امیدی به توقف در تقسیم چنین رانت‌هایی نیست...
اما حاشیه‌ها تنها به این محدود نشده است بلکه نوع رفتار این افراد نیز باعث جنجال زیادی در فضای مجازی شده است ویدئویی از مصاحبه این افراد با رسانه‌های خارجی منتشر شده که باعث شده بسیاری در شبکه‌های اجتمای از آن‌ها انتقاد کنند. فیلمی در شبکه‌های اجتمای دست به دست می‌شود که یک زن از حقوق برابر و آزادی زنان در ایران به زبان انگلیسی سخن می‌گوید، اما ابتدایی‌ترین جملات انگلیسی را هم نمی‌داند. این خانم برخی کلمات انگلیسی و فارسی را کنار هم قرار می‌دهد و به سختی سخن می‌گوید. او از کلمه because بین جملات فارسی خود استفاده می‌کند و همین هم باعث شده تا در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «خانم بیکاز» مشهور شده است.
رویداد ۲۴ درباره هویت این زن نوشت: این خانم فرح عبدی کارمند وزارت ارشاد در بخش رسانه‌های خارجی است! نکته دردناک اینکه او در بخشی از وزارتخانه مشغول فعالیت است که یک جمله ساده به زبان انگلیسی نمی‌داند.
یکی از کاربران نیز درباره این ویدئو نوشت: یک نهضت تدریس زبان انگلیســی به مســئولان و کارگزاران اصلی نظــام باید راه بیفتد. آخر این چه وضعی است؟ در تهران کلی دانشجو و جوان‌های مستعد داریم که به یکی دو زبان روز دنیا مســلطند. انگلیسی، فرانسه، آلمانی و... حتی آن شــرپای محلی دماوند در تعدد برخورد با کوهنوردهای خارجی به خوبی انگلیسی صحبت می‌کرد، بعد چطور است که مقامات مسئول کشور از پیر و جوان ما این‌گونه در تکلم به زبان انگلیســی باز می‌مانند؟ البته می‌توانند بگویند فارســی حــرف می‌زنیم و مترجم می‌خواهیم اما مشــکل اینجاست که فکر می‌کنند بر زبان انگلیســی مســلط هم هســتند و اصرار به این که به زبان انگلیسی با خبرنگاران حرف بزنند و نتیجه‌اش کلی بیکاز و آی دونت نو و یس بی‌دلیل می‌شــود. اول از همه دانشــگاه امام صادق باید یک فکری در این مورد کند!
بعد از انتشار تصاویر این افراد در ورزشگاه قطر، انتقادات زیادی متوجه آن‌ها بوده است اما تا کنون هیچ منبع رسمی‌ای تایید نکرده که این افراد آیا باهزینه شخصی به قطر سفر کرده‌اند یا این که هزینه‌های سفر آن‌ها را یک ارگان دولتی پرداخت کرده است. با این حال دانیال معمار در این باره در توئیتر خود نوشته است: 69 خبرنگار ورزشی، 10 روزنامه‌نگار فرهنگی ، 4 مستندساز ، 3 فعال مجازی، 5 نفر از ستاد خبری، 3 خبرنگار العالم و 3 فرد اجرایی وارد قطر شده‌اند. این سفر برای خبرنگاران ورزشی کاملا رایگان است و مقداری پول هم دریافت می‌کنند. بقیه بخشی از هزینه‌ها را ازجیب خود پرداخت کرده‌اند تمام.
بسیاری با استناد به همین توئیت پرسیده‌اند چرا باید سه فعال مجازی با پول عمومی و رایگان به قطر بروند؟ معیار انتخاب آن‌ها چه چیزی بوده است؟ و چه کسانی برای انتخاب این افراد تصمیم گیری کرده‌اند؟

 
برچسب ها: جام جهانی

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۵:۲۸
وقتی رییس جمهور به لکوموتیو می گویید لوکوموتیو، شما انتظار دارید خانم بیکاز چه بگویید؟ (407198)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۵:۳۴
بالاخره باید چند نفر پرچم تکون بدهند (407200)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۵:۴۸
مشکل اصلی این نیست که این عزیزان بلد نیستند انگلیسی حرف بزنند. مشکل بزرگ خودشیفتگی آنان است که خود را در تمام امور توانمند تصور می کنند و شوربختانه گاف هایشان در انجام وظایف سازمانی دست کمی از انگلیسی حرف زدن شان ندارد. (407202)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۹:۰۸
عزیزم باپول بیتامال رفته اند موثق میگویم (407222)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۹:۳۶
زبانتان را گاز بگیرید حتما اشتباه میکنید چون این وصله ها به اصولگراها نمیچسبد شاید اصلاح طلبان هستند و خودرا شبیه اصولگراها درآوردند تا شناخته نشوند چون اصولگراها مگر نمیدونستی معصوم هستند وگناه نمیکنند، خبری ازشما بعیده چنین سوال کردن و تیتر زدن، چون اصولگراها بکدام تعهدات خود عمل کردن که این رو رعایت بکنند و با پول بیت المال به سفر نروند، بیت المال برای همه حرام است جز اصولگراها، چون به اصولگراها حلال است اینکه پرسیدن نداره عزیزم (407228)
صفورا
Canada
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۹:۴۸
بنگلادشى ها رو جا انداختيد که يک سرى از آنها بودند بليط مجانى و پرچم دستشون دادند (407235)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۲۱:۱۰
بیت الحال!!!!! (407241)
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۲۱:۴۷
با پول باد آورده اهدایی چه خریدهایی از زارای قطر میکنند (407246)
فرهاد راد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۱:۰۷
خرج که از ملت ایران بُوَد
جام جهانی رفتن آسان بُوَد (407263)
معلمناامیدشده
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۵:۲۸
خدا ازشون نگذره که من یکی راضی نیستم (407288)
حوریه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۷:۱۹
دلخوش به این مقدار نباشید. (407289)
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۹:۴۵
تو را به خدا دیگه نگید دیگه نگید از این همه نابسامانی ، هرج و مرج ، بی قانونی و از همه بد تر عدم پاسخگویی (که هیچ ) طلبکار شدن این آقایان از مردم!!!!! واقعا دیگه خسته شدیم به جایی رسیدیم که حتی توان تآمین هزینه های ابتدایی خانواده هامون رو هم نداریم اما تو اخبار از این همه چپاول و بریز و بپاش وووو یه سری چپاولگر پر ادعا می شنویم که کارد رو به استخوان می رسونه . من خواهش می کنم چون ما توان برخورد( که هیچ ) حتی انتقاد رو هم نداریم اجازه بدید ببرند و بخورند ...و به ریش مردم هم بخندند.... (407313)
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۴
اين خبر خيلي چرت وپرت و مسخره وفقط براي تفرقه است
يعني همه فعالان رسانه اي امريكا وإسرائيل با هزينه شخصي رفته اند (407316)
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۰:۱۱
حق ماموریت این عزیزان بعد از بازگشت از ماموریت افتخار آمیز قطر فراموش شد!!!‌ از عجایب است که بجای این سیاه لشگر از اعزام گزارشگران مسابقات تیم ملی جلوگیری شد!!!! (407318)
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۰:۵۴
کوفتتون بشه اگه ریالی از بیت المال از حق ما صرف شماها شده باشه برای سفر به قطر....
مگه شماها ایرانی ترید که باید مفت مفت بخورید و تفریح کنید و ماها در حسرت یک سفر و تفریح معمولی باشیم...ننگ بر شما بچه زرنگهای بی هویت... (407328)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۰۱
لابد ناراحتید که چرا شما را نبردن!؟؟؟
این نگرانی را چهارسال پیش که سلبریتی ها توسط تدبیروامید ب برزیل رفتن هم داشتید؟
سفر قطر گرونتره یا برزیل؟؟؟ (407331)
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۳:۲۷
حسین حسین شعارتون مال مفتخوری عادتتون ........... (407352)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۱۵:۱۲
رییسی از امیر قطر تشکر کرده
بخاطر رعایت شیونات اسلام

اینم یک دستاورد برا دولت رییسی (407378)
زر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۷
واقعا دل آدم کباب میشه اینهمه جوون بیکار و بی سر و سامون داریم که داره سن ازدواجشون میگذره... چه دخترا ک دلشون میخاد ازدواج کنند ولی خواستگاری نیست... یا چه پسرا که میبینیم نمیتونن از پس تامین ی مسکن کوچیک تو پایین شهر بر بیان و در حسرت یک زندگی متاهلی اند... خدا اه اینا رو میگیره... صبر کنید ببینید.. چرا انقدر دلسنگ و نسبت ب هم بی تفاوت شدیم؟ از کی این اتفاق افتاد؟؟ مردم قدیم،پدربزرگ و مادربزرگهامون خیلی مهربون بودن...

بیت المال برای همه موردی میتونه استفاده بشه بجز برای رفاه مردم معمولی.... (407463)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها