به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۷۲۸۵۶

 پوتین نتوانست اوکراین را در هم بشکند

 پوتین نتوانست اوکراین را در هم بشکند
گروه بین الملل: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی با بیان اینکه پوتین باید فورا به "تهاجم شرورانه در اوکراین" پایان دهد، گفت: رئیس جمهوری روسیه نتوانسته اوکراین را درهم بشکند.
 ویکتوریا نولاند،  در جریان سخنرانی در سازمان امنیت و همکاری اروپا در سطح وزرا گفت: یک راه مشخص برای پایان این جنگ و آتش افروزی برای روسیه وجود دارد تا این جنگ شرورانه علیه اوکراین را متوقف کند.
وی همچنین از بلاروس خواست که از ایفای نقش به عنوان "یک پلتفورم توانمند برای این حملات شرورانه" دست بردارد و ادامه داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نتوانسته اوکراین را با این حمله شرورانه و جرایم جنگی و نقض حقوق بشر در هم بشکند و حالا حملات بیرحمانه‌اش علیه آسیب پذیرترین مردم شامل سالخوردگان است که میلیون‌ها نفر را در آستانه زمستان به خاموشی و سرما کشانده است.نولاند ادامه داد، پوتین نتواسته سازمان امنیت و همکاری اروپا را نیز در هم بشکند و به همین دلیل است که آمریکا نسبت به آینده و با وجود تمامی هراس‌ها و ترس‌های سال جاری میلادی خوشبین است.
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی همچنین افزود: این هم برای اروپا و هم برای جهان بسیار مهم است چون این سازمان هنوز استاندارد طلایی را برای حل و فصل یکسری مشکلات و درگیری‌ها در اختیار دارد و از دموکراسی، آزادی رسانه، امنیت و شفاف سازی نظامی دفاع می‌کند.
این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: اینها باید ادامه یابد و من از مقاومتی که ایجادش کرده‌ایم، قدردانی می‌کنم. شاید یک روز شهروندان روس هم از فرصت زندگی کردن تحت لوای یک سیستم آزادتر بهره‌مند شوند؛ سیستمی که اوکراین به شدت برای آن مبارزه می‌کند و بسیاری از ما از آن لذت می‌بریم؛ سیستمی که در آن کرامت انسانی رعایت می‌شود، در آن انتخابات آزاد است، در آن مطبوعات آزاد هستند، جایی که پاسخگویی و عدالت وجود دارد، جایی که رهبران برای مردم کار می‌کنند و نه برعکس.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها