به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۳۷۳۲۳۳

صدور حکم اعدام برای سهند نورمحمدزاده

صدور حکم اعدام برای سهند نورمحمدزاده
گروه سیاسی: حامد احمدی، وکیل تسخیری سهند نورمحمدزاده، از ابلاغ حکم «اعدام» این جوان ۲۵ ساله خبر داد و گفت که استناد دادگاه انقلاب در صدور این حکم «یک فیلم است که در آن این جوان معترض تلاش می‌کند گاردریل بزرگراه را بکند».
این وکیل تسخیری، افزود که حکم اعدام صادر شده برای سهند نورمحمدزاده «بدوی» و قابل اعتراض است.
وکیل تسخیری سهند نورمحمدزاده، افزود که او کندن نرده و آتش زدن سطل زباله را رد کرده و «در تمام مراحل دادرسی به صراحت اقدامات خود با هدف مقابله با نظام را انکار کرده، ضمن اینکه پس از آغاز تجمع به محل آن رسیده که از این نظر نقش لیدر بودن او زیر سوال می‌رود».
سهند نورمحمدزاده، ۲۵ ساله متولد اسفند سال ۷۵ و ورزشکار است. محل کار او پاساژ تیراژه در شمال غربی تهران بوده و دوازدهم مهر ماه یک روز پس از تجمع اعتراضی در این محدوده  بازداشت شد.
روزنامه شرق هفته گذشته درباره «فیلم» مورد استناد دادگاه انقلاب برای صدور حکم اعدام این جوان معترض نوشت: «صداوسیما و برخی رسانه‌های دیگر، فیلمی را از سهند نورمحمدزاده پخش کردند که او در آن نه اقدام به آتش زدن سطل زباله می‌کند و نه عمل دیگری را مرتکب می‌شود که بتوان از آن به عنوان محاربه یاد کرد.»
این روزنامه در شماره اول آذر ماه نوشت: «حکم صادرشده برای نورمحمدزاده، از دید وکلا و حقوق‌دانان مستقل با مصادیق اتهام محاربه همخوانی ندارد.»
پدر سهند نورمحمدزاده در همین گزارش گفت که روز یازدهم مهر ماه پس از آنکه سهند به محل کار خود در پاساژ تیراژه مراجعه کرد، «همان زمان معترضان از سمت پونک به سمت پایین می‌آمدند. مقابل پاساژ، درست جایی که سهند موتورش را پارک کرده بود، سطل آشغال آتش زده بودند. موتور سهند، موتور صفر و نو است. سهند با پا، دو سه متری سطل آشغال را جابه جا می‌کند. این صحنه در فیلم هم هست و در صداوسیما هم نشان داده‌اند.»
به گفته او، سهند در دفاعیاتش خطاب به قاضی گفته است: «چون موتور من نو بود و ترسیدم موتورم آتش بگیرد، سطل آشغال را به سمت دیگری هل دادم. ماموران اطلاعاتی از روی پل عابر پیاده مقابل تیراژه، فیلمبرداری کرده‌اند. فیلم هایی که پخش شده، فیلم‌هایی است که ماموران اطلاعاتی گرفته‌اند نه شخص دیگری.»
پدر سهند نورمحمدزاده تاکید کرد که فرزندش نقشی در شکل گیری تجمع اعتراضی نداشته است و براساس فیلم مورد استناد دادگاه انقلاب، افراد دیگری نرده‌ها را شکسته‌اند.
او افزود که در یکی از صحنه‌های این فیلم، وقتی یکی از سرنشینان اتوبوس بی‌آرتی نرده‌ای را که در عرض خیابان قرار گرفته، کنار می‌زند تا اتوبوس رد شود «سهند از پیاده رو می‌آید و نرده‌ای را که کنار زده شده بود، دوباره وسط می‌آورد. این تنها کاری است که سهند انجام داده است.»
سعید نورمحمدزاده در دادگاه انقلاب تهران، به اتهام «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات»محاکمه شد.
برچسب ها: اعتراضات

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۷:۲۹
اینا همونایی هستن که رییستون بهشون گفت خس و خاشاک، چی شده نظرش عوض شده؟؟؟ (408007)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۰۷:۰۲
بخاطر یکم جابه جا کردن نرده چه اتهام عریض و طویلی به پای پسر بیچاره بستن و میخوان اعدامش کنن ....... .... واقعا که مسلمانی به باد رفته ... من سوالم اینه که همه میدونیم امام علی علیه السلام با خوارج نهروان جنگ کرد و ابن ملجم هم طبیعتا بین آنها بود پس چطوریه که بعد از جنگ راحت برای خودش میگشت و هیشکی کارش نداشت تا اینکه امام رو مضروب کرد .. ابن ملجمی که تو جنگ شمشیر کشیده بود توجه کنید ... از خدا بترسید برای یه نرده حکم اعدام میدید (408051)
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۲:۰۰
اونایی ک ب نام خدا ظلم میکنن فک میکنی اصلا اعتقادی به وجود خدا دارن؟ (409431)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۰۷:۰۶
بخاطر یه فیلم کشیدن نرده حکم اعدام میدین .. از خدا نمیترسید ... ابن ملجم که در گروه خوارج بود .. و شمشیر بر علیه امام علی کشیده بود .. آزاد بود و راحت .. میگشت .. برای چی .. برای اینکه امام علی مسلمان و آزاده بود ... نه اینکه ادعای مسلمانی میکرد ... اونا بنی امیه و بنی عباس بودن ... شما هم که بدتر از این دو تا (408052)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۰۸:۵۴
حتما یه غلطی کرده ، دادگاه بدون مستندات حکم نمیده وگرنه در مراحل بالاتر دادرسی نقض میشه (408065)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۴:۴۲
برو از خدا بترس ندیده نظر نده (408117)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۰:۲۲
اگه برادر یاپسرخودتم بود همین ومیگفتی؟بی رحم سنگدل (408798)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۴:۱۸
غلط وتوامسال تو میگن که ذهنتون فقط تو خرافه است نه انسانیت میشناسین از داعش پست ترید (408947)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۲:۲۷
تو خوبی تو این سه ماه جنایت هایی که انجام دادین رو داعش تو ده سال جنگ انجام نداد به اسم اعتراض آدم می‌کشید مامور زنده زنده آتیش می‌زنید گلو مامور رو می‌برید وهزارتا جنایت دیگه بعد به دیگران میگی داعشی؟ 🤣 (409570)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۰:۱۲
اصلاً گیریم گاردریل را کنده باشد. برای کندن گاردریل جوان مردم را اعدام می کنند؟ این قانون چه دین و آیینی است؟ قطعاً قانون اسلام نیست. (408069)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۰:۴۹
این قضات از خدا نمیترسند؟ این همه بی عدالتی (408071)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۳
خشم مردم را بیشتر نکنید (408083)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۴:۰۹
این همه ظلم و ستم از آخر کار دستتون میده (408109)
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۴:۴۲
حالا گیریم که که گاردریل راکنده باشه باید اعدامش کنند این چه عدالتی است جوان بیچاره (408116)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۰:۱۳
کجای دنیابرای آتیش زدن سطل آشغال اعدام میکنند؟ (408797)
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۲:۰۱
ایران=) (409432)
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۱:۵۹
از خون یه عالمه جوون معترض که ایندشون رو تباه کردین بالا برین (409430)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها