به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۷۳۴۳۳

لحظه‌ای نادر از زایمان یک شیر /فیلم

لحظه‌ای نادر از زایمان یک شیر /فیلم
گروه فیلم:  تولد یک شیر توسط گروهی از بازیدکنندگان از حیات وحش آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده است.مریشو لوگنج ۳۰ ساله، این لحظه خاص را در حیات وحش مالامالا در آفریقای جنوبی رؤیت کرده و خیلی خوش شانس بوده که توانسته آن را فیلمبرداری کند.مالامالا زمینی شرق پارک ملی کروگر است و خانه بسیاری از گربه‌های بزرگ آفریقا است. دوستداران حیات وحش از سراسر جهان در جستجوی پلنگ‌ها و شیر‌ها به اینجا می‌آیند.
 
مریشو می‌گوید: من و مهمانانم صبح با ماشین بیرون رفتیم و قصد داشتیم دنبال چند شیر بگردیم. همانطور که از کمپ خارج شدیم، یکی از همکارانم رد شیر را در قسمت مرکزی منطقه حفاظت شده مالامالا پیدا کرد. بلافاصله برای کمک به جستجو به آن سمت حرکت کردیم. با این حال، کمی قبل از رسیدن به منطقه‌ای که ردیابی‌ها دیده می‌شد، یک شیر تنها را پیدا کردیم.ما نمی‌دانستیم که این یک مشاهده معمولی شیر نیست. این شیر حامله بود! در عرض ۵ دقیقه از ورود ما، او بلند شد و شروع به حرکت کرد، شاید به دنبال یک مکان دنج‌تر بود.
 
سپس متوجه چیز عجیبی شدیم. انگار شکمش در حال حرکت بود. او انقباضات داشت. سپس صاف نشست و شروع به لیسیدن کرد که ما آن را با نظافت اشتباه گرفتیم. وقتی برگشت، متوجه شدیم چه اتفاقی افتاده است. تازه زایمان کرده بود! آنجا بود، توله کوچک در دهانش!شیر‌های ماده وقتی آماده زایمان می‌شوند گله خود را ترک می‌کنند و اغلب بیشه‌زار‌ها یا چاله‌ها را برای این کار انتخاب می‌کنند، دور از چشم و به دور از خطر شکارچیان در کمین. شاید به همین دلیل است که حتی برای راهنما‌هایی که بیشتر عمر خود را در جمع این موجودات باشکوه می‌گذرانند، دیدن چنین لحظه‌ای بسیار نادر است.
 
بلافاصله پس از آن، شیر مادر بلند شد و شروع به راه رفتن کرد. ما تصمیم گرفتیم او را دنبال نکنیم، زیرا فکر می‌کردیم ممکن است فشار بیشتری بر او وارد شود. امیدواریم این به او اجازه دهد بدون استرس بی مورد استراحت کند و به بچه کوچکش رسیدگی کند.دوران بارداری شیر‌های ماده ۱۱۰ روز است و بچه‌های کوچک و آسیب پذیر به دنیا می‌آورند. پس از تولد، توله‌ها برای مدتی قادر به دیدن نخواهند بود و بنابراین نیاز به توجه و مراقبت مادر خود دارند. فقط زمانی که توله‌ها بتوانند راه بروند و ببینند، با گله آشنا می‌شوند. تا آن زمان، مادر آن‌ها به طور کامل از آن‌ها مراقبت می‌کند.
.....
مرجع : فرارو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها