به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۷۳۸۷۰

سلطه دموکرات‌ها بر سنا قطعی شد

سلطه دموکرات‌ها بر سنا قطعی شد
گروه بین الملل:به دنبال پیروزی نامزد دموکرات‌ها از ایالت جورجیا در دور دوم انتخابات سنای آمریکا، اکثریت این مجلس کنگره آمریکا اینبار به صورت مطلق در اختیار دموکرات‌ها قرار گرفت. مجلس نمایندگان هم به دست جمهوری‌خواهان افتاده است.
 به دنبال برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در هشتم نوامبر، مشخص شد که اکثریت سنا در اختیار دموکرات‌هاست اما نتیجه انتخابات در یک ایالت – جورجیا – مشخص نشد و رای‌گیری به دور دوم در شش دسامبر کشیده شد.
براساس نتایج دور دوم انتخابات در روز سه‌شنبه، سناتور "رافائل وارناک" که این کرسی را در دست داشت، توانست رقیب جمهوری‌خواهش "هرشل واکر" را که بازیکن سابق فوتبال آمریکایی است و دونالد ترامپ هم از او حمایت کرده بود، شکست دهد و واکر هم به شکست خود اذعان دارد.
این بدان معناست که دموکرات‌ها در مابقی دوره ریاست جمهوری جو بایدن، اکثریت مطلق را در سنا دارند و در آخرین رای‌گیری مهم امسال، چرخه انتخاباتی نه چندان موفقیت‌آمیز را برای جمهوری‌خواهان رقم زدند.
با پیروزی وارناک ۵۳ ساله، دموکرات‌ها اکثریت سنا را با ۵۱ کرسی مقابل ۴۹ کرسی جمهوری‌خواهان خواهند داشت و توانستند تقسیم ۵۰ - ۵۰ مجلس فعلی را شکسته و یک کرسی بیشتر بگیرند. از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا، ۳۶ کرسی در انتخابات میان‌ دوره‌ای هشتم نوامبر به رای گذاشته شد.
با این حال، کار دولت ایالات متحده سخت خواهد شد زیرا جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به سختی از چنگ دموکرات‌ها درآوردند. دموکرات‌های این مجلس به ۲۱۳ کرسی و جمهوری‌خواهان به ۲۲۱ کرسی رسیده‌اند. یک کرسی بلاتکلیف هم احتمالا به جمهوری‌خواهان برسد. سیاستمداران برای کسب اکثریت این مجلس به ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی نیاز داشتند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها