به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۳۷۳۹۶۴
از جشن کباب مسی تا بسکتبالِ آبی انگلیسها

گزارشی از زنگ تفریح ستاره‌ها در جام جهانی

گزارشی از زنگ تفریح ستاره‌ها در جام جهانی
گروه ورزشی: بعد از هفده روز نفس گیر و رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی، رقابت‌های جام جهانی 2022 به مدت دو روز تعطیل شد (روز گذشته او امروز). مرحله یک چهارم نهایی مسابقات از روز جمعه شروع خواهد شد. در این دو روز، اعضای تیم‌ها فرصتی پیدا کردند تا با خانواده‌های خود دیدار کنند و برگزار کننده‌ها هم فرصتی برای نفس کشیدن پیدا کردند. 
استراحت‌های بازیکنان تیم های حاضر در یک هشتم نهایی با توجه به برنامه بازی های هر کدام در نظر گرفته شده است و دو تیم انگلیس و فرانسه بیشترین فرصت استراحت را داشته اند. مراکش و پرتغال هم که در روز آخر یک هشتم هایی به میدان رفتند، با کمترین فرصت برای استراحت روبرو هستند.
یک روز بعد از صعود آرژانتین به مرحله یک چهارم نهایی، لیونل مسی یک جشن کباب در فضای باز که محبوبیت بالایی در بین مردم کشورش دارد برگزار کرد. این جشن در داخل محل اردوی تیم ملی آرژانتین و با حضور خانواده برخی از اعضای تیم برپا شد.
تیم ملی برزیل برنامه خاصی برای تعطیلات کوتاه یاد شده نداشت. بازیکنان این تیم دیداری با اعضای خانواده خود داشتند و تمرینات‌شان را نیز با شدتی ملایم پیش بردند. در این بین تیته با نوه‌های خود وقت گذراند و ستاره‌هایی چون آلیسون، اورتون، ریبیرو و فابینیو نیز این کار را با فرزندان خود انجام دادند.

انگلیس و فرانسه بیشترین استفاده را از فاصله بین مرحله یک هشتم نهایی تا یک چهارم نهایی بردند. آنها نزدیک به یک هفته فرصت استراحت و آماده سازی داشتند. انگلیسی‌ها روز دوشنبه تمرینات خود را به حالت تعطیل درآوردند. ستاره‌هایی چون کین، رایس و گریلیش در این فرصت، مهارت‌های بسکتبالی خود را در استخر محک زدند و بعضی ها هم مثل ساکا و شاو روی تناسب اندام خود روی دوچرخه های ثابت کار کردند.
سه شیرها همچنین بعد از بازی با امریکا هم فرصت دیدار نیم روزه با خانواده های خود را داشتند. این در حالی است که فرانسوی ها سه روز توانستند خانواده های خود را ببینند. فدراسیون فوتبال این کشور به خانواده بازیکنان و کادرفنی اجازه داد تا دو شب از یکشنبه تا سه شنبه در کمپ بمانند.
با توجه به طولانی بودن تورنمنت به ویژه برای تیم هایی که تا مراحل پایانی پیش می روند، استفاده بهینه و هوشمندانه از تعطیلات کوتاه مدت به وجود آمده نقش مهمی در شرایط روحی و روانی تیم ها دارد. البته کنترل آزادی بازیکنان در این مقطع نیز جزو الزاماتی است که همه تیم ها آن را در مقطع فعلی مورد توجه قرار داده اند.

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها