به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۷۳۹۸۳

 روسیه با تمامی امکانات از خود دفاع می‌کند

 روسیه با تمامی امکانات از خود دفاع می‌کند
گروه بین الملل:رئیس‌جمهور روسیه گفت :این کشور با تمامی امکانات و روش‌های ممکن برای دفاع از منافع خود مبارزه می‌کند.
ولادیمیر پوتین در سخنرانی در جلسه سالانه «شورای حقوق بشر» روسیه که نهادی وابسته به دولت است گفت نهادهای حقوق بشری غربی به روسیه به چشم یک کشور درجه دو نگاه می کنند که به هیچ وجه حق موجودیت ندارد.او افزود: «این وضعیتی است که با آن روبرو هستیم و ما فقط یک پاسخ می توانیم بدهیم و آن مبارزه دائمی برای دفاع از منافع ملی است. ما دقیقا همین کار را خواهیم کرد و به هیچکس اجازه نخواهیم داد که تصوری غیر از این داشته باشد.»
 پوتین درادامه سخنانش  افزود:«ما این کار را به روش‌های گوناگون و با استفاده از تمامی امکانات انجام خواهیم داد. در درجه اول بدیهی است که ما روی روش‌های صلح آمیز تمرکز خواهیم کرد. ولی اگر راه دیگری باقی نماند ما از تمامی امکانات دیگری که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد.»
این سخنان  پوتین در شرایطی مطرح می شود که از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ده ماه می گذرد و بر اثر حملات این کشور تلفات جانی و خسارات اقتصادی سنگینی به اوکراین وارد شده است.
به رغم شواهد فراوان از اعمال خشونت سربازان روسیه علیه شهروندان اوکراینی در مناطق اشغالی و حملات موشکی و پهپادی گسترده و ویرانگر به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین مسکو هنوز هم ادعا می کند که به اهداف غیرنظامی حمله نمی کند. پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت که در حال حاضر بسیج تعداد بیشتری از نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین ضرورتی ندارد.
به گفته او از مجموع ۳۰۰ هزار نفر نیروی ذخیره‌ای که در ماههای سپتامبر و اکتبر به خدمت فراخوانده شدند حدود ۱۵۰ هزار نفر به مناطقی اعزام شده اند که روسیه آن را «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین می نامد. پوتین گفت: از این تعداد حدود ۷۷ هزار نفر در واحدهای رزمی در خطوط مقدم جبهه ادغام شده و بقیه آنها در واحدهای دفاعی مشغول خدمت هستند.
همزمان، دفتر ریاست جمهوری اوکراین  خبر داد که بر اثر گلوله باران شهر کوراخف واقع در شرق این کشور هشت نفر کشته شده اند.
معاون رییس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در شبکه تلگرام نوشت که یک بازار، یک ایستگاه اتوبوس و چند ساختمان مسکونی در شهر کوراخف واقع در استان دونتسک هدف قرار گرفته اند و در این حملات هشت نفر کشته و پنج نفر دیگر مجروح شده‌اند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها