به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۳۷۴۸۲۸

دیپلمات‌های روس را به گورستان راه ندادند

دیپلمات‌های روس را به گورستان راه ندادند
گروه بین الملل:  مقامات آمریکایی به دیپلمات‌های روسی اجازه نداده‌اند از قبر سربازان ارتش شوروی در گورستانی واقع در یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا در آلاسکا بازدید کنند.
سفارت روسیه در واشنگتن  در پیام‌رسان تلگرام نوشت، گروهی از دیپلمات‌های روس ر به انکوریج واقع در آلاسکا سفر کردند.
 نادژدا شومووا، دیپلمات روس نوشت: "متاسفانه مقامات محلی آمریکایی بدون هیچ توضیحی به دیپلمات‌های سفارت روسیه اجازه بازدید از گورستان ملی فورت ریچاردسون و زانو زدن مقابل قبر خلبان‌ها و ملوان‌های دوران شوروی را که در سال‌های ۱۹۴۲-۱۹۴۵ در آلاسکا جان باختند، ندادند.
 تلاش‌ روس‌ها برای وارد شدن به این بنای یادبود از کانال وزارت امور خارجه آمریکا موفقیت‌آمیز نبود و آنها یادداشت دیپلماتیک سفارت روسیه از این جنبه را نادیده گرفتند.
به نوشته وب‌سایت این گورستان، دسترسی به این گورستان واقع در پایگاه فورت ریچاردسون ارتش آمریکا نیازمند مجوز است.
 دیپلمات‌های روسیه سابق بر این به این گورستان سر زده‌اند.
 ۹ خلبان و دو پرسنل نظامی دیگر شوروی در این گورستان دفن هستند. آنها زمانی که تحت برنامه "اجاره و قرض" دوران جنگ جهانی دوم هواپیماهایشان را از آمریکا به مقصد اتحاد شوروی به پرواز در می‌آوردند جان خود را از دست دادند. برنامه "اجاره و قرض" قبل از پیوستن آمریکا به جنگ جهانی دوم با هدف عرضه اقلام حیاتی برای موضوع دفاع آمریکا به متحدان به اجرا درآمد.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها