به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۴:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۷۵۱۲۱

معرفی خدمات یک کلینیک فیزیوتراپی

گروه سلامت: در این مقاله به بررسی فیزیوتراپی و جزئیات آن می‌پردازیم تا در این زمینه اطلاعاتی به دست آورید.
معرفی خدمات یک کلینیک فیزیوتراپی
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی خدمات فیزیوتراپی و دستگاه‌هایی که در این کلینیک وجود دارند بپردازیم. اگر شما به دلیل مشکلاتی مانند درد در ناحیه کمر، پا و دست و ... دچار مشکل شدید و قصد استفاده از خدمات فیزیوتراپی را دارید بهتر است با خدمات این کلینیک آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم‌ ممکن را گرفته و مشکلات تان را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید‌ زیرا می‌خواهیم اطلاعات بسیار کاملی در این زمینه به شما ارائه دهیم.
 
بررسی دستگاه‌های مختلف در کلینیک فیزیوتراپی تهران
افرادی که قصد دارند از خدمات کلینیک فیزیوتراپی استفاده کنند، همواره به دنبال انتخاب کلینیک مجهز و دارای دستگاه‌های بسیار عالی و پیشرفته می‌باشند. هرچقدر کلینیک مجهز و پیشرفته تر باشد می‌تواند در بهبود بیماری‌های افراد سریعتر عمل کرده و آن‌ها را از دست درد‌های خانمانسوز رهایی بخشد. اولین دستگاهی که در کلینیک‌ فیزیوتراپی وجود دارد دستگاه ایزوکینتیک می‌باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توان بیماری‌هایی که سبب کاهش حجم عضلات می‌شود را درمان کرد. این کاهش حجم عضلات به علت استراحت‌های طولانی و یا تصادفات می‌باشد. این دستگاه می‌تواند مقاومت بدن در هنگام انجام تمرینات کششی را افزایش دهد و از این طریق انعطاف پذیری فرد تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.
دستگاه دیگر دستگاه اولتراسوند تراپی است. از این دستگاه برای درمان اختلالاتی نظیر شانه یخ زده، سفتی مفاصل، کشیدگی‌ و پارگی عضلات، بورسیت، تاندونیت، کشیدگی و پارگی رباط‌ها و ... استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند نقاطی از بدن که تحت فشار  هستند را به خوبی شناسایی کرده و به رفع مشکل آن کمک کند.



دستگاه‌های دیگر
در یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی پاسداران , یک دستگاه بسیار کارآمد دوچرخه ورزشی می‌باشد. این وسیله می‌تواند تا حد زیادی مشکلات درون ساق پا و مچ پا را بهبود بخشد. از این وسیله می‌توان برای تمام‌ گروه‌های سنی استفاده کرد. همچنین علاوه بر بهبود تعادل بیمار می‌تواند در حین تمرین فشار کمتری را نیز به عضلات قفسه سینه وارد کند. توپ ورزشی را می‌توانید در کلینیک‌های فیزیوتراپی بسیاری مشاهده کنید. در مراکز فیزیوتراپی مدرن از این وسیله بسیار استفاده می‌شود. این محصول از ماندگاری و دوام بسیار بالایی برخوردار است و افراد می‌توانند از طریق آن حرکات کششی را انجام داده و سبب ایجاد تعادل و هماهنگی بیشتر بین بدن و اجزای آن با هم شوند. دستگاه تحریک الکتریکی نیز یکی دیگر از تجهیزات موجود در کلینیک‌های فیزیوتراپی است.
این دستگاه می‌تواند سبب رشد بهتر ماهیچه‌ها شود و از آتروفی عضلات جلوگیری به عمل آورد. آتروفی عضلات در اثر تصادف شدید و یا آسیب دیدگی‌ها به وجود می‌آید. این دستگاه برای افرادی مناسب است که در اثر ضربه شدید و آسیب دیدگی‌های بسیار زیاد نمی توانند فعالیت‌های ورزشی را انجام دهند. میز مخصوص درمان نیز در مرکز فیزیوتراپی وجود دارد و برای بیمار‌هایی می‌باشد که نیاز به نشستن و یا دراز کشیدن بر روی آن را دارند. این میز دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشد و می‌تواند وزن زیادی را نیز در طولانی مدت تحمل نماید. این میز‌ها سبب می‌شوند که افراد در طول درمان بتوانند در یک حالت بسیار مناسب قرار بگیرند.

بررسی بیماری‌های کمر، گردن و آرتروز 

همچنین در مراکز فیزیوتراپی شرق تهران بیشترین مراجعات برای  آرتروز در ستون فقرات، گردن و دست و پا و کل بدن سبب میباشد
 که درد‌های شدیدی در این نواحی به وجود بیاید. به عنوان مثال آرتروز در ستون فقرات باعث ایجاد کمردردهای شدید می‌شود. این درد با بی حسی همراه می‌باشد. ساییدگی و فرسودگی شدید در نواحی مختلف سبب به وجود آمدن آرتروز می‌شود. اگر با درد در ناحیه گردن و شانه و بازو‌ها مواجه هستید یا در ناحیه باسن و کمر درد دارید. همچنین بی حسی و گرفتگی در نواحی دست و پا دارید و توانایی کنترل مدفوع و ادرار خود را ندارید، تمام این موارد نشان دهنده علائم آرتروز کمر می‌باشد.
 اگر شما می‌خواهید با علائم تشخیص آرتروز گردن آشنا شوید می‌توان گفت  تغییر در حس لامسه اولین علائم آن می‌باشد. از علائم دیگر می‌توان به وضعیت رفلاکس‌ها و واکنش‌های بدنی فرد، تغییرات در قدرت بازوها و سایر انگشتان، تغییر در میزان انعطاف پذیری گردن و بازوها اشاره کرد. اگر با این علائم مواجه شدید  می‌توانید از بروز آرتروز گردن مطلع شوید.

نحوه بهبود تصادفات در فیزیوتراپی چگونه است
افراد به کمک فیزیوتراپی می‌توانند بعد از تصادف مشکلات خود را تا حدود زیادی برطرف کنند. نحوه بهبود تصادفات در فیزیوتراپی به این صورت است که ابتدا به بیماران در مورد طرز قرارگیری صحیح بدن آن‌ها آموزش داده می‌شود تا بتوانند از این طریق درد‌های خود را مهار کنند. سپس درمان‌های دستی برای کاهش درد و پیشرفته دامنه حرکتی انجام می‌شود. البته برای بهبود تصادفات در فیزیوتراپی از روش‌‌هایی مانند ماساژ، کایروپراکتیک و طب سوزنی نی  استفاده می‌شود. پزشک مربوطه ورزش‌های مختلفی را به افراد می‌دهد تا از این طریق بتوانند درد خود را کاهش داده و توان و قدرت حرکت خود را بازیابی کنند. افراد در این کلینیک‌‌ها می‌توانند از دستگاه‌های موجود زیر نظر پزشک استفاده کرده و مشکلات خود را تا حدود بسیار زیادی برطرف کنند.
 
خدمات این مراکز
در مراکز فیزیوتراپی خدمات متنوع ارائه می‌شود. شما می‌توانید در این مراکز از فیزیوتراپی مچ دست، گردن، زانو، کمر، شانه و آرنج بهره مند شوید و مشکلات خود را در این نواحی برطرف نمایید. یک فیزیوتراپیست با تجربه با آنالیز بیماری فرد می‌تواند حرکات بسیار مفیدی را برای بازیابی توان افراد ارائه دهد. در این مرکز خدماتی مانند فیزیوتراپی افرادی که دارای مشکلات ام اس و سکته مغزی هستند نیز ارائه می‌شود. همچنین افرادی که در تصادفات و یا به صورت مادرزادی دچار آسیب نخاعی هستند نیز می‌توانند از فیزیوتراپی و خدمات این مرکز بهره‌مند شوند. در مراکز فیزیوتراپی افرادی که دارای بی اختیاری ادرار هستند نیز می‌توانند مشکلات خود را تا حدود بسیار زیادی برطرف کنند. بی اختیاری ادرار می‌تواند منشا ضعف عضلانی و بیماری‌های زمینه ای و دارویی داشته باشد. افراد با انجام فیزیوتراپی در قسمت‌های مخصوص می‌توانند بی اختیاری ادرار را درمان کنند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها