به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۷۷۰۵۶

انصاف را رعایت کنید

انصاف را رعایت کنید
گروه سیاسی: احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس دهم در  روزنامه اعتماد نوشت: از دیرباز دسته‌بندی‌های حیدری- نعمتی مبنای قضاوت حامیان و مخالفان بود. به این معنا که هواداران دسته «الف» هر عملی از طیف خود را زیبا می‌دیدند و هر عملی از طیف «ب» را زشت.  این رویه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به مرور در دو جریان چپ و راست که بعدها اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نام گرفتند، حاکم شد. دو جریانی که قرار بود برای انقلاب و ایران مانند دو بال پرواز باشند، هرچه جلو‌تر آمدند از هم دور و دورتر شدند تا آنجا که هر جناحی دوغ خود را شیرین و دوغ جناح رقیب را ترش می‌داند.
  مرور مواضع دو جناح راست و چپ در رسانه‌های این سال‌ها می‌تواند منبع پژوهش‌های فراوانی در زمینه رعایت یا عدم رعایت انصاف از سوی حامیان دو جناح نسبت به جناح رقیب باشد.  البته رفتار صدا‌و‌سیما و روزنامه کیهان که هر دو متعلق به بیت‌المال و هرگونه سوگیری جناحی از سوی این دو رسانه خلاف شرع، اخلاق و قانون است را در دوره دولت سابق و دولت فعلی می‌توان به عنوان میزان انصاف یا بی‌انصافی شناخت.  از ماجرای تلخ درگذشت مهسا امینی و اعتراضات مردمی حدود سه ماه می‌گذرد. صرف‌نظر از رفتار دولت‌ها و گروه‌های معاند و رسانه‌های مزدور این دولت‌ها و عناصر برانداز که به اقتضای طبیعت‌شان عمل می‌کنند...
 برخی افراد و گروه‌های داخلی نیز در اوج بحران همان رویه غیرمنصفانه را در حمایت یا نقد یاران و رقیبان دنبال می‌کنند.  یکی از وقایع بسیار تلخ این روزها حوادث منجر به قتل و جرح افرادی از معترضین و ماموران است. از درگذشت غم‌انگیز مهسا تا عملیات تروریستی در شاهچراغ، تیراندازی به روی معترضین در زاهدان، کردستان و دیگر شهرهای ایران و نیز صدور و اجرای شتابزده احکام اعدام و قربانی بیش از هفتاد نفر و حدود شش هزار مجروح از نیروهای پلیس و بسیج که هرکدام دارای خانواده چشم‌انتظاری بودند و زندانیانی که چشمان بسیاری در انتظار بازگشت‌شان به آغوش خانواده است.
اینها همه ایرانی هستند، هم‌وطنانی که شاید در ارتباط خصوصی و در روزهای قبل از اعتراضات هم هیچ مشکل و عداوتی با هم نداشتند.  اما اکنون کار به جایی رسیده است که برای اجرای حکم اعدام یک طرف، برخی امامان جمعه تبریک می‌گویند و در قطب مقابل، نیروهای انتظامی و بسیجی را سرکوبگر بخوانند و قتل فجیع آنان را با آلات قتاله‌ای چون قمه و در مواردی سلاح گرم، دفاع معترضین بنامند!
ما به عناصر افراطی که سال‌ها بر این دو قطبی دمیدند و اکنون که برادرکشی سکه رایج شده چه بسا با دُم‌شان گردو می‌شکنند کاری نداریم. ما با عناصر افراطی و تروریست مزدور بیگانگان که کینه شتری چهل‌ساله نسبت به انقلاب اسلامی و ایران عزیز دارند کاری نداریم و نیز با کسانی که تنها راه را دمیدن بر دو قطبی حامیان و براندازان دانسته و شعارشان اقتل الموذی قبل ان یوذی و لابد بالیوزی! است هم کاری ندارم.  اما با شما که از هر جناحی هستید اما ادعای دیانت دارید و برای اعمال و رفتارتان در پیشگاه خداوند حساب و کتابی قائل هستید؛ با شما که از موضع اصلاح و تحول به تحولات ایران می‌نگرید و راه نجات ایران را عقلانیت و گفت‌وگو می‌دانید؛ با شما که مدعی اصول و ارزش‌های انسانی و منادی اعتدال و عقلانیت هستید و با شما که به خانواده بزرگ ایثارگران تعلق دارید اما به وضع موجود انتقاد دارید و راه‌حل را در بازگشت به اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی می‌دانید؛ آری شما! با شما هستم! شما انصاف را رعایت کنید!
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها