به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۷۷۴۲۷
پوتین در آستانه یکسالگی تجاوز ناکام به اوکراین: آماده مذاکره هستیم!

پیام کریسمس زلنسکی: منتظر معجزه نیستیم ما خود معجزه می‌کنیم

پیام کریسمس زلنسکی: منتظر معجزه نیستیم ما خود معجزه می‌کنیم
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور اوکراین در پیام عید کریسمس خود بار دیگر از مردم کشورش که از جنگ تجاوزکارانه روسیه رنج می‌برند، خواست پایداری کنند. او در پیام خود خطاب به اوکراینی‌ها گفت: «ما تجاوز نظامی، تهدیدها، باج‌خواهی هسته‌ای، ترور و حملات موشکی را تحمل کردیم. بیایید زمستان را پشت سر بگذاریم زیرا ما می‌دانیم برای چه چیزی می‌جنگیم.»
ولودیمیر زلنسکی، این سخنان را در هوای آزاد و در یک فضای تاریک در کنار درخت کریسمس ابراز کرد. او افزود میلیون‌ها نفر در اوکراین و در سراسر جهان کریسمس را این روزها "مثل همیشه" جشن می‌گیرند تنها تفاوت این است که "ما منتظر معجزه نخواهیم بود، زیرا خودمان می‌توانیم معجزه بکنیم". رئیس‌جمهور اوکراین، ساعاتی پس از آن که دور جدید حملات روسیه منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر شد، قول داد که «آزادی» را به مردم اوکراین بازگرداند.
زلنسکی در یک پیام ویدیویی گفت: «آزادی بهای بالایی دارد، اما هزینه برده شدن بالاتر است»، و افزود: «بیایید این زمستان را نیز پشت سر بگذاریم زیرا می‌دانیم برای چه می‌جنگیم.» او افزود میلیون‌ها نفر در اوکراین و در سراسر جهان کریسمس را این روزها "مثل همیشه" جشن می‌گیرند تنها تفاوت این است که "ما منتظر معجزه نخواهیم بود، زیرا خودمان می‌توانیم معجزه بکنیم". زلنسکی در ادامه پیام خود گفت: «اشک با شادی جایگزین و ناامیدی با امید همراه می‌شود و مرگ بر زندگی غلبه می‌کند.»
هیچ پهپاد یا موشکی نمی‌تواند روح کریسمس را بشکند
رئیس‌جمهور اوکراین همچنین خطاب به اوکراینی‌هایی که مجبور شدند کشورشان را ترک کنند و یا در اسارت ارتش روسیه هستند گفت "ما آزادی را به همه زنان و مردان اوکراینی باز می‌گردانیم." زلنسکی همچنین ابراز داشت: «پس از حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی کشور، خیابان‌ها و خانه‌هایمان ممکن است مانند همیشه در ایام کریسمس آن درخشش و روشنایی را نداشته باشند. اما هیچ پهپاد یا موشک روسی نمی‌تواند روح کریسمس را بشکند و حتی در تاریکی مطلق همدیگر را می‌یابیم تا یکدیگر را محکم در آغوش بگیریم.»
زلنسکی روز چهارشنبه ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر) در سفر به آمریکا در کنگره این کشور نطقی ایراد کرد و ارسال پهپاد از ایران به روسیه را "کمک یک تروریست به تروریست دیگر" توصیف کرد. او در صحبت‌های خود در کنگره تاکید کرد: «اگر موشک‌های روسیه به ما حمله کنند، تمام تلاش خود را برای محافظت از خود انجام می‌دهیم. اگر آنها با پهپادهای ایرانی به ما حمله کنند و مردم ما مجبور شوند در شب کریسمس به پناهگاه‌ها بروند، باز هم کریسمس را در تاریکی جشن خواهند گرفت.» در اوکراین روز یکشنبه ۲۵ دسامبر روز رسمی کریسمس است. اما هفتم ژانویه نیز طبق رسم مسیحیان ارتدوکس جشن گرفته می‌شود. جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه این کشور باعث شده است که اوکراینی‌ها به آئین و جشن کلیساهای غربی بیشتر روی آورند. اوکراینی‌ها امسال ایام کریسمس را زیر سایه جنگ ویرانگر و خونین پوتین، در تاریکی، سرما و آوارگی سپری می‌کنند. حملات ارتش روسیه نیز بی‌وقفه ادامه دارد. زلنسکی دو روز پیش از پیام کریسمس خود از شهروندان اوکراین خواست در تعطیلات کریسمس بیشتر مواظب حمله‌های احتمالی روسیه باشند و از یکدیگر مراقبت کنند.

پوتین در آستانه یکسالگی تجاوز ناکام به اوکراین: آماده مذاکره هستیم!
در همین حال و پس از حدود یک سال از شروع تجاوز نظامی ناکام روسیه به همسایه‌اش اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور مادام العمر این کشور، امروز یک‌شنبه، چهارم دی، گفت که او آماده مذاکره «با هر کس» و «هر چه زودتر» برای رسیدن به «راه حل قابل قبول» برای پایان جنگ است. او اما در عین حال گفت: «این ما نیستیم که مذاکره را رد کنیم». رئیس‌جمهوری روسیه با این حال جنگ کشورش در اوکراین را که روز سوم دی وارد یازدهمین ماه خود شد، کاری در مسیر «درست» نامید و گفت اولویت مسکو «اتحاد مردم روسیه» است و برای تحقق آن «باید از موفق شدن اوکراین و ناتو در این مناقشه» جلوگیری کند. پوتین مدعی شد که کشورش در چارچوب مخالفت با «تجزیه روسیه تاریخی» از «روس‌ها در دونباس و کریمه» محافظت کرد.
 
سامانه پاتریوت
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار روز ۳۰ آذر با ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، که به واشینگتن رفته بود، تأکید کرد که سامانه‌های پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت در چارچوب بسته کمک یک میلیارد و هشتصد میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین ارائه می‌شود. کنگره آمریکا نیز دو روز پس از سخنرانی زلنسکی در برابر اعضای مجلسین نمایندگان و سنا، در لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ آمریکا، اعطای ۴۵ میلیارد دلار دیگر کمک به اوکراین را تأیید کرد تا این کشور متحد واشینگتن و ناتو از خود در برابر یورش روسیه دفاع کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، یک روز پس از سفر زلنسکی به واشینگتن گفته بود که سامانه‌های پاتریوت که به اوکراین برسد، «هدف مشروع» برای نظامیان روسیه خواهد بود. زلنسکی از پس از بازگشت از آمریکا نسبت به پیروزی‌های جدید میدانی نیروهای مدافع اوکراینی ابراز اطمینان کرده است.

۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۲۰:۵۹
این هم جزو ارباباب هاتونه (411704)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها