به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۷۷۵۳۶

روسیه سوخو-۳۵ به ایران می‌دهد

روسیه سوخو-۳۵ به ایران می‌دهد
گروه بین الملل: کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل از توافق ایران و روسیه بر سر تحویل ۲۴ فروند جنگنده سوخو-۳۵ خبر داده است. خلبانان ایرانی قبلا با این جنگنده مدرن روسی آموزش دیدند. جمهوری اسلامی در جنگ روسیه علیه اوکراین از روسیه حمایت می‌کند.
روسیه در حال آماده شدن برای تجهیز قریب‌الوقوع ایران به هواپیماهای جنگنده سوخو-۳۵ است.
گزارش کانال ۱۲اسرائیل حاکی از آن است که ۲۴ فروند سوخو-۳۵ ابتدا قرار بوده به مصر فروخته شود، اما آمریکا مانع این فروش شده و در نتیجه مسکو به دنبال خریدار بالقوه جدیدی بوده و تصمیم گرفته است این هواپیماها را به تهران بفروشد.
این گزارش در حالی منتشر شد که رسانه‌های ایرانی در ماه سپتامبر سال جاری خبر داده بودند که تهران در حال بررسی چنین خریدی است.کانال ۱۲ بدون اشاره به جزئیات به این موضوع هم پرداخته است که خلبانان ایرانی قبلاً از این جت‌ها برای اهداف آموزشی استفاده می‌کردند.
مقامات آمریکایی در مورد همکاری‌های فزاینده و گسترده نظامی ایران و روسیه هشدار داده و این همکاری را برای اوکراین، همسایگان ایران و برای جهان "زیان‌بار" دانستند.
به گفته این مقامات همکاری نظامی روسیه و ایران به ویژه بعد از تجاوز روسیه به خاک اوکراین افزایش پیدا کرده است.
میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین هم  در توییتر خواهان "انحلال" کارخانه‌های ایرانی که برای روسیه سلاح تولید می‌کنند شد. این مقام ارشد اوکراینی همچنین گفت تامین‌کنندگان این تسلیحات باید دستگیر شوند.پودولیاک نوشت با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه شرکت‌ها و نهادهایی که در انتقال سلاح به روسیه نقش دارند، تهران قصد دارد انتقال پهپاد و موشک به روسیه را افزایش دهد.
وزارت امور خارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد پهپادهای ساخت ایران که به روسیه ارسال شده بودند، "نقش محوری" در حملات به اهداف غیرنظامی در اوکراین داشتند.
دیوید بارنیا، رئیس موساد نیز  گزارش داد تهران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای تعمیق و گسترش عرضه سلاح‌های پیشرفته به روسیه است.این نخستین بار است که یک مقام اسرائیلی علنا در مورد حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین اظهار نظر می‌کند.
برچسب ها: روسیه

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۶:۲۲
دروغ برای فریب و سو استفاده. (411830)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها