به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۸:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۳۷۷۰۱۲

شکایت یک سیاستمدار روس از پوتین

شکایت یک سیاستمدار روس از پوتین
گروه بین الملل: یک سیاستمدار روس پوتین را برای این که حمله به اوکراین را "جنگ" نامید به "انتشار اطلاعات غلط" متهم کرد و خواستار اقدام قانونی علیه او شد. روسیه این جنگ را "عملیات ویژه نظامی" می‌نامد و قصور از آن مجازات زندان دارد.
نیکیتا یوفرف، نماینده مجلس سن پترزبورگ در روسیه  از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شکایت کرد که به اصطلاح رسمی "عملیات ویژه نظامی" پایبند نبوده و از واژه‌های"جنگ اوکراین" استفاده کرده است.
یوفرف تاکید کرده که در عین حال هیچ فرمانی در رابطه با "پایان دادن" به این "عملیات" در کار نبوده است و اساسا هیچگاه اعلام "جنگ" نشده است.
 او خواستار تحقیق در مورد پوتین به دلیل "انتشار اطلاعات نادرست در مورد ارتش روسیه" شد. این نماینده مجلس سن پترزبورگ به قانونی اشاره کرد که توصیف حمله نظامی روسیه به‌جز آنچه رسما اعلام شده است را جرم قابل مجازات می‌داند.او عکس‌هایی از شکایت خود را خطاب به دادستان کل و وزیر کشور روسیه در توییتر منتشر کرده است.
 رئیس جمهور روسیه  در یک کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با جنگ در اوکراین گفت، روسیه می‌خواهد هر چه زودتر به این جنگ پایان دهد. مسکو تاکنون از این جنگ به عنوان "عملیات نظامی ویژه" در راستای قانون جدید یاد کرده است.پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، مقامات روسیه قوانین را تشدید کردند تا بتوانند هر صدای منتقدی را خفه کنند. دادگاه مسکو اخیرا ایلیا یاشین، منتقد برجسته کرملین را به دلیل انتشار "اطلاعات نادرست" در مورد حمله نظامی روسیه به اوکراین به هشت سال و نیم زندان محکوم کرده است.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها