به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۷۸۰۵۱

نسل جدید ماهواره‌های استارلینک به فضا رفت

نسل جدید ماهواره‌های استارلینک به فضا رفت
گروه علمی: نسل دوم ماهواره‌های اینترنتی استارلینک که به گفته‌ی ایلان ماسک قرار است اینترنت بی‌واسطه به تلفن‌های همراه برسانند به مدار پرتاب شدند.به گزارش ایسنا، این پرتاب امروز در ساعت ۴:۳۴ صبح به وقت منظقه زمانی شرقی(۱۳:۰۴ به وقت ایران)  صورت گرفت و طی آن مجموعه‌ای از ماهواره‌های نسل جدید شرکت استارلینک سوار بر موشک فالکون ۹ به فضا رفتند. اسپیس ایکس پیش از این در بیانیه‌ای توضیح داده بود که مجوز پرتاب این ماهواره‌ها را دریافت کرده و اکنون با پرتاب ماهواره‌های بیشتر قادر به افزایش ظرفیت شبکه خود است. با این وجود به رغم اینکه کمیسیون ارتباطات فدرال مجوز پرتاب گروه تازه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی را به مدار جدیدی از زمین صادر کرده اما مجوز صادر شده برای پرتاب تعداد کمی از ماهواره‌ها است و این شرکت همچنان درخواست صدور مجوز برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره را دارد.    

براساس گزارش‌ها، این ماهواره‌های جدید قدرتمندتر خواهند بود و قادرند به طور مستقیم بدون نیاز به هر گونه واسطه به تلفن‌های همراه هوشمند اینترنت برسانند.دقایقی پس از پرتاب مرحله اول موشک فالکون ۹ که پیش از این تجربه  ۱۰ پرتاب دیگر نیز انجام داده بود با موفقیت بر روی سکوی شناوری در اقیانوس اطلس فرود آمد تا برای ماموریت‌های دیگر بازیابی شود.

این پرتاب شصتمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال جاری بوده است و که تقریبا دو برابر بیشتر از رکورد سال گذشته با ۳۱ پرتاب است.   تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲، شرکت اسپیس‌ایکس بیش از ۲۳۰۰ ماهواره استارلینک را به مدار پرتاب کرده و بیش از ۵۰۰ هزار کاربر فعال در سراسر جهان دارد.
برچسب ها: استارلینک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها