به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۳۷۸۲۱۲

توقف فعالیت‌های سازمان ملل در افغانستان

توقف فعالیت‌های سازمان ملل در افغانستان
گروه بین الملل: سازمان ملل متحد اعلام کرد که برخی از برنامه‌های «بسیار حیاتی» این نهاد در افغانستان به خاطر فرمان اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان در نهادهای غیردولتی به‌طور موقت متوقف شده‌اند.
این سازمان هشدار داد که بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیز احتمالاً به همین دلیل متوقف شوند.
مارتین گریفیتس، رئیس بخش امداد سازمان ملل، رؤسای آژانس‌های سازمان ملل و چندین گروه امدادی در بیانیه‌ای مشترک گفتند که «مشارکت زنان در رساندن کمک‌ها قابل مذاکره نیست و باید ادامه یابد» و از مقامات طالبان خواستند که این تصمیم را لغو کنند.
در این بیانیه آمده است: «ممنوع کردن زنان از کار بشردوستانه عواقب فوری مهلک برای همه افغان‌ها دارد. در حال حاضر، ما مجبور شده‌ایم برخی از برنامه‌‎هایی را که از نظر زمانی حساس بودند، به دلیل نبود کارمندان زن به طور موقت متوقف کنیم.»
بیانیه می‌افزاید: «ما نمی‌توانیم محدودیت‌های عملیاتی را که اکنون به عنوان یک گروه درگیر کار بشردوستانه با آن روبرو هستیم نادیده بگیریم. ما تلاش خواهیم کرد تا به فعالیت‌های حیاتی و با حساسیت زمانی ادامه دهیم... اما پیش‌بینی می‌کنیم که بسیاری از فعالیت‌ها نیز متوقف شود، زیرا نمی‌توانیم کمک‌های بشردوستانه اصولی را بدون امدادگران زن ارائه کنیم.»
در بیانیه سازمان ملل آمده که ممنوعیت امدادگران زن «در زمانی صورت می‌گیرد که بیش از ۲۸ میلیون نفر در افغانستان برای ادامه حیات نیاز به کمک دارند، زیرا کشور با خطر قحطی، زوال اقتصادی، فقر شدید و زمستان بی‌رحم دست و پنجه نرم می‌کند».
این در حالی است که ۱۲ کشور و اتحادیه اروپا نیز به طور مشترک از طالبان خواستند تا ممنوعیت کار امدادگران زن را لغو کنند و به زنان و دختران اجازه دهند به مدرسه و دانشگاه بازگردند.
 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها