به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۳۷۹۲۸۴

 اظهار نظر جنجالی درباره تهاجم روسیه

 اظهار نظر جنجالی درباره تهاجم روسیه
گروه بین الملل: لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه در آمریکا، اولین اظهارات الی کوهن، وزیر خارجه جدید اسرائیل، را در ارتباط با «کمتر سخن گفتن» از جنگ روسیه در اوکراین نکوهش کرد.
الی کوهن، سیاستمدار حزب لیکود، که روز دوشنبه، تصدی وزارت خارجه در دولت جدید بنیامین نتانیاهو را از یائیر لاپید، نخست ‌وزیر و وزیر خارجه دولت پیشین، تحویل گرفت، در اولین سخنرانی خود برای کادر وزارتخانه‌اش گفت از این به بعد «کمتر به صورت علنی از جنگ اوکراین سخن خواهیم گفت»، اما به کمک انسانی به اوکراین ادامه خواهیم داد.
سناتور گراهام، که همواره از حامیان بزرگ اسرائیل بوده، ساعاتی بعد از این اظهارات  کوهن، در توییتر خود نوشت: این که اسرائیل کمتر از هجوم جنایتکارانه روسیه به اوکراین سخن بگوید، نگران‌کننده است.
سناتور گراهام همچنین در واکنش به گفت‌وگوی تلفنی تعیین شده برای الی کوهن با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، نوشت که کوهن زمانی که با لاوروف سخن خواهد گفت باید متوجه باشد که دارد با «نماینده یک حکومت جنایتکار جنگی که هر روز به جنایت‌هایی از این دست اقدام می‌کند» حرف می‌زند.روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از «منابع سیاسی» وابسته به دولت بنیامین نتانیاهو نوشت که سخنان الی کوهن در مورد جنگ روسیه- اوکراین «تغییر سیاست» اسرائیل نیست و این وزیر «قصد نداشته به سود این یا آن کشور موضع بگیرد».
این روزنامه افزود که تماس تلفنی میان لاوروف با کوهن به درخواست وزارت خارجه روسیه  تعیین شده و کوهن به زودی با وزیر خارجه اوکراین نیز تلفنی سخن خواهد گفت.
واکنش توام با ناخشنودی سناتور گراهام به اظهارات وزیر خارجه جدید اسرائیل در حالی است که او و سایر جمهوری‌خواهان به گفت‌وگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین، که روز جمعه گذشته، یک روز پس از بازگشت نتانیاهو به قدرت انجام شد، واکنشی نشان ندادند.
بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین در دوران طولانی رهبری خود روابط نزدیک و شخصی داشتند اما با این حال،  نتانیاهو یورش روسیه به اوکراین را علنا نکوهش کرد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها