به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۷۹۴۸۹

كناره گیری یک مذاکره‌کننده پرونده برجام

كناره گیری  یک مذاکره‌کننده پرونده برجام
گروه بین الملل: وبسایت اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی خبر داد که جرت بلانک، معاون رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، از سمت خود «کناره‌گیری می‌کند».
 بلانک در دو سال گذشته، یکی از مقام‌های ارشد آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم با جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌ای ایران بود.اکسیوس می‌گوید رفتن بلانک از تیم ایران در وزارت خارجه آمریکا نشان‌دهنده این است که دولت جو بایدن معتقد است در حال حاضر هیچ راهی برای بازگشت به برجام وجود ندارد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اخیرا در تماس تلفنی با اِلی کوهن، وزیر خارجه دولت جدید اسرائیل، توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را غیر قابل احیا ارزیابی کرده بود.
جرت بلانک بیش از دو ماه پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیو فردا درباره سرنوشت مذاکرات برجام، بر تمرکز کنونی مقام‌های واشینگتن بر اعتراضات سراسری ایران تاکید کرده بود.
او گفته بود که «ایران در مذاکرات خواسته‌های غیرممکنی را مطرح کرده» و «تا زمانی که وضعیت این‌گونه باشد، مذاکرات متوقف می‌ماند».
 بلانک در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، معاون هماهنگ‌کننده امور برجام در وزارت خارجه آمریکا بود.
مقام‌های آمریکایی که نام‌شان فاش نشده است به اکسیوس گفته‌اند که او قرار است به وزارت انرژی بازگردد تا در مورد موضوعات مرتبط با سیاست هسته‌ای به کار خود ادامه دهد.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها