به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۷۹۹۶۷

خط خوردن بحث‌برانگیز از تیم ملی

خط خوردن بحث‌برانگیز از تیم ملی
گروه ورزشی: هنوز زمان زیادی از قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای که در امارات و شهر دوبی برگزار شد، نمی‌گذرد؛ جامی خبرساز که نهایتا ملی‌پوشان ایرانی با شکست‌دادن ۲ بر صفر برزیل در دیدار نهایی کاپ قهرمانی را بالای سر بردند.به گزارش شرق، البته کسب این جام که دومین تورنمنت ارزشمند بازی‌های فوتبال ساحلی به حساب می‌آید، چندان مورد توجه قرار نگرفت و بیش‌از‌آن، رفتار بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، واکنش تلویزیون و صد البته بیانیه فدراسیون فوتبال پس از آن جام خودنمایی کرد. این بازی‌ها درست در بحبوحه اتفاقات اخیر در ایران برگزار شد و بازیکنان تیم ملی پس از گل‌زنی خوشحالی نمی‌کردند. آنها در بازی نخست مچ‌بندهای مشکی بر دست داشتند که با توصیه مسئولان ورزش ایران از بازی دوم به بعد، این مچ‌بند دیگر بر دست آنها دیده نشد. از‌جمله آنها که سروصدای زیادی به پا کرد و در فضای مجازی بازخورد زیادی داشت، حرکت سعید پیرامون بود .
 
ضمن اینکه حتی زمانی که ملی‌پوشان فوتبال ساحلی ایران جام قهرمانی را هم به دست آوردند، خوشحالی نکرده و جام را بالای سر بردند. رخ‌دادن آن اتفاقات به کنار، بیانیه کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال هم اندکی بعد از کسب جام قهرمانی در همین رقابت‌ها به حواشی این رویداد دامن زد. در بیانیه‌ای که فدراسیون روی خروجی سایتش گذاشت، به‌وضوح بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تهدید به برخورد شدند. در بیانیه مذکور چنین آمده بود: «این دستاورد حاصل تلاش جمعی باشگاه‌ها و تیم ملی و در رأس آن مجموعه فدراسیون فوتبال بوده است و باعث شده بار دیگر توانمندی نخبگان ورزش ایران در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشته شود.

اگرچه برخی از بی‌خردان و فرصت‌طلبان قصد داشتند با حضور در اطراف استادیوم محل برگزاری مسابقه، این موفقیت‌ها را کم‌رنگ جلوه دهند و تمرکز تیم ملی را بر هم بزنند که خوشبختانه موفق نشدند. بدیهی است که بر‌اساس مقررات جمهوری اسلامی ایران و منشور اخلاقی المپیک و قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مبنی بر رعایت اصول حاکم بر ورزش فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتارهای سیاسی در میادین ورزشی، با اشخاصی که در این زمینه اخلاق حرفه‌ای و ورزشی را رعایت نکرده‌اند، وفق مقررات رسیدگی خواهد شد.

اعتقاد راسخ داریم که کمیته فوتبال ساحلی در راه رشد و توسعه پایدار فوتبال، در راستای ادامه افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی، مطابق با نقشه راه کشورمان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد کرد و مؤکدا اعلام می‌کنیم متعهد هستیم که مطابق منافع ملی کشورمان طی مسیر کنیم». آن بیانیه اگرچه آن روزها چندان جدی به نظر نمی‌رسید؛ ولی در ادامه اتفاقاتی رخ داد که نشان از عزم راسخ اهالی فدراسیون در برخورد با تعدادی از بازیکنان داشت. با‌وجود‌این بازگشت بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی به ایران هم بدون حاشیه نبود. در بازگشت اجازه دیدار بازیکنان با هیچ خبرنگاری در فرودگاه داده نشد و آنها تحت مراقبت با چند دستگاه ون، از فرودگاه به سمت هتل برده شدند. ضمن اینکه تلاش خبرنگاران برای صحبت‌کردن با آنها در بازگشت به ایران هم چندان نتیجه‌ای نداشت تا رفته‌رفته زمزمه اینکه بازیکنان در آن مقطع ممنوع‌المصاحبه شدند، به گوش برسد. ولی قریب به 24 ساعت بعد شایعه‌ای دیگر از فدراسیون فوتبال ایران به گوش رسید که آنها تصمیم گرفته‌اند تعدادی از بازیکنان تیم ملی را به مدت شش ماه محروم کرده و از تیم ملی خط بزنند؛ خبری که فدراسیون فوتبال حاضر به پذیرش آن نشد تا عنوان شود که مسئولان چنین خبری را تکذیب می‌کنند.
 
باوجود‌این به‌تازگی فهرست بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی که قرار است اسفندماه برگزار شود، معرفی شده و مطابق با انتظار، فهرست سه بازیکنی که پیش‌تر هم شایعه محرومیت آنها به گوش می‌رسید، در‌این‌بین دیده نمی‌شود: سعید پیرامون، محمد احمدزاده و مصطفی کیانی. هر سه بازیکن در زمره بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی در قهرمانی جام بین‌قاره‌ای بودند و حتی احمدزاده بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو می‌بست. در شرایطی که حالا بسیاری به‌خوبی می‌دانند دلیل دعوت‌نشدن این بازیکنان چیست، فدراسیون باز هم بدون اینکه توضیحی درباره غیبت آنها ارائه دهد، فقط به انتشار یک خبر درباره تیم ملی فوتبال ساحلی بسنده کرده و نوشته که «اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ساحلی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 تایلند از تاریخ یکم الی هشتم دی‌ماه در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

اسامی بازیکنان دعوت‌شده به این شرح است:
مسلم مسیگر، محمدعلی مختاری‌حسن‌آباد، مهدی شیرمحمدی، حمید بهزادپور، محمد مرادی‌فرح‌آبادی، محمد معصومی‌زاده، علی میرشکاری، عباس رضایی‌حسن‌آباد، رضا امیری‌زاده، سیدعلی ناظم، سیدمهدی میرجلیلی، امیرحسین اکبری‌فرتخونی، محمدجواد خسروی، نصرالله شاهمرادی، ابوالفضل شریف‌پور، رضا دیری، موحد محمدپور‌بلترک، محمدعلی نظرزاده و محمدامین صیادی.خط‌خوردن سه نفر از مهره‌های تأثیرگذار تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در شرایطی رقم خورده که انتظار می‌رفت برای پرهیز از ایجاد دوقطبی بیشتر و تمایل به همبستگی و انسجام در ورزش ایران از برخوردهای قهری با ستاره‌های ملی‌پوش دست برداشته شود و گامی رو به جلو برداشته می‌شد؛ اتفاقی که دست‌کم این روزها درباره بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی رخ نداده و مشخص نیست فدراسیون قرار است در ادامه چه برنامه‌ای برای این بازیکنان داشته باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها