به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۸۰۴۴۷

برای چاق شدن چی بخوریم ؟

گزوه سلامت: شاید برای شما هم سوال شده باشد که برای چاق شدن چی بخوریم ؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید.
برای چاق شدن چی بخوریم ؟
چاق شدن با شیر
برخی از مردم شیر دوست دارند و به راحتی آن را می نوشند، اما برخی افراد واقعا از شیر متنفرند و به ندرت آن را می نوشند. اگر شما هم شیر دوست ندارید، شاید به دلیل افزایش وزن، وقت آن رسیده که شیر بنوشید. شیر دارای تمام درشت مغذی های لازم برای بدن است. کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها. برای شروع، می توانید عصر یک لیوان شیر بنوشید و آن را به عنوان یک میان وعده در نظر بگیرید. قبل از خواب یک لیوان بنوشید. اگر اهل ورزش و تمرین هستید، می توانید قبل و بعد از تمرین شیر بنوشید. هرچه شیر بیشتری بنوشید، پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود قرار می دهید و در نتیجه وزن اضافه می کنید.
نکته: در ادامه با برخی از مواد غذایی خوب آشنا خواهیم شد. اما اگر دنبال بهترین مواد غذایی هستید باید یک رژیم خوب داشته باشید. شما می توانید به مقاله برنامه غذایی چاق شدن فیت شو مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

چاق شدن با تخم مرغ
یکی دیگر از مواد غذایی مفید که باعث افزایش وزن سالم می شود، تخم مرغ است. تخم مرغ منبع قدرت و بدون شک یکی از سالم ترین راه ها برای افزایش سریع وزن است. علاوه بر این، تخم مرغ خیلی گران نیست و می توانید آن را به روش های مختلف در رژیم غذایی خود قرار دهید.

چاق شدن با کره آجیل
اگر می خواهید وزن اضافه کنید، بهتر است کره آجیل را با کره لبنی جایگزین کنید. کره های آجیل واقعی سرشار از چربی و پروتئین هستند. یک قاشق غذاخوری کره آجیل حاوی 4 گرم پروتئین و 100 کالری است. کره بادام زمینی مورد علاقه بسیاری است زیرا خوشمزه است و به راحتی می توانید آن را روی نان یا با بلغور جو دوسر برای صبحانه میل کنید.
نکته: در نظر داشته باشید که این موادغذایی برای افرادی که بدنسازی کار می کنند هم مناسب است! اگر هم بدنسازی کار می کنید باید یک برنامه خوب داشته باشید تا بهتر عضله سازی کنید و چاق شوید. شما می توانید به مقاله برنامه بدنسازی در خانه فیت شو مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

چاق شدن با برنج

رژیم چاقی فیت شو
برنج نیز مانند شیر، راه خوبی برای افزایش وزن است. برنج سرشار از کربوهیدرات است و یک فنجان آن 200 کالری دارد. یعنی با یک وعده برنج می توانید کربوهیدرات و کالری قابل توجهی دریافت کنید.

میوه های استوایی
درست است که شما میوه می خورید، اما بیشتر افراد معمولا پرتقال، موز، گلابی و... می خورند، این میوه ها ایرادی ندارد، اما اگر می خواهید چاق شوید، باید میوه های گرمسیری را در برنامه میوه خوری خود قرار دهید. آناناس، پاپایا، انبه و موز سرشار از قندهای طبیعی هستند، به این معنی که به شما انرژی فوری می دهند و متابولیسم شما را افزایش می دهند، به همین دلیل برای چربی سوزی نیز مفید هستند.چاق شدن با موز
موز نیز یک میوه استوایی است که نباید از آن غافل شوید. یک موز متوسط تقریباً 100 کالری دارد که جای تعجب دارد. موز منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی است که هر دو برای یک رژیم غذایی سالم ضروری هستند. موز قند هم دارد و به همین دلیل ورزشکاران به سراغ آن می روند. موز می تواند یک میان وعده خوب برای بعد از تمرین باشد، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

ماهی سالمون
ماهی قزل آلا یکی از بهترین غذاهای دریایی است که منبع خوبی از چربی و پروتئین است و امگا 3 زیادی دارد. یک وعده ماهی سالمون (170 گرم) تقریباً 34 گرم پروتئین دارد که به افزایش وزن و عضله سازی کمک می کند.
ماهی تن
ماهی تن هم یک افزایش وزن فوری و هم سالم است. این ماهی پروتئین و چربی زیادی دارد که البته خوب است.

افزایش وزن با مکمل های پروتئینی
آیا مکمل ها سالم هستند؟ البته! تفاوت بین مکمل و غذا در این است که غذا خوردن بهتر و لذت بخش تر است. اما می توانید ارزش غذایی زیادی از مکمل ها دریافت کنید.

آووکادو
آووکادو را نمی توان نادیده گرفت! به دلیل داشتن فیبر زیاد و چربی مفید برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد و برای قلب شما نیز مفید است. آووکادو دارای مقدار زیادی ویتامین E، اسید فولیک و پتاسیم است و می توانید آن را به روش های مختلف مصرف کنید.

چاق شدن با میوه خشک

افزایش وزن فیت شو
میوه های خشک مانند کشمش و خرما هم خوشمزه هستند و هم سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. علاوه بر این منبع خوبی برای انرژی هستند و برای افزایش وزن مفید هستند.

پنیر پر چرب
پنیر سرشار از کلسیم است، اما مهمتر از آن، کالری بالایی دارد و حاوی پروتئین زیادی است که راهی سالم برای افزایش وزن است. البته زیاده روی نکنید.

چاق شدن با گرانولای طبیعی
حتما شنیده اید که گرانولا پر از شکر است و مضر است و نباید آن را بخورید، اما ما در مورد گرانولای طبیعی صحبت می کنیم که شکر اضافه ندارد. عسل با گرانولا را فراموش نکنید.

شکلات تلخ
حتما خوشحال هستید که شکلات تلخ در این لیست قرار دارد! بله، درست است، شکلات یک خوراکی خوشمزه است که به شما احساس خوبی می دهد و سالم است. شکلات تلخ یک غذای فوق العاده است.
یک تکه 10 گرمی شکلات تلخ تقریباً 520 کالری دارد که برای افزایش وزن مفید است. علاوه بر این، این شکلات تلخ سرشار از آنزیم ها و آنتی اکسیدان های مفید برای قلب و خلق و خوی شماست. زیاده روی نکنید؛ فقط ۲ تا ۳ مکعب در روز کافی است.

نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم پاسخ سوال برای چاق شدن چی بخوریم ؟ را بدهیم. امیدواریم که مفید بوده باشد. شما می توانید در بخش نظرات همراه ما باشید تا پاسخ سایر سوالات خود را بگیرید.
همچنین شما می توانید به سایت فیت شو مراجعه کنید تا مشاوره رایگان درباره تناسب اندام دریافت کنید.
منبع: فیت شو
https://fitsho.co
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها