به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۴۶۸۸۴۹

اهدای جایزه آزادی بیان به همسر ناوالنی 

اهدای جایزه آزادی بیان به همسر ناوالنی 
گروه بین الملل: دویچه وله  اعلام کرد جایزه آزادی بیان ۲۰۲۴ به یولیا ناوالنایا و "بنیاد ضد مبارزه با فاسد ناوالنی" تعلق خواهد گرفت. 
یولیا ناوالنایا دهمین جایزه آزادی بیان دویچه وله را شخصا در ۵ ژوئن سال جاری در برلین، پایتخت آلمان دریافت خواهد کرد.الکسی ناوالنی، مشهورترین چهره مخالف دولت در روسیه و یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود. او در یک زندان در قطب شمال و در سن ۴۷ سالگی در فوریه سال جاری درگذشت. هنوز هیچ دلیل رسمی برای علت مرگ او اعلام نشده است.مرگ این رهبر مخالفان پوتین شوک و خشم جهانی را برانگیخت. 
یولیا ناوالنیا، همسر ناوالنی، اخیرا ولادیمیر پوتین را به قتل همسرش‌ متهم کرد و گفت: «به دستور پوتین، الکسی به مدت سه سال شکنجه و در یک سلول سنگی کوچک از گرسنگی تلف شد، ارتباطش با دنیای بیرون قطع و اجازه دریافت هیچ ملاقات، تماس یا ارسال نامه‌ را نداشت.»ناوالنایا پس از مرگ همسرش اعلام کرد که بنیاد ناوالنی به کار خود ادامه می‌دهد و خود او فعالیت‌های این بنیاد را اداره و هدایت خواهد کرد.پتر لیمبورگ، مدیرعامل دویچه وله ضمن ستایش از فعالیت‌های همسر ناوالنی گفت: «یولیا ناوالنایا به‌رغم همه خطرات، تهدیدهای مداوم و محدودیت‌های شخصی از همان ابتدا از کارو فعالیت سیاسی همسرش الکسی ناوالنی در مبارزه برای آزادی مطبوعات و آزادی بیان در روسیه حمایت کرده است.»
لیمبورگ همچین گفته است که ناوالنایا از کسانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهد ساکت کند، دفاع می‌کند.ناوالنایا در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۴ جایزه آزادی رسانه آلمان را نیز دریافت کرد. او اکنون پس از مرگ همسرش به سخنگو و صدای اصلی مخالفان پوتین تبدیل شده است.
بنیاد ضد فساد الکسی ناوالنی در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و فساد مقامات دولتی تا رده‌های بسیار بالا را افشا می‌کرد. این بنیاد به ویژه با انتشار یک ویدیو از قصر افسانه‌ای ولادیمیر پوتین در سواحل دریای سیاه بسیار مشهور شد. این ویدیو را در یوتیوب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مشاهده کردند. مقامات روسی بنیاد ناوالنی را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کردند، اما این بنیاد یک سال بعد برای ادامه مبارزه دوباره در سطح بین‌المللی ظاهر شد.
جایزه آزادی بیان دویچه وله از ۲۰۱۵ به این سو به شخصیت‌های رسانه‌ای و یا ابتکارهای رسانه‌ای داده می‌شود که در تقویت آزادی‌ها به خصوص آزادی بیان و مطبوعات تلاش‌های برجسته‌ای دارند.سال گذشته، اسکار مارتینز، روزنامه نگار متولد السالوادور، که سردبیر مجله اینترنتی ال فارو (فانوس دریایی) سالوادور است، به خاطر کارش مورد تجلیل قرار گرفت و این جایزه را دریافت کرد.
 
برچسب ها: الکسی ناوالنی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها