به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۸۱۷۰۵

پرتاب ماموریت نیروی فضایی آمریکا انجام شد

پرتاب ماموریت نیروی فضایی آمریکا انجام شد
گروه علمی: موشک «فالکون هوی» شرکت «اسپیس ایکس»، یک ماموریت «نیروی فضایی آمریکا» را به فضا برد.
به گزارش ایسنا ، موشک قوی «فالکون هوی»(Falcon Heavy) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) اکنون پنج پرواز را در پیش دارد.موشک فالکون هوی روز ۱۵ ژانویه ساعت ۱۷:۵۶ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲:۲۶ بامداد روز دوشنبه به وقت ایران)از «مرکز فضایی کندی»(KSC) ناسا در فلوریدا پرتاب شد و مأموریت «USSF-۶۷» را برای «نیروی فضایی آمریکا»(USSF) آغاز کرد. ماموریت USSF-۶۷ شامل ماهواره «CBAS-۲» است که به مدار زمین ثابت در حدود ۳۵۷۰۰ کیلومتری بالای زمین می‌رود.

فالکون هوی از سه مرحله نخست تغییریافته موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) اسپیس ایکس تشکیل شده است. این سه مرحله به هم متصل شده‌اند و مرحله میانی، بار را حمل می‌کند.تقویت‌کننده‌های مرحله نخست فالکون هوی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانند فالکون۹ قابل استفاده مجدد باشند. دو مورد از آنها در همان روز ۱۵ ژانویه با موفقیت به زمین بازگشتند. تقویت‌کننده‌های جانبی USSF-۶۷، هشت دقیقه پس از پرتاب به طور ایمن در «ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) فرود آمدند که در همسایگی مرکز فضایی کندی است. این دومین فرود برای هر دوی آنها بود که در ماموریت «USSF-۴۴» نیز شرکت داشتند. این ماموریت که برای نیروی فضایی آمریکا صورت گرفت، در اول نوامبر ۲۰۲۲ پرتاب شد.

تقویت‌کننده مرکزی USSF-۶۷، یک وسیله نقلیه جدید بود و دیگر فرصتی برای پرواز نخواهد داشت. این تقویت‌کننده مدت کوتاهی پس از بلند شدن در روز ۱۵ ژانویه، طبق برنامه‌ریزی در اقیانوس اطلس فرود آمد زیرا سوخت خود را بیش از اندازه مصرف کرده بود تا دوباره به خانه بازگردد.در همین حال، مرحله بالایی فالکون هوی به حمل محموله‌های خود به مدار ادامه داد. مشخص نیست که چه زمانی قرار است محموله‌ها مستقر شوند.

ماموریت USSF-۶۷ شامل ماهواره «CBAS-۲» است که به مدار زمین ثابت در حدود ۳۵۷۰۰ کیلومتری بالای زمین می‌رود.مقامات نیروی فضایی آمریکا در بیانیه‌ای که روز ۱۳ ژانویه طی یک ایمیل منتشر شد، گفتند: CBAS-۲ قابلیت‌های ارتباطی را در حمایت از رهبران ارشد و فرماندهان ما فراهم می‌کند. برنامه ماهواره CBAS-۲، افزایش قابلیت‌های ارتباطی ماهواره‌های نظامی موجود و پخش مداوم داده‌های نظامی از طریق پیوندهای ماهواره‌ای مبتنی بر فضا است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها