به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۸۳۵۹۲

حمله خونین نظامیان اسرائیل به شهر جنین

حمله خونین نظامیان اسرائیل به شهر جنین
گروه بین الملل: به گفته مقامات فلسطینی، ۹ فلسطینی از جمله یک زن سالمند در حمله سربازان اسرائیل به کرانه باختری اشغالی شهید شده‌اند.
وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که وضعیت در اردوگاه پناهندگان جنین "بحرانی" است و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند اما آمبولانس‌ها به آنها دسترسی ندارند.
او گفته است که گاز اشک آور اسرائیل به بخش کودکان یک بیمارستان محلی اصابت کرده است.
ارتش اسرائیل در مورد عملیات امروز جزییات چندانی منتشر نکرده اما رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که این عملیات با هدف خنثی کردن «یک حمله گسترده» توسط شبه‌نظامیان فلسطینی صورت گرفته است.
پیشتر گروه‌های  حماس و جهاد اسلامی گفته بودند که در  شهر جنین در حال نبرد با سربازان اسرائیلی هستند. این شهر از نقاطی است که همواره شاهد برخورد بین شبه‌نظامیان فلسطینی و سربازان اسرائیلی بوده است.جهاد اسلامی هشدار داده است که آتش بس کنونی با اسرائیل ممکن است در خطر باشد.
با ادامه عملیاتی که ارتش اسرائیل آن را «مقابله با حملات تروریستی» می‌خواند، تنش در کرانه باختری افزایش یافته است.در درگیری‌های سال جاری میلادی، تاکنون دست‌کم ۲۹ فلسطینی، شامل شبه‌نظامیان مسلح و غیرنظامیان در عملیات اسرائیل شهید شده‌اند.سال گذشته بیش از ۱۵۰ فلسطینی عمدتا در عملیات نظامی ارتش اسرائیل برای دستگیری فلسطینیان، و بیش از ۳۰ غیر نظامی و نظامی اسرائیلی در نتیجه حملات فلسطینیان کشته شدند.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها