به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۸۵۰۸۴

اظهار تاسف از جنگیدن در اوکراین

اظهار تاسف از  جنگیدن در اوکراین
گروه بین الملل: یکی از فرماندهان پیشین گروه مزدور «واگنر» روسیه که به کشور نروژ گریخته، قصد دارد در کنار عذرخواهی از مردم به دلیل شرکت در حملات روسیه در اوکراین، با افشاگری‌هایش به محاکمۀ عاملان جنایات در این جنگ نیز کمک کند.
آندری مدودف که توانسته است در ۱۳ ژانویه از مرز روسیه و نروژ عبور کند، می‌گوید که شاهد کشتار و بدرفتاری با زندانیانی بوده که از زندان‌های روسیه به مناطق جنگی برده شده بودند تا برای واگنر بجنگند.
او که اکنون ۲۶ سال دارد به دنبال دریافت پناهندگی از کشور نروژ است و در جریان مصاحبه با خبرگزاری رویترز می‌گوید: «بسیاری من را یک شرور، یک جنایتکار و یک قاتل می‌دانند. اول از همه می‌خواهم عذرخواهی کنم و بگویم که متاسفم؛ اگرچه که نمی‌دانم آیا عذرخواهی من پذیرفته خواهد شد یا نه.»
او می‌افزاید: «بله، من در واگنر خدمت کردم و لحظاتی در زندگی من بوده که برای بسیاری خوشایند . پذیرفتنی نیست اما واقعیت این است که هیچ‌کس باهوش به دنیا نمی‌آید.»
آندری مدودف می‌خواهد درباره تجارب جنگ در اوکراین صحبت کند؛ با این هدف که به مجازات مجرمان این جنگ کمکی بشود.
فرار او به نروژ در زمانی است که واگنر در یک نبرد خونین فرسایشی در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین گرفتار شده است. هفته گذشته نیز خبرگزاری رویترز از پیدا شدن گوری در جنوب روسیه خبر داده بود که در آن محکومان روسی دفن شده بودند که پیش از این توسط واگنر برای مبارزه در اوکراین استخدام شده بودند. آندری مدودف در منطقه تومسک در سیبری به دنیا آمده و در حدود ۱۲ سالگی، پس از مرگ مادرش و ناپدید شدن پدرش، به یک پرورشگاه منتقل شد.
او ابتدا در ۱۸ سالگی برای خدمت به ارتش روسیه فراخوانده شد و پس از پایان خدمت به دلیل چند بار زندانی شدن به دلیل ارتکاب جرایم مختلف از جمله سرقت، درنهایت در ژوئیه ۲۰۲۲ به گروه واگنر پیوسته است.
آندری مدودف در ۱۶ ژوئیه وارد اوکراین شده و در نزدیکی باخموت جنگ با نیروهای اوکراین را آغاز کرده است. او درباره آنچه در باخموت گذشته، می گوید: «در آنجا همه چیز نابود شده بود و جاده‌ها مملو از اجساد سربازان ما بود. تلفات سنگین بود و من شاهد مرگ بسیاری از دوستانم بودم.»
آندری مدودف مدت ۴ ماه برای واگنر کار کرد و در آن زمان، یک جوخه را رهبری می‌کرد. او می‌گوید که در جریان جنگ «رفتارهای شجاعانه‌ای از سربازان هردو طرف» دیده است؛ از جمله شاهد آن بوده که دو نفر که نمی‌خواستند بجنگند، در مقابل زندانیان تازه استخدام شده تیرباران شدند.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها