به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۳۸۵۱۳۰

وضعیت جوی کشور از جمعه تا سه شنبه آینده

وضعیت جوی کشور از جمعه تا سه شنبه آینده
گروه جامعه:سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور در روزهای جمعه تا سه شنبه آینده را اعلام کرد. روز جمعه ۱۴ بهمن در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات شرق تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان همچنین ارتفاعات کرمان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
شنبه (۱۵ بهمن) در برخی مناطق خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی نیز بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد. از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه (۱۶ بهمن) در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور به‌ویژه در نوار مرزی مناطق ذکر شده بارش باران و برف رخ می‌دهد.

دوشنبه (۱۷ بهمن) بر شدت بارش در شمال غرب و برخی مناطق واقع در غرب افزوده می‌شود. در این روز در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.سه‌شنبه (۱۸ بهمن) فعالیت سامانه بارشی گسترش یافته و در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش ادامه خواهد داشت.

جمعه (۱۴ بهمن) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز وزش باد به نسبت شدید تا شدید رخ می‌دهد.دمای هوا جمعه و شنبه در شمال غرب و غرب کشور بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش و از یکشنبه در این نواحی به‌تدریج افزایش می‌یابد همچنین دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های ساحلی افزایش ۴ تا ۶ درجه دما و گرم‌باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا خلیج فارس و دریای خزر، یکشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود. سه شنبه نیز نیمه غربی خلیج فارس مواج است.آسمان تهران روز شنبه ۱۵ بهمن نیمه‌ابری و به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۶ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعات غبار محلی و در شب کاهش ابر با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.طی روزهای جمعه و شنبه ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۴۰۱، بندرعباس با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای منفی ۷ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها