به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۳۸۹۷۰۶

جنگ روسیه با اروپا یک دهه طول خواهد کشید

جنگ روسیه با اروپا یک دهه طول خواهد کشید
گروه بین الملل: به رغم گذشت یک سال، اتحادیه ارتش آلمان دورنمایی کوتاه‌مدت برای پایان جنگ اوکراین متصور نیست. آندره ووستنر، رئیس این اتحادیه، می‌گوید باور اینکه جنگ میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۳ تمام شود، "ساده‌لوحانه" است.
آندره ووستنر، رئیس اتحادیه ارتش آلمان،در مصاحبه‌ای با روزنامه "ولت‌آم‌زونتاگ" گفت انتظار می‌رود درگیری با روسیه برای ناتو و آلمان یک دهه‌ ادامه داشته باشد. او با بیان اینکه ولادیمیر پوتین در حال حاضر از اهداف جنگی خود دست نخواهد کشید پیش‌بینی کرد، رئیس‌جمهور روسیه همچنان به تلاش برای بی‌ثبات کردن اروپا ادامه خواهد داد.
به گفته ووستنر، پوتین مردم روسیه را برای یک درگیری سیستماتیک طولانی‌مدت با غرب آماده می‌کند و ناتو و آلمان باید خود را از نظر استراتژیک برای مواجهه با یک دهه تهدید آماده کنند.
عدم آمادگی ارتش آلمان با تهدیدات جنگی از موضوعات مهمی است که ووستنر در مصاحبه خود به آن اشاره و تأکید کرده است که این کشور باید هر چه سریعتر اقداماتی را برای تجهیز و به روز کردن ارتش در زمینه‌های زیرساختی، نیروی آموزش‌دیده و ادوات نظامی انجام دهد.
او ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین را موجب ایجاد شکاف‌های بیشتر در ارتش خوانده و هشدار داد: «اگر به اقدامات سرعت نبخشیم، تردید دارم که بتوانیم تعهدات‌مان به ناتو از سال ۲۰۲۵ را اجرایی کنیم.» آلمان پیشتر وعده داده بود که تا سال ۲۰۲۵ تجهیزات مدرن شامل ۶۰ فروند هواپیما، ۲۰ عدد کشتی و هفت هزار وسیله نقلیه در اختیار ناتو قرار می‌دهد و همچنین ۲۰ هزار سرباز را به حالت آماده‌باش کامل درمی‌آورد.
به گفته رئیس اتحادیه ارتش آلمان‌ این کشور تا به امروز موفق به سفارش حتی یک عدد توپخانه هویتزر، که سال گذشته چند عدد از آن به اوکراین ارسال شد، نشده است و حتی قطعات یدکی این توپخانه سنگین نیز سفارش داده نشده‌اند. همین امر موجب شده تا به گفته ووستنر اندک توپخانه‌های هویتزر باقی‌مانده از رده خارج شوند و از آنها به عنوان منبع تأمین قطعات یدکی استفاده شود.
او این وضعیت را موجب کاهش بیشتر آمادگی عملیاتی نیروهای توپخانه ارتش آلمان دانسته است.
توانایی دفاعی ارتش آلمان با آغاز جنگ در اوکراین بیش از پیش در مرکز توجه قرار گرفت و به بحث‌های مختلفی در این کشور دامن زده است. یکی از مشکلات اصلی، کمبود نیروی انسانی و خالی ماندن ۲۷ هزار پست خدمتی در ارتش است. همین امر موجب شده تا بحث لزوم اجباری ساختن مجدد سربازی در آلمان مطرح شود تا از این طریق کمبود نیرو را جبران کرد.
رئیس اتحادیه ارتش آلمان با طرح لزوم افزایش ظرفیت تولید گفته اگر نیازهای ارتش در زمینه تانک‌های جنگی، مهمات و تسلیحات در دو تا پنج‌سال آینده به موقع به کارخانه‌ها اطلاع داده شوند و همچنین تضمین‌های لازم برای خرید تولیدات ارائه شوند، می‌توان ظرفیت‌های تولید را افزایش داد و هرماه به جای سه تانک لئوپارد، ده دستگاه تانک از خط تولید خارج کرد.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها