به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۳۹۰۱۳۱

سرقت بزرگ از آرشیو عکس خبرگزاری لبنان

سرقت بزرگ از آرشیو عکس خبرگزاری لبنان
گروه بین الملل: مقام‌های لبنانی می‌گویند سارقانی ناشناس با ورود به مقر خبرگزاری دولتی لبنان یک سرور این خبرگزاری را که حاوی بایگانی عکس آن بوده، سرقت کرده‌اند.
کارکنان خبرگزاری ملی لبنان متوجه شده‌اند که یکی از درهای این خبرگزاری شکسته شده و ۵ کامپیوتر از جمله بایگانی تصاویر این رسانه از سال ۱۹۶۱ میلادی سرقت شده است.
این بایگانی تصاویری از جنگ داخلی این کشور از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ را در خود داشت.
زیاد مکاری وزیر اطلاعات لبنان ابتدا این سرقت را جرمی در مقیاس ملی خواند اما کمی بعد گفت تنها بخشی از آرشیو عکس سرقت شده و این وزارت‌خانه هنوز به پایگاه داده‌های اصلی دسترسی دارد.
تحقیق درباره هویت عاملان این سرقت در جریان است.
 مکاری در حساب توئیتری خود نوشته است این سرقت تبعات «اخلاقی و مادی» دارد.سرقت از خبرگزاری ملی لبنان در حالی صورت گرفته که این کشور با بحران اقتصادی بی‌سابقه‌ای دست به گریبان است، نرخ تورم ۱۷۰٪ است و ارزش واحد پولی لبنان ۹۵٪ کاهش داشته است.این بحران بیش از ۸۰٪ از جمیعت این کشور را با فقر و دشواری برای تامین غذا و دارو روبرو کرده است.
دولت قادر به پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای امنیتی خود نیست و بسیاری از این نیروها که مجبور شده‌اند به دنبال کارهای دوم و سوم باشند، تنها گاه به گاه سرکار دولتی خود حاضر می‌شوند.
این بحران عملا به فلج سیاسی کشور نیز منجر شده است.
پارلمان دو شقه شده لبنان قادر به توافق بر سر رئیس جمهوری تازه نیست و کابینه‌ای که کفالت دولت را موقتا برعهده دارد با اختیاراتی محدود کشور را اداره می‌کند.
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها