به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۹۱۸۵۸

تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران 

تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران 
گروه سیاسی: جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا،با امضای فرمانی، «وضعیت اضطراری ملی» در مورد ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
جو بایدن در نامه‌ای به کنگره اطلاع داد که فرمان اجرایی «وضعیت اضطراری ملی» درباره ایران را از ۱۵ مارس ۲۰۲۳ به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.
در متن این فرمان آمده است٬ بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت آمریکا، در ۱۵ مارس ۱۹۹۵ برای مقابله با تهدید غیرمعمول و فوق‌العاده جمهوری اسلامی علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ را صادر کرد و سپس در ششم ماه مه همان سال، با صدور فرمان اجرایی ۱۲۹۵۹ تحریم‌های گسترده‌تری علیه ایران به منظور مقابله با این تهدیدها اعمال کرد.
جو بایدن می‌گوید «اقدامات و سیاست‌های دولت ایران از جمله تکثیر و توسعه موشک‌ها و سایر قابلیت‌های تسلیحات نامتقارن و متعارف، ایجاد شبکه تجاوزهای منطقه‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشینان آن که همچنان تهدیدی نامعمول و جدی برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده به‌ شمار می‌رود» از دلایل تمدید دوباره این فرمان است.
از سال ۱۹۹۵ تاکنون تمام روسای جمهور آمریکا هر سال فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷ علیه ایران را تمدید کرده‌اند.
این فرمان یا باید در بازه زمانی ۹۰ روزه پیش از پایان هر دوره یک‌ساله (۱۵ مارس هر سال) تمدید شود؛ در غیر این صورت به طور خودکار لغو می‌شود.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها