به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۹۲۴۰۳

آشنایی با انواع میکروسوئیچ و عملکرد آن ها

گروه کسب و کار: میکروسوئیچ ها علیرغم این واقعیت که بسیار کوچک و ارزان هستند، کاربردهای متعددی دارند. به طور معمول، آنها در مدارهای الکتریکی، مکانیسم های قفل درب، و بسیاری از لوازم خانگی دیگر استفاده می شوند. بنابراین، میکروسوئیچ یکی از پرکاربردترین قطعات این روزها است. جدای از این، معمولاً در مکانیسم های ایمنی انواع آسانسور استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در دستگاه های فتوکپی برای تشخیص کاغذ گیر کرده بررسی شوند. آنها همچنین یک جزء مهم در سیستم های امنیتی خانه هستند.
آشنایی با انواع میکروسوئیچ و عملکرد آن ها
مکانیسم پنجره یا در، سوئیچ را فعال می کند و باعث خاموش شدن زنگ هشدار می شود. آنها به همان اندازه در انواع مختلف سیستم های آتش نشانی مفید هستند. علاوه بر این، این روزها در ماشین های خودکار استفاده می شود. در بررسی قیمت میکروسوئیچ باید بدانید که این محصول توسط بسیاری از سازندگان به منظور شناسایی انسداد در یک خط تولید استفاده می شود. به عنوان مثال از آنها برای توقف حرکت تسمه استفاده می شود تا مهندسان زمان کافی برای رفع مشکل داشته باشند. برای خرید این محصول با ما در آژند برق با شماره ۰۹۱۲۱۰۱۲۴۸۱ در تماس باشید.

بررسی عملکرد میکروسوئیچ
شما می توانید بر اساس نوع کاربرد، انواع مختلف میکروسوئیچ را انتخاب کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید میکروسوئیچ، سبک و اندازه دستگاه را بر اساس شغلی که می خواهید از آن ها استفاده کنید، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، برخی از واحدها برای استفاده ساده طراحی شده اند. از سوی دیگر، برخی از واحدها به طور خاص برای اهداف خاصی طراحی شده اند. پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از عملکرد، مکانیزم و وضعیت محصول را بررسی کنید. اگر دستگاه آسیب دیده است، ممکن است بخواهید فوراً آن را تعویض کنید تا از ایمنی و امنیت لوازم و سیستم های امنیتی خود اطمینان حاصل کنید.
سوئیچ میکرو یک سوئیچ اترنت با فرمت کوچک است که فقط 4 تا 6 پورت دارد و می توان آن را در نزدیکی نقاط انتهایی شبکه به طور محتاطانه مانند در پریز دیواری، روی ریل DIN یا روی دسکتاپ نصب کرد. میکروسوئیچ ‌های اترنت که به آنها مینی سوئیچ نیز می‌گویند معمولاً برای دسترسی به شبکه سیمی در ساختمان‌هایی با معماری فیبر به دفتر(FTTO) استفاده می ‌شود. FTTO از کابل های فیبر به جای مس استفاده می کند.
•    کابل مسی و فیبر چگونه با هم مقایسه می شوند؟
امروزه کابل مسی، نوعی کابل است که در اکثر تاسیسات شبکه استفاده می شود. کابل فیبر نوری اغلب گران تر و کمی بیش از حد تصور می شود. با این حال ممکن است تعادل از مس به فیبر تغییر کند زیرا برنامه ‌ها و دستگاه‌ ها پهنای باند بیشتری را طلب می ‌کنند. جدا از هزینه، فیبر مزایای زیادی نسبت به مس دارد. کابل Cat 5e می تواند تنها با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه در 300 فوت ارسال کند، در حالی که کابل فیبر نوری می تواند تا 10 گیگابیت بر ثانیه در 12 مایل را ارسال کند. کابل مسی نیز سنگین ‌تر و حجیم‌ تر است، مستعد تداخل الکترومغناطیسی است و در برابر ضربه آسیب ‌پذیر است. و طول عمر کمتری دارد.

•    چگونه FTTO با سوئیچ های میکرو کار می کند؟
FTTO یک معماری شبکه غیرمتمرکز است. نسبت به تاسیساتی که از کابل مسی برای توزیع میانی در سرتاسر ساختمان استفاده می کنند، چندین مزیت دارد. هنگام خرید میکروسوئیچ باید بدانید که میکرو سوئیچ ها در درجه اول برای FTTO طراحی شده اند. در معماری FTTO، یک شبکه مرکزی سوئیچ های اصلی را در خود جای می دهد. کابل فیبر نوری در سرتاسر ساختمان اجرا می‌شود. نقاط پایانی مانند نقاط دسترسی به صورت بی سیم، تلفن های (VoIP) و دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) را می توان با کابل مسی کوتاه به یک میکرو سوئیچ متصل کرد.
حتی سوئیچ ‌های میکرو دسکتاپ نیز وجود دارند که شامل پورت‌ های USB-C برای تامین انرژی لپ ‌تاپ، تلفن یا ایستگاه‌ های کنفرانس ویدیویی هستند.

مزایای استفاده از میکروسوئیچ با FTTO چیست؟
در بررسی خرید میکروسوئیچ باید بدانید که استفاده از میکروسوئیچ های اترنت در معماری FTTO چندین مزیت را نسبت به استقرارهای سنتی دارد، از جمله:
پتانسیل برای صرفه جویی در هزینه، با حذف سخت افزار توزیع متوسط.
فضای کاری چابک تر، با ارائه اتصالات اترنت در نزدیکی مناطق کاری.
قابلیت اطمینان بیشتر، با باریک کردن منطقه شکست به سوییچ محلی.
بدون تداخل RF، با اتصال به فیبر بالا به جای مس.

استفاده از FTTO با سوئیچ‌ های میکرو می ‌تواند به سازمان ‌ها کمک کند علاوه بر ارتقای زیرساخت شبکه، در هزینه ‌ها صرفه‌جویی کنند. برجسته ترین روشی که شبکه های FTTO می توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند، حذف قاب های توزیع میانی (IDF) در هر طبقه یا بخش یک ساختمان یا دانشگاه است. کابل فیبر نوری می تواند تمام مسیر را از هسته شبکه تا نقاط انتهایی اجرا کند. این باعث صرفه جویی در هزینه سخت افزار توزیع و فضای مورد نیاز برای شبکه کنترل آب و هوا در هر طبقه می شود.
همچنین هزینه نصب کابل فیبر نوری کمتر از مس است، زیرا کابل های کمتری نسبت به مس مورد نیاز است. در نهایت، استفاده از فیبر به معنای قابلیت اطمینان بیشتر است، که می تواند در زمان حل مشکل صرفه جویی کند.

نکات قابل توجه در استفاده از میکروسوئیچ
در بررسی قیمت میکروسوئیچ باید بدانید که میکروسوئیچ یک کلید الکتریکی است که توسط یک نیروی عمل کننده فیزیکی بر روی محرک برای تغییر وضعیت مدار عمل می کند. توسط محرکی که پیستون، اهرم، پوشش، کیس، پایانه یا سیم، کنتاکت، صفحه متحرک، فنر و غیره نیز نامیده می شود، ترکیب می شود. اما میکرو سوئیچ ها نیز انواع مختلفی دارند، مانند اندازه، پارامترهای الکتریکی و عملکرد. علاوه بر این، شرکت ها این قطعات الکترونیکی کوچک را نیز به برندهای خود انتخاب می کنند زیرا برند می تواند به کیفیت، قیمت و خدمات محصول واکنش نشان دهد. در حال حاضر، برندهای مشهور جهانی عبارتند از Honeywell، Omron، Alps، Cherry، Marquardt، Burgess و Toneluck.

•  مهم ترین فعالیت های میکروسوئیچ
موقعیت حد: به عنوان مثال، هنگامی که یک میکروسوئیچ در یک ماشین خودکار استفاده می شود، در نزدیکی موتور نصب می شود تا موقعیت حرکت چرخ را محدود کند. عملکرد مشابهی در برخی از رخت آویزهای اتوماتیک، آشپزخانه هوشمند، میله فشاری و غیره نیز اتفاق می افتد.
سیگنال دهی: از سوی دیگر، سوئیچ همچنین می تواند به عنوان سیگنالی برای اطلاع از وضعیت ماشین به کاربر استفاده شود. به عنوان مثال، یک سوئیچ کوچک در پوشش درگاه شارژ خودرو از حرکت خودرو در هنگام شارژ شدن خودرو جلوگیری می کند. منظور این است که وقتی درپوش باز می شود، سیگنال در صفحه نمایش به راننده یادآوری می کند.
سوئیچ ایمنی: بیایید در مورد صندلی ایمنی صحبت کنیم تا سوئیچ ایمنی را توضیح دهیم. در برخی از صندلی‌های خودروی راننده، وقتی کسی روی آن نباشد یا راننده کمربند ایمنی نبسته باشد، خودرو حرکت نمی‌کند.

کاربرد میکرو سوئیچ
به دلیل ویژگی ها و عملکرد بالای میکروسوئیچ، در اکثر محصولات الکتریکی کاربرد وسیعی دارد.
اولاً برای لوازم خانگی مانند اجاق مایکروویو، قهوه ساز، آب سردکن، اجاق برقی، آبگرمکن، تهویه مطبوع، یخچال.
در مرحله دوم، سوئیچ می تواند در کمربند ایمنی، سیستم های قفل درب، پوشش های شارژ مجدد، سیستم های ترمز و غیره در وسایل نقلیه استفاده شود.
ثالثاً، تجهیزات تفریحی نیز از سوئیچ ضربه ای استفاده می کنند. مانند بازی آرکید، دستگاه فروش خودکار و غیره.
برای ابزار و تجهیزات تولید، از جمله پیچ گوشتی برقی، تفنگ میخ، خط تولید اتوماتیک.
علاوه بر این، ابزار باغبانی نیز کاربرد گسترده ای برای میکروسوئیچ دارد. مانند دستگاه برش، آبپاش، اره برقی، دستگاه برف پارو و غیره.
در مجموع میکروسوئیچ کاربرد بسیار گسترده ای در اکثر ابزارها و دستگاه ها دارد.
میکروسوئیچ ها وسایل الکترومکانیکی کوچکی هستند که وظیفه آنها باز و بسته کردن مدار یا تامین و غیرفعال کردن یک دستگاه است.

انواع میکروسوئیچ
برخلاف کلیدها، میکروسوئیچ ها نه تنها به دلیل اندازه کوچکشان، بلکه به دلیل فاصله تماس کم به اصطلاح شناخته می شوند و برای قطع جریان هایی با شدت کم استفاده می شوند. از طریق یک حرکت نسبتاً کوچک، که به حداقل تلاش روی دکمه محرک نیاز دارد، یک سری از کنتاکت های الکتریکی با سرعت بالا فعال می شوند. میکروسوئیچ ها کنترل هایی هستند که می توانند با حرکت دادن قطعات مکانیکی درون یک برنامه کاربردی نیز کار کنند. با توجه به این پیکربندی، آنها به طور کلی به عنوان مکانیسم های ایمنی در تجهیزات خاص استفاده می شوند، زیرا آنها دستگاه های قابل اعتمادی در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال، داخل آسانسور، برش، اجاق های مایکروویو و سایر لوازم کوچک. آنها همچنین کنترل های مناسبی هستند زیرا عمر مفید بسیار بالایی دارند و بنابراین نیازی به تعویض ندارند.
در هنگام خرید میکروسوئیچ باید بدانید که میکروسوئیچ های الکتریکی مکانیکی را می توان به انواع محرک ها و پایانه ها مجهز کرد و بسته به این عناصر می توان آنها را به انواع مختلف تفکیک کرد. بیایید با هم نگاهی به آنها بیندازیم. انواع مختلفی از میکروسوئیچ ها از نظر شکل و اندازه در بازار وجود دارد که به راحتی می توان آنها را با انواع مختلف تجهیزات و برای متنوع ترین نیازها تطبیق داد.

رایج ترین عبارتند از:
میکروسوئیچ های اهرمی و میکروسوئیچ های ضامن.
سوئیچ های کشویی؛
میکروسوئیچ های دکمه ای

1.    میکروسوئیچ های اهرمی
این نوع میکروسوئیچ یکی از رایج ترین آنهاست. آنها کلیدهایی با دو یا چند موقعیت هستند که اجازه می دهند جریان الکتریکی در یک مدار برقرار یا قطع شود. در این حالت، محرک یک اهرم یا ضامن است که بسته به موقعیت خود اجازه می دهد مدار الکتریکی قطع یا فعال شود. به نوبه خود، سوئیچ های ضامن می توانند چفت شوند، جایی که سوئیچ هنگام جابجایی یا لحظه ای در یک موقعیت ثابت می ماند. در حالت دوم، ضامن پس از فعال شدن، یک مدار را تغذیه یا قطع می کند و پس از آزاد شدن محرک با استفاده از مکانیزم فنر، به حالت اولیه خود باز می گردد.

2.    میکروسوئیچ های کشویی
این دستگاه ها از یک نوار لغزنده مکانیکی استفاده می کنند که بین حالت باز و بسته حرکت می کند تا جریان جریان در مدار را کنترل کند. به عنوان یک مکانیسم، آنها قابل مقایسه با سوئیچ های دکمه ای هستند، اما با این مزیت که، به دلیل شکل آنها، به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی بین حالت های روشن و خاموش سوئیچ کند. میکروسوئیچ های اسلایدی معمولاً برای کنترل جریان در مدارهای کوچک استفاده می شوند. طراحی این نوع میکروسوئیچ به آن اجازه می دهد تا با پیکربندی های مختلف مدار سازگار باشد. بسته به برنامه ای که قرار است بر روی آن نصب شود، میکروسوئیچ می تواند پیکربندی سوراخ عبوری داشته باشد یا مستقیماً روی یک پانل یا برد مدار چاپی نصب شود.

3.    سوئیچ های دکمه ای
در این حالت، محرک یک دکمه فشاری است که روشن و خاموش شدن انواع مختلف مدارها را کنترل می کند. کاربرد آن در دستگاه های توزیع کننده آب، اتومبیل ها و بسیاری از انواع دیگر تجهیزات است. در واقع مدل های مختلفی از سوئیچ های دکمه ای در بازار یافت می شود.

سخن پایانی
در مجموع در بررسی میکروسوئیچ ها ، باید قیمت میکروسوئیچ و کیفیت آن را به خوبی ارزیابی کنید .
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها