به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۹۴۷۲۵

معرفی انواع جراحی سینه

گروه سلامت و زیبایی: بزرگ کردن، کوچک کردن و یا حتی لیفت سینه از جمله عمل‌های زیبایی است که برای افزایش زیبایی سینه‌ها، معمولا خانم‌ها آن‌ها را انجام می‌دهند. این عمل‌های جراحی می‌توانند در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها انجام شوند.
معرفی انواع جراحی سینه
معمولا هر کسی کاندیدای مناسبی برای این عمل‌ها نیست، به همین خاطر نیز در این مقاله سعی کرده ایم تا توضیحات بیشتری در خصوص جراحی سینه و یا عمل‌های زیبایی دیگری همچون لیپو غبغب را در اختیار شما  قرار دهیم.

انواع جراحی سینه
اولین بخش مربوط به بررسی کردن انواع جراحی‌های سینه می‌شود. به طور کلی امروزه 3 نوع جراحی بر روی سینه‌های شما انجام می‌شود. پروتز سینه، لیفت سینه و همچنین ماموپلاستی کاهشی نام‌هایی هستند که مربوط به این سه دسته می‌باشند.
 


•    ماموپلاستی کاهشی
اولین مورد با نام ماموپلاستی کاهشی شناخته می‌شود. ماموپلاستی کاهشی معمولا برای خانم‌ها و حتی آقایانی انجام می‌شود که دارای اضافه وزن زیادی هستند. در این روش بافت اضافی سینه برداشته می‌شود و نوک سینه‌ها نیز به سمت بالا کشیده می‌شود.

•    لیفت سینه
لیفت سینه برای کسانی توصیه می‌شود که از اندازه سینه‌های خود راضی هستند. تنها چیزی که این دست از افراد نیاز دارند، آن است که سینه‌هایشان به سمت بالا کشیده شود. به همین دلیل نیز به سراغ جراحی سینه از نوع لیفت سینه می‌روند.
 البته یک نکته مهم در خصوص این مدل از جراحی وجود دارد؛ در لیفت کردن، علاوه بر آن که پوست اضافی سینه را برمی دارند، میزان چربی‌های اضافی بافت سینه را نیز خارج می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تا سینه‌ها به صورت خود به خودی یک یا چند سایز کوچک تر شوند.
سه مدل از جراحی و لیفت سینه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای یک سری از افراد مناسب هستند. مدل T برعکس، مدل دونات یا نیمه آرئول و مدل لجور. در خصوص هر سه مدل زمانی که به پزشک متخصص مراجعه کنید، می‌توانید اطلاعات کسب کنید. معمولا اینکه نوع لیفت سینه شما به چه صورتی باشد، باید طبق نظر پزشک صورت گیرد.
لیفت کردن سینه‌ها می‌تواند مزیت‌ها و معایب خاص خودش را نیز داشته باشد. به طور مثال برخی از مهم ترین مزیت‌هایی که در پی جراحی سینه با لیفت می‌توانید داشته باشید، بالا رفتن میزان اعتماد به نفس، زیباتر شدن فرم سینه‌ها، افزایش سفتی سینه‌ها، تغییر پیدا کردن نوک سینه‌ها و همچنین جوانسازی پوست سینه‌ها می‌باشد.
 

 
 از سوی دیگر این نوع از عمل جراحی می‌تواند معایبی را نیز با خودش به همراه داشته باشد. عدم توانایی در شیر دادن به نوزاد به دلیل از بین رفتن غدد شیری، ایجاد حس عدم تقارن در برخی از افراد، از بین رفتن حساسیت نوک سینه‌ها، باقی ماندن آثار زخم و همچنین از بین رفتن بخشی از‌هاله سینه از جمله مهم ترین موارد هستند.

•    پروتز سینه
روش سوم که در جراحی سینه انجام می‌شود، مربوط به پروتز کردن سینه‌ها است. پروتز کردن معمولا با هدف بزرگ کردن سینه و یا متقارن و یک اندازه کردن سینه‌ها انجام شود. با استفاده از تزریق کردن چربی و یا با استفاده از تزریق کردن پروتز می‌توانید این نوع از عمل جراحی را انجام دهید.
دو نوع مختلف پروتز وجود دارد که با نام‌های پروتزهای سالینی و پروتزهای سیلیکونی شناخته می‌شوند. این دو مورد در ماده اولیه دارای تفاوت هستند. مورد بعدی دسته بندی پروتزها از نظر شکل و ظاهر است. در دو گروه پروتزهای اشکی و پروتزهای گرد می‌توانید پروتز مورد نظر خودتان را پیدا کنید.
در مورد پروتز کردن سینه‌ها چه با روش تزریق چربی و چه با روش استفاده از پروتز، باید حتما چند نکته را مدنظر قرار دهید. اولا آن که این روش ممکن است پس از گذشت چند سال نیاز به تمدید داشته باشد. این اتفاق ممکن است برای هر دو سینه و یا برای یکی از سینه‌ها اتفاق بیفتد. مورد و نکته بعدی آن است که هر سال پس از انجام پروتز سینه حتما باید سینه‌های شما توسط پزشک معاینه و بررسی شود. نکته سوم نیز آن است که با تغییر پیدا کردن شرایط بدن همچون زایمان، پائسگی و... احتمال آن که فرم سینه‌ها تغییر پیدا کند، بسیار زیاد است.
 

 
کلام پایانی
مواردی که در خصوص انواع جراحی سینه و به خصوص لیفت سینه بیان شد، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که با دید بهتر و بازتری ماجرا را ببینید. زمانی که بتوانید این نوع از عمل‌های زیبایی را هم از جنبه مثبت و هم از جنبه منفی ببینید، قطعا می‌توانید تصمیم بهتری را نیز اتخاذ کنید. اما یک نکته مهم در این خصوص وجود دارد. این نکته مهم ان است که حتما باید به سراغ کلینیک‌ها و پزشکان معتبر و با تجربه ای بروید. با این کار هم می‌توانید از نتیجه نهایی عمل مطمئن تر باشید و هم می‌توانید از بابت حفظ سلامتی خودتان مطمئن تر باشید.
برگرفته از وب سایت https://clinicmah.com/
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها