به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۰ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۳۹۴۸۵۰

افزایش پیشتازی دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها

افزایش پیشتازی دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها
گروه بین‌الملل: نتایج نظرسنجی فاکس ‌نیوز درباره میزان محبوبیت نامزدهای انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا از بیشتر شدن فاصله دونالد ترامپ ، رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا با ران دیسانتیس، رقیب جمهوریخواهش، حکایت دارد.
بر مبنای گزارش فاکس‌نیوز، در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوریخواه ترامپ همچنان در حال پیشتازی است و اکنون بیش از 50 درصد رای ‌دهندگان از او حمایت می ‌کنند. افزایش میزان محبوبیت رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا در میان جمهوریخواهان در حالی است که روند کاهش محبوبیت جو بایدن، رئیس ‌جمهوری کنونی آمریکا، در میان دموکرات‌ها نیز همچنان ادامه دارد.
نتایج نظرسنجی فاکس ‌نیوز از این جهت اهمیت دارد که احتمال پیروزی دونالد ترامپ و شکست ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در کسب آرای جمهوری‌خواهان را آشکار می‌کند.
به گزارش وب‌ سایت پولیتیکو، بر اساس این نظرسنجی، ترامپ از نظر 54 درصد پاسخ ‌دهندگان بهترین گزینه در میان نامزدهای بالقوه جمهوریخواه در انتخابات ریاست ‌‌جمهوری 2024 است.
البته ران دیسانتیس هنوز نامزدی ‌اش در انتخابات را به ‌طور رسمی اعلام نکرده است اما شواهد نشان می ‌دهد که او نیز قصد دارد نامزدی‌اش را اعلام کند. با این‌ حال طبق نظرسنجی جدید فاکس‌ نیوز، فقط 24  درصد پاسخ‌ دهندگان فرماندار فلوریدا را به عنوان بهترین گزینه برای انتخابات ریاست‌ جمهوری می‌‌دانند؛ بنابراین ران دیسانتیس پس از ترامپ در رتبه دوم لیست جمهوریخواهان قرار می‌گیرد.
نتایج نظرسنجی جدید فاکس ‌نیوز همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت ران دیسانتیس نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و به همان میزان، محبوبیت دونالد ترامپ بیشتر شده است. رشد روزافزون میزان محبوبیت ترامپ در حالی است که برخی جمهوریخواهان مخالف او از کاهش میزان محبوبیت رقیبش نگران شده‌اند.
ترامپ پس از اعلام رسمی نامزدی ‌اش در انتخابات ریاست‌ ‌جمهوری آمریکا، در سخنرانی ‌هایش، انتقاد از دیسانتیس را افزایش داد؛ به‌ طوری‌ که در سه ویدیو، از فرماندار فلوریدا به دلیل تصمیم‌های سیاسی سابقش انتقاد کرد و بر مبنای نظرسنجی‌ها کاهش میزان محبوبیت او را یادآور شد. حملات ترامپ به دیسانتیس این شائبه را که فرماندار فلوریدا به‌ زودی نامزدی‌اش را اعلام می‌کند، تقویت کرد.
تنها نظرسنجی فاکس ‌نیوز نیست که برتری دونالد ترامپ نسبت به رقیب جمهوریخواهش در رقابت‌های اولیه را نشان می‌دهد؛ بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک هم دونالد ترامپ در صدر فهرست نامزدهای محبوب جمهوریخواهان برای انتخابات 2024 قرار دارد.
در نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک، دونالد ترامپ 43 درصد رای آورد؛ در حالی‌ که میزان آرای ران دیسانتیس 33 درصد بود. بر مبنای نتایج نظرسنجی امرسون هم دونالد ترامپ با نسبت 55 درصد به 25 درصد از رقیب جمهوریخواهش، ران دیسانتیس، فاصله دارد و پیشتاز است.
پیشتازی روزافزون رئیس ‌جمهوری سابق آمریکا در نظرسنجی‌ها با وجود مطرح شدن چند پرونده کیفری علیه او ادامه دارد. ترامپ روز شنبه 25 مارس، نخستین کارزار انتخاباتی‌اش را در تگزاس برگزار کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها