به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۳۹۵۷۵۱
روزی تاریخی در آمریکا

«دونالد ترامپ» پس از ساعتی بازداشت، آزاد شد

تصویری از هنگامی که ​​​​​​​دونالد ترامپ وارد دادگاه منهتن شد
تصویری از هنگامی که ​​​​​​​دونالد ترامپ وارد دادگاه منهتن شد
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ با تسلیم کردن خود و ورود به دفتر دادستان منهتن، بازداشت شد.
رییس‌جمهوری پیشین آمریکا احتمالا پس از انگشت‌نگاری، برای محاکمه به دادگاه منتقل خواهد شد. انتظار می‌رود که روند این دادگاه سریع و معمولی باشد. ترامپ در مسیر دادگاه در شبکه اجتماعی خود نوشت: «خیلی سورئال به نظر می‌رسد. آنها قصد دارند من را دستگیر کنند. نمی‌توان باور کرد که این اتفاق در آمریکا رخ می‌دهد.» دادستان منهتن در کیفرخواستی رسمی ترامپ را به پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های بزرگسال متهم کرده است.
به گزارش رویترز، کارشناسان حقوقی می گویند که حضور دونالد ترامپ در دادگاه احتمالا کوتاه خواهد بود و هر محاکمه ای، حداقل بیش از یک سال به طول خواهد انجامید. متهم شدن یا حتی محکومیت ترامپ از نظر قانونی، مانع از نامزدی وی برای ریاست جمهوری نمی شود.
خوان مانوئل مرچان، قاضی تاریخ‌ساز دادگاه منهتن است که برای اولین بار در تاریخ مسئولیت قضاوت درباره پرونده اتهامی یک رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را برعهده دارد. مرچان قاضی دیوان عالی قضای نیویورک است و ۱۲ سال سابقه قضاوت در این کرسی را دارد. ترامپ که هرگونه کار خلاف قانونی را انکار می کند در شبکه اجتماعی تورث سوشال روز جمعه نوشته بود که قاضی مرچان از او متنفر است. این اولین بار نیست که این دو نفر با هم روبرو می شوند.
مارجری گرین «نماینده مجلس نمایندگان» در بیرون دادگاه، ترامپ را به مسیح تشبیه کرد و گفت: "ترامپ که امروز دستگیر می‌شود در حال پیوستن به برخی از باورنکردنی ترین افراد تاریخ است. نلسون ماندلا دستگیر شد و مدتی را در زندان گذراند. عیسی! عیسی مسیح دستگیر شد و به قتل رسید.»

ترامپ آزاد شد
رئیس‌جمهور سابق آمریکا،  پس از بازداشت موقت و برگزاری اولیه دادگاه، ساختمان دادستانی منهتن نیویورک را ترک و با کاروانی از همراهان خود برای بازگشت به فلوریدا عازم فرودگاه شد.
برچسب ها: دونالد ترامپ

۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۲:۲۲
امیدوارم دوره بعد رییس حمهور آمریکا بشه. تنها کسی هست که میتونه شورشی های دنیا مثل چین و روسیه رو سر جاشون بنشونه. (425918)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۲۳:۴۷
این بازداشت کاملا رنگ و بوی سیاسی میده
در واقع انتقام گیری و تسویه حساب سیاسی هست. (425924)
ارزنتال
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۰۴:۱۶
من شنیده بودم گردانندگان سایت بهارنیوز تماما بهایی هستن
اما خوب اهمیتی نداشت چون همه شون در حال رصد شدن
هستن اما اینکه اینجوری نظرات کاربران و جهت دهی میکنید این نشان از تعهد تون به دشمنان نظام و کشور ایران هست جدیت شما در تامین نظر دشمنان مملکت و نظام کاملا گویای سرنوشت شما در نظم نوینی است که بزودی برپا میشه د (425941)
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۲:۴۰
ولی هرچه بود پشت و رو یکی بود دودوزه باز نبود ایجور نبود که حرف خوب بزنه و جوری دیگه عمل کنه (425972)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها