به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۳:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۳۹۶۴۷۲

فرق بین استرس خوب و بد چیست؟

فرق بین استرس خوب و بد چیست؟
گروه سلامت:وقتی صحبت از افزایش هوشیاری و عملکرد شناختی می‌شود، استرس می‌تواند سالم و محرک باشد. خستگی زمانی به یک مشکل تبدیل می‌شود که دائمی باشد یا به ندرت فروکش کند. در این صورت می‌تواند منجر به علائم فیزیکی مانند سردرد تنشی و درد مزمن شود.
 
به گفته دکتر راس مورفیت، روانشناس بالینی و بنیانگذار پلتفرم بهداشت روانی زندگی کردن را بیاموز، مشخص کردن دلایل مشخص استرس خوب یا بد دشوار است، زیرا مواردی که در یک فرد می‌تواند باعث استرس خوب شود، در فرد دیگری ممکن است باعث استرس بدی شود.

یعنی دو نفر می‌توانند دقیقاً همان رویداد را تجربه کنند، مثلاً یک پروژه جدید با ضرب‌الاجل‌های محدود، یکی ممکن است آن را به عنوان فرصتی برای رویارویی با یک چالش جالب تجربه کند، در حالی که دیگری ممکن است به طور خودکار انتظار شکست آن را داشته باشد.

با این حال، برخی از عوامل استرس‌زای منفی عینی مانند از دست دادن یک عزیز یا مشکلات مالی جدی وجود دارد.
به گزارش وب سایت "Free Well Health"، میزان استرس در این امر نقش دارد و اغلب این فراوانی یا تداوم رویداد‌های استرس زا است، نه خود عوامل استرس زا که تعیین کننده خوب یا بد بودن استرس هستند.

یک مطالعه توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که استرس می‌تواند سطح هوشیاری و همچنین عملکرد رفتاری و شناختی را بهبود بخشد.به عبارت دیگر، محرک خوشایند در این شکل موقت استرس، می‌تواند افراد را به مقاومت بیشتر در برابر افسردگی سوق دهد.

استرس زمانی به مشکل تبدیل می‌شود که در اثر فشار‌های خارجی پی در پی هرگز فروکش نکند و ممکن است به اضطراب تبدیل شود که لزوماً ناشی از یک علت خارجی خاص نیست، بلکه احساسی است که فرد را مضطرب می‌کند.اضطراب خود را در احساس ضربان قلب سریع و ناتوانی در تثبیت نشان می‌دهد و احساس می‌کنید که ذهن شما در یک چرخه تکراری از وظایف درگیر است.استرس و تنشی که به اضطراب نمی‌رسد، محرک و فشار ملایمی به جلو است و عدم رهایی از استرس همان چیزی است که منجر به اضطراب می‌شود.
برچسب ها: استرس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها