به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۰۰۰۷۷

طالبان عضو ارشد داعش را کشت

طالبان عضو ارشد داعش را کشت
گروه بین الملل: روزنامه "نیویورک تایمز" به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که یکی از اعضای ارشد داعش که مسئول بمب‌گذاری انتحاری در مقابل دروازه فرودگاه کابل در سال ۲۰۲۱ بود، به دست طالبان کشته شده است. جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، گفت: «او یک عضو ارشد داعش بود که مستقیما در برنامه‌ریزی حمله به "اَبی گیت" شرکت داشت.»
پس از قدرت‌گیری مجدد طالبان در اوت ۲۰۲۱ در افغانستان هزاران نفر تلاش کردند تا در آخرین فرصت این کشور را ترک کنند. در آن زمان جمعیت بزرگی خود را به دروازه‌های فرودگاه کابل رسانده بودند تا با هواپیماهای نظامی بین‌المللی از افغانستان بگریزند.
روز ۲۶ اوت یک عامل انتحاری بمبی را منفجر کرد که بر اثر آن ۱۷۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند. ۱۳ سرباز آمریکایی نیز کشته شدند. این حادثه ۱۵۰ نفر مجروح برجای گذاشت. در آن زمان شاخه‌ خراسان گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
نیویورک تایمز گفت که مقامات ایالات متحده از حمله طالبان در اوایل ماه آوریل مطلع شدند. با این حال از چگونگی کشته شدن این عضو داعش اطلاع دقیقی در دست نیست و روشن نشده که آیا او در یکی از درگیری‌های مکرر بین داعش و طالبان یا با برنامه‌ریزی قبلی توسط طالبان کشته شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از عملیاتی در همین رابطه در جنوب افغانستان خبر داده، اما گفته است که طالبان از هویت مرد کشته شده اطلاعی نداشته است. تلویزیون "سی‌بی‌اس" به نقل از یک مقام دولتی آمریکا که نامش فاش نشده، گفته است که کشته شدن این مرد صرفا به عهده طالبان بوده و ایالات متحده در آن دخالتی نداشته است.
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها