به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۰۰:۴۱
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۰۰۱۵

عكس‌هاي شخصي دختران حادثه‌ساز شد

گروه جامعه: عطاءالله احمدي، جانشين فرمانده انتظامي استان يزد از دستگيري جواني خبر داد كه با گرفتن عكس‌هاي شخصي دختران و فريب آنها در فضاي مجازي اخاذي مي‌كرد.
 چندي پيش خانمي جوان به پليس فتا يزد مراجعه كرد و بيان داشت: مدتي قبل با فردي از طريق چت آشنا شدم و بعد از مدتي با اعتماد به وي و به بهانه ازدواج تقاضا كرد تا چند عكس شخصي از من داشته باشد؛ من نيز با اعتماد و علاقه‌يي كه به وي پيدا كرده بودم چند عكس شخصي خود را از طريق ايميل برايش ارسال كردم. بعد از مدتي وي اقدام به ارسال ايميل‌هايي حاوي تصاوير خصوصي من كرد و تهديد كرد كه يا وي را تامين مالي كنم يا به ارتباط نامتعارف با وي تن دهم در غير اين صورت تصاوير مرا در فضاي مجازي منتشر خواهد كرد.

جانشين فرمانده انتظامي استان يزد گفت: حسب دستور قضايي و با توجه به اهميت پرونده و احتمال انتشار عكس‌هاي شاكي در فضاي مجازي و ميزان نگراني وي در اين خصوص، موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس سايبري استان يزد قرار گرفت و با تحقيقات انجام گرفته متهم در يكي از استان‌ها رديابي شد. اين مقام انتظامي ادامه داد: با كشف محل سكونت متهم، سريعا ماموران پليس فتا با اخذ نيابت قضايي به استان مربوطه اعزام شدند و متهم 32 ساله‌يي را كه معلول جسمي و حركتي بود دستگير كردند.

عطاءالله احمدي افزود: منزل نامبرده مورد بازرسي قرار گرفت و همه وسايل ديجيتالي وي ضبط و به پليس فتا منتقل شد و در بررسي از ايميل متهم، عكس‌هاي خصوصي شاكي كشف شد و متهم نيز به جرم خود اعتراف كرد. جانشين فرمانده انتظامي استان يزد با بيان اينكه متهم تحويل مراجع قانوني شد از كاربران فضاي مجازي خواست در محيط چت به كسي اعتماد نكنند و مطمئن باشند هويت اعلامي از سوي مخاطب به غير از هويت واقعي آنهاست و به هيچ‌وجه عكس‎ها و فيلم‎هاي خصوصي و خانوادگي را در محيط چت ارسال نكنند چرا كه دسترسي اشخاص ديگري به آن امكان‌پذير است.
مرجع : اعتماد