به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۳:۴۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۰۲۱۰
روشن: عملکرد وزارت ورزش اميدوار كننده است

متأسفانه در این فوتبال فقط «بخور بخور» است

گروه ورزشي: حسن روشن پیشکسوت استقلال، علیه فتح‌ا…زاده دست به افشاگری زد. او که از منتقدان سرسخت استقلال در دوره مدیدیت فتح الله زاده است سیاست‌هاي وزارت ورزش و جوانان را در قبال مدیریت استقلال تایید مي‌کند. اظهارات او در مصاحبه با سايت «بانك ورزش» را بخوانيد:
متأسفانه در این فوتبال فقط «بخور بخور» است
به نظر شما عملکرد وزارت ورزش در تغییر و تحولات اخیر چطور بوده است؟
به هر حال به آینده امیدوار شدم. به نظر من امیررضا خادم کاری را که باید می‌کرد انجام داد و خیلی جدی در برنامه 90 علیه شوالیه صحبت کرد. آقای شوالیه فکر نمی‌کرد کسی به این جدیت صحبت کند چون خودش را علامه دهر می‌داند. به‌نظر من شاید در اجرای این کار ضعف‌هایی وجود داشته باشد اما راه خوبی را وزارت ورزش در پیش گرفته است.

شما فکر می‌کنید عملکرد مالی باشگاه استقلال هم مانند پرسپولیس مبهم باشد؟

از منابع موثق شنیدم، وقتی حساب کتاب‌های استقلال را بررسی کرده اند فقط پول‌هایی که وزارت ورزش به استقلال داده حساب و کتابش مشخص است. باید مشخص شود که این کارخانه‌ها و خانه‌ها از کجا آمده است. به هر حال عملکرد آقایان باید مشخص شود. باید همه بدانند سندسازی‌هایی که کرده اند و با پول دیگران 60 نفر را به عربستان برده‌اند از کجا آمده. پول که از کیسه مهمان بُوَد، حاتم طایی شدن آسان بُِوَد. اگر قرار بود از جیب خودشان خرج کنند دیگر علیپور و آن دو نفری که همیشه با شوالیه استخر می‌رفتند، در سفرها همراهشان نبودند.

این که شما منتقد فتح‌الله‌زاده هستید، مشخص است. حالا که رفته فکر می‌کنید واقعاً عملکرد مالی او شفاف نبوده؟
شوالیه جز تخریب هیچ کاری نکرده. بلایی که این آقا بر سر فوتبال ایران آورده بعدها مشخص می‌شود. او در این چند سالی که در استقلال بود، بازیکن سالاری و معامله چک‌ها و چک‌های برگشتی را در فوتبال ایران رواج داد. درست مانند همان مربیان معروفی که گفتند منشوری هستند. این مدیر عامل هم مانند آن مربیان فوتبال ایران را به این روز انداخت. البته مقصر او نیست. متأسفانه در استقلال یک هیات مدیره بی‌عرضه داشتیم که سطح فکر آن‌ها از فتح‌ا…زاده هم پایین‌تر بود. همین‌ها گذاشتند که مدیرعامل هر غلطی که دلش خواست، بکند.

دقیقاً این‌گونه بنویسم؟

بله یک واوش را هم جا نیاندازید. فتح‌ا…زاده هم مانند آن مربیان منشوری بود. اگر جعبه سیاه عملکرد فتح‌ا…زاده هم در بیاید، خیلی مسائل روشن می‌شود.

گویا شما از جعبه سیاه عملکرد فتح‌الله‌زاده آگاه هستید.

وقتی مدیرعامل می‌گوید خواهرش زمینش را فروخته تا بدهی بازیکنان را بدهد، مشخص است که یک جای کارش می‌لنگد. هیچ جای دنیا این گونه نیست که بیشتر از بودجه تصویب شده هزینه کنند. متأسفانه این مدیرعامل با تفکرات غلطش استقلال را به اینجا رساند. شوالیه مدعی است آندو را 5 میلیارد می‌خواستند اما با 2 میلیارد او را نگه داشته. اما نمی‌آید بگوید یعقوب کریمی را با 50 میلیون رد کرد تا بتوانند الونگ را بیاورند، که کسی هم از قراردادش خبر ندارد. متأسفانه در این فوتبال فقط بخور بخور است. امیدوارم اداره مالیات ورود کند تا مشخص شود چه کسانی این وسط تخلف کرده‌اند. وقتی بازیکنی مثلاً 900 میلیون قراردادش است و باید 250 میلیون مالیات بدهد، آن وقت صدای بازیکن درمی‌آید که 900 میلیون دریافتی‌اش نبوده.

شما برای صحبت‌هایتان سند و مدرکی هم دارید؟

سه سال پیش وقتی در رسانه‌ها علیه این شوالیه صحبت کردم و کارمان به دادگاه رسید، سند و مدرک‌هایشان را درست کرده بودند. در حال حاضر هم مدارکی دارم که فقط در دادگاه رو می‌کنم.

امکان دارد نمونه‌ای از این سند و مدرک‌های‌تان را ارائه دهید؟

فقط یک نمونه به شما بگویم که ورزشگاه مرغوبکار را 5 ساله با اجاره ماهی 2 میلیون به دوستشان دادند و او سالی 1 میلیارد از همین مرغوبکار درمی‌آورد. حالا شما بقیه موارد را هم بر همین منوال حساب کنید که چگونه است. خوشحالم که خادم خیلی خوب با او برخورد کرد. چون که فکر می‌کند هیچ کس نمی‌فهمد فقط او می‌فهمد. مطمئن باشید که فساد مالی جمعی از اعضای این باشگاه به زودی مشخص می‌شود.

به نظر شما این که می‌گویند مدیرعامل اصلی استقلال قلعه‌نویی بوده نه فتح‌الله‌زاده را قبول دارید؟

امیر قلعه‌نویی در نوع خودش در مشکلات این باشگاه نقش داشته است. در اصل این امیر بود که فتح‌ا…زاده را نگه داشت. یادمان نرود که نجف‌نژاد به خانه امیر رفت و او را به استقلال آورد و شوالیه مجبور شد با امیر کار کند وگرنه دو تا چاقو به آن‌ها بدهید، همدیگر را تکه تکه می‌کنند. خدا را شکر که استقلال قهرمان نشد تا حساب و کتاب‌های آقایان مشخص شود. این‌ها می‌خواستند استقلال را با این شرایط بد قهرمان کنند تا کار برای نفر بعدی سخت تر شود.

به نظر شما مدیرعامل آینده استقلال دارای چه شرایطی باید باشد؟

این موضوع به هیات مدیره جدید و وزارت ورزش برمی‌گردد. فقط این را می‌دانم که اول باید حساب کتاب فتح‌ا…زاده مشخص شود و بعد مدیرعامل جدید بیاید. مطمئن باشید مدیرعامل زیاد است. بد برود بدتر نمی‌آید.

اگر فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی آن طور که شما می‌گویید با یکدیگر مشکل داشتند، چرا دو فصل را با هم کار کردند؟

فتح‌ا…زاده مجبور بود با امیر کار کند برای این که در استقلال بماند. من همیشه گفته ام در فوتبال فعلی ما امیر بهترین مربی است. اما او ناخودآگاه به استقلال خیانت کرد. هر سال چند بازیکن را با خودش به سپاهان و تراکتور برد و بعد به استقلال آورد همین کار او باعث بالا رفتن میانگین سنی تیم شد. کسانی که در استقلال نیت‌شان بد بود به هیچ جایی نرسیده اند چون خدا جای حق نشسته است. باید بدانند که همیشه آقا امام زمان کمک‌شان نمی‌کند.

باب اسفنجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۹:۰۰
دولت فوتبال رو خصوصی کنه
حتی میشه از باشگاه ها مالیات دریافت کرد جای کمک های میلیاردی و گنده کردن شکم یه سری
اگر ترسی از استفاده سیاسی از تیم ها دارن
هر تیمی که استفاده سیاسی بکنه از تیم اش برای همیشه مجوزش باطل بشه و هیچ تخفیفی قائل نشن و نزارن شعار سیاسی بیاد تو استادیوم ها و ....
واقعا خصوصی بشه
نه اینوری ها دخالت بکنن نه اونوری ها
ولی امان از قدرت طلبی که خودمون میدونیم هردوشون تا اونجا که بتونن دخالت میکنن (223180)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۹:۵۵
شوالیه بایدجواب پس بدهد هم به اداره مالیات هم به استقلال.چون خیلی چیزهاپشت پرده هست که یواش یواش رومیشود مثل قراردادکبه .بعدش هم ژنرال بایدجوابگوی کارپشت صحنه خودش مثل خریدن بازیکن حریف وخریدن کارکنان فدراسیون ولابی کردن باداوران .واخرش جلوی درگاه خداوند (223196)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۲۲:۲۸
آخ گفتی . دمــــت گـــــــــــــــــــرم. به قول شاعر که می فرماید:
جــــــــــــــــانــــــــا ســــخـن از داغ دل مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــااا گفتـــــــی
یه مرد هم پیدا بشه از پرسپولیس بگه (223226)
مانى شهريارى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۲۲:۳۲
من پرسپوليسى دو آتشه هستم اما هميشه از شادروان ناصر حجازى و حسن روشن خوشم ميومد چون هم از نظر فنى در سطح بالايى بودند و هم صراحت لهجه داشتند و بدون ترس و واهمه حرفشون رو زدند و پولكى نشدند. (223228)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۲۳:۱۵
فقط گرون میخرن و مفت میخورن چیز دیگه ای یادم نمیاد!! (223235)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ۰۷:۳۶
آفتابه لگن هفت دست شام و نهار قحطی.
آقایان اسم هایی برای خودشان درست کرده اند که در حد آن نیستند مانند:
شهریار ، سلطان ، شوالی ، جنرال و ... (223284)