به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۳۲۳۰

صدور حکم آزادی فوری عمران خان 

صدور حکم آزادی فوری عمران خان 
گروه بین الملل: دیوان عالی پاکستان بازداشت عمران خان، نخست‌وزیر سابق را غیرقانونی خواند و حکم به آزادی او داد. از عمران خان خواسته شده که هوادارانش را به آرامش دعوت کند. در ناآرامی‌های مرتبط با بازداشت او دست‌کم ده نفر کشته شده‌اند.
دیوان عالی پاکستان پس از بررسی دادخواست حزب تحریک انصاف درباره بازداشت عمران‌خان، نخست‌وزیر برکنارشده این کشور حکم داد که او ظرف یک ساعت باید آزاد شود.
رسانه‌های پاکستان با استناد به حکم عمر عطار بندیال، رئیس دیوان عالی این کشور،  از "غیرقانونی‌بودن" بازداشت عمرخان خبر داده‌اند.بندیال گفته است که شیوه‌ای که برای بازداشت عمرخان در داخل دادگاه به کار گرفته شود هیچگاه قابل دفاع نیست.او عمران خان را فراخوانده است که هوادرانش را به آرامش دعوت کند، زیرا ناآرامی‌ها در خیابان‌های پاکستان رو به فزونی است.وکیل ارشد مدافع عمران خان گفته است که او به رغم آزادی باید در اسلام‌آباد تحت نظر نیروهای امنیتی بماند و روز جمعه ۲۲ اردیبهشت در دادگاه حاضر شود.
عمران‌ خان نخست وزیر سابق پاکستان روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در ارتباط با "پرونده فسادمالی" در اسلام‌آباددستگیر شد و یک روز بعد یک قاضی دادگاه مبارزه با اختلاس بازداشت او را برای بازجویی و تکمیل پرونده به مدت ۸ روز تمدید کرد.
دستگیری نخست‌وزیر سابق پاکستان در روز سه شنبه اعتراضات خشونت آمیزی را در سراسر کشور به همراه داشت و دولت این کشور از نیروهای ارتش برای کمک به پلیس وبرقراری کمک خواست. در جریان ناآرامی‌ها تا کنون ده نفر کشته شده‌اند.
مجروح‌شدن دویست پلیس، تخریب چندین ساختمان و ایستگاه راه‌آهن و بازداشت ۲۳۰۰ نفر از معترضان نیز از پیامدهای بازداشت عمران خان بوده است.

 
برچسب ها: پاکستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها