به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۰۱۰۰۰

مورد عجیب سخنگوی ارتش پاکستان

مورد عجیب سخنگوی ارتش پاکستان
گروه بین الملل: احمد شریف، سخنگوی ارتش پاکستان، پسر سلطان بشیرالدین محمود، عضو ارشد گروه القاعده است که در لیست تحریم‌های سازمان ملل متحد قرار دارد.
 احمد شریف چودری، سخنگوی ارتش پاکستان، پسر سلطان بشیرالدین محمود، حدود پنج ماه پیش به عنوان سخنگوی ارتش این کشور گماشته شد. سلطان بشیرالدین محمود، پدر احمد شریف در سال ۲۰۰۱ به دلیل ارتباط با رهبران القاعده و طالبان در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.براساس اطلاعات سازمان ملل متحد، سلطان بشیرالدین محمود، دانشمند هسته‌ای است.
قبل از حمله ۱۱ سپتامبر و در زمان حاکمیت اول طالبان بر افغانستان، بشیرالدین محمود چندین بار به افغانستان سفر کرده و ملاقات‌هایی با اسامه‌ بن‌ لادن و ملا عمر داشته است.
براساس اطلاعات سازمان ملل، بشیرالدین می‌خواست دانش هسته‌ای را در اختیار القاعده و طالبان قرار دهد. او همچنین در برنامه‌ریزی، تامین مالی، تسهیل و انتقال سلاح به القاعده و طالبان دست داشته است.بشیرالدین محمود در دوره اول طالبان یک سازمان بشردوستانه به اسم «امه تعمیر نو» را تشکیل داد و از طریق این سازمان به طالبان و القاعده کمک می‌کرد.
وزارت خارجه آمریکا و سازمان ملل متحد در دسامبر سال ۲۰۰۱ این سازمان را به دلیل انتقال پول و کمک به تروریسم تحریم کرد.
این دانشمند هسته‌ای و افراطی در زمان ژنرال ضیاءالحق، دیکتاتور سابق پاکستان چندین مقاله علمی در مورد «جن» نوشت و از دولت پاکستان پول گرفت تا نیروگاه برق جنی بسازد!
او استدلال می‌کرد که جن در قرآن آمده است و این امکان وجود دارد که از این موجود نامرئی انرژی گرفت. بشیرالدین محمود می‌خواست با برق جن، کمبود انرژی پاکستان را برطرف کند.
بشیرالدین حالا بالاتر از ۸۰ سال سن دارد و در پاکستان زندگی می‌کند.در سال ۲۰۲۰ دولت پاکستان از سازمان ملل متحد و ایالات متحده خواست تا اجازه دهد که از حساب او ماهانه ۱۵۰۰ دلار بردارد و از این طریق مخارج زندگی او تامین شود. حساب‌های بانکی بشیرالدین در آمریکا مسدود است و ایالات متحده درخواست پاکستان را رد کرد.
برخی کارشناسان می‌گویند که سخنگوی ارتش پاکستان با استفاده از نفوذی که پدرش در بین اسلام‌گراها و اعضای ارتش دارد به این سمت دست یافته است.
ارتش پاکستان تاکنون در مورد سخنگو و نسبت او با پدرش چیزی نگفته است.اسامه بن لادن، رهبر القاعده در سال ۲۰۱۱ در ابیت‌آباد پاکستان، در نزدیکی اسلام‌آباد توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.
برچسب ها: پاکستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها