به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۴۰۳۷۵۹

رقابت درون استانی برای جایگاه مهم فوتبال!

رقابت درون استانی برای جایگاه مهم فوتبال!
گروه ورزشی:گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان برای کسب جایگاه پنجمی لیگ رقابت خاصی دارند؛ جایگاهی که ممکن است صاحب آن را به لیگ قهرمانان برساند.به گزارش "ورزش سه"، لیگ قهرمانان آسیا 2024 در شرایطی زمستان امسال بعد از وقفه‌ای طولانی برگزار می‌شود که بر اساس تصمیم هیات رییسه سازمان لیگ تلفیقی از قهرمان‌ها وتیم‌های برتر امسال و پارسال در این تورنمنت شرکت می‌کنند.

بر اساس اعلام AFC فوتبال ایران در این تورنمنت 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در اختیار دارد.
به همین خاطر نساجی به عنوان قهرمان جام حذفی پارسال و استقلال به عنوان قهرمان لیگ باید مستقیما به آسیا می‌رفتند. استقلال اما به خاطر مسائلی که بارها به آن پرداخته شده حق حضور در لیگ قهرمانان را ندارد و سهمیه این تیم به لیگ برتر امسال می‌رسد.

در چنین شرایطی قهرمان لیگ برتر امسال هم سهمیه مستقیم می‌گیرد و قهرمان جام حذفی به پلی‌آف می‌رود. از این رو تیم دوم لیگ برتر هم سهمیه مستقیم خواهد داشت.در چنین شرایطی حضور نساجی، پرسپولیس و سپاهان با حضور سهمیه مستقیم در آسیا حتمی به نظر می‌رسد و در صورتی که قهرمان جام حذفی از میان استقلال، پرسپولیس یا نساجی انتخاب شود، آنوقت تیم چهارم لیگ هم به آسیا می‌رود. عنوانی که تراکتور تبریز حضور خود را در آن قطعی کرده و شانس خوبی برای شرکت در لیگ قهرمانان دارد.

حالا اما شایعات اخیر درباره احتمال حذف پرسپولیس از آسیا دو باشگاه کرمانی را هم به حضور در آسیا امیدوار کرده است. اگر چنین شایعه‌ای رنگ واقعیت به خود بگیرد و سرخ‌پوشان نیز مثل استقلال مجوز حرفه‌ای دریافت نکنند و در طرف دیگر یکی از سه تیم نساجی، استقلال یا پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوند(که احتمال آن با توجه به حضور هر سه تیم در نیمه‌نهایی کم نیست)، آنوقت بر اساس مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال تیم پنجم لیگ امسال هم با سهمیه مستقیم به لیگ قهرمانان می‌رود.

به همین خاطر رقابت جالبی در هفته پایانی لیگ برتر میان گل‌گهر و مس رفسنجان خواهد بود. در حال حاضر مس با 46 امتیاز پنجم است و گل‌گهر است با 45 امتیاز در رده ششم قرار دارد. مس رفسنجان هفته آخر میهمان پیکان تهران است و گل‌گهر در این هفته از از صنعت نفت آبادان پذیرایی می‌کند. بی شک کسب سهمیه آسیایی در صورت احتمالاتی که در بالا داده شد، انگیزه دو تیم کرمانی فوتبال را بالا می‌برد و این بر جذابیت‌های بازی دو تیم در هفته‌ سی‌ام خواهد افزود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها