به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۱۴:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۰۵۳۱
سیدمحمد هادی آیت‌اللهی:

کارت‌های پایان خدمت بازيكنان جعلي نيست

گروه ورزشي: نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت: کشف واقعیت ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی در صلاحیت دادسراست و فدراسیون در گام اول نمی‌تواند در این باره کاری انجام دهد.
کارت‌های پایان خدمت بازيكنان جعلي نيست
سیدمحمد هادی آیت اللهی در گفتگو با فارس در خصوص شایعه استفاده تعدادی از بازیکنان فوتبال از کارت های پایان خدمت مشکل‌دار گفت: طی گزارشی محرمانه به ما اطلاع داده شد که برخی بازیکنان شاغل در لیگ های مختلف ایران از طریق ارائه گواهی ایثارگری و حضور در جبهه مربوط به پدرشان توانسته اند معافیت از خدمت کسب کنند. در این گزارش آمده بود که اصل کارت‌های پایان خدمت ایرادی ندارد و این نبوده که خود افراد بدون دخالت متولیان نظام وظیفه مبادرت به جعل کارت پایان خدمت کرده باشند بلکه یک باند وجود داشته که گواهی سابقه جبهه را برای پدران این بازیکنان صادر کرده  و طبق قانون هر کس 30 ماه سابقه جبهه داشته باشد فرزندش معاف مي‌شود و آنها هم همین گونه معاف شده‌اند.

وی افزود: اینکه گواهی های پدران بازیکنان قانونی بوده یا خیر و یا اصلا سابقه جبهه به میزان مقرر در قانون بوده یا خیر موضوعی نیست که فدراسیون فوتبال بتواند به آن رسیدگی کند. این امر اگر رخ داده باشد یک جرم است که رسیدگی به جرایم در صلاحیت دادسراهای عمومی یا نظامی است. اگر آنها تایید کنند که چنین اتفاقی رخ داده ، کسانی که از این جرم در فوتبال متضرر شده اند مي‌توانند رای مراجع قضایی را به عنوان دلیل و مدرک به ارکان قضایی فدراسیون تحویل دهند تا طبق مقررات رسیدگی شود

آیت اللهی اضافه کرد: تاکنون هیچ باشگاهی در این باره طرح شکایت نکرده و سند و مدرکی هم تحویل فدراسیون نشده است. ما طبق گزارشی که دریافت کرده بودیم موضوع را به آقای حمیسی و حراست ارجاع دادیم تا یک تحقیقات میدانی انجام بدهد و ببینیم ماجرا در چه وضعیتی است.به هرحال برخی از این بازیکنانی که نامشان در گزارش آمده بود بازیکن رده های مختلف ملی هستند و ما در قبال مدارک آنها مسئولیت داریم ولی کشف واقعیت ماجرا همانگونه که گفتم ارتباطی به فدراسیون ندارد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد:ابتدا باید ثابت شود که تخلف صورت گرفته و این کار را مراجع قضایی انجام مي‌دهند. الان آن نفرات پایان خدمت قانونی الصاق به مهر نظام وظیفه دارند. هرگاه مراجع قضایی ذیصلاح جرم را تشخیص بدهند قطعا رای به ابطال آن کارت ها مي‌دهند و آنجاست که باشگاههای شاکی مي‌توانند ادعا کنند افراد با کارت پایان خدمت غیر قانونی بازی کرده اند و در فدراسیون شاکی شوند پس بهتر است باشگاهها به جای هجمه به سمت فدراسیون، سراغ مراجع قضایی بروند و اصل پرونده را آنجا پیگیری کنند.تا جایی که من مطلع هستم و در آیین نامه آمده برای اثبات اینکه باشگاه از ماجرا خبر داشته یا خیر هم مدعیان باید دلیل و مدرک بیاورند وگرنه حتی با فرض اثبات تخلف، نمی توان در نتایج خللی ایجاد کرد زیرا باید ثابت شود باشگاه هم از ماجرا با خبر بوده است.

مهرزاد - اهواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۲۰:۴۳
سلام - إن شاءاله که بازیکنای فولاد خوزستان رو سفید میشن .. و تنها خواسته ی ما خوزستانیای فقط فولادی ! از مسؤولای مُحترم فدراسیون و هیأت نظارت بر مطبوعات اینه که با عوامل این شایعه پراکنی برخورد جدّی بکنن و اوون به اصطلاح روزنامه ی ورزشی و فرهنگی(!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) رو توقیف همیشگی کنن .%% (223852)