به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۰۵۲۸
در خصوص بحث جعلی بودن کارت پایان خدمت

پرسپوليس هم در مظان اتهام قرار مي‌گيرد

گروه ورزشي: سرپرست تیم فوتبال پیکان با بیان اینکه وقتی بازیکنی پاسپورت دارد چگونه می‌توان به معتبر نبودن کارت پایان خدمتش شک کرد، گفت: سعید حلافی 3 سال پیش کارت پایان خدمت گرفته و پس از آن در تیم‌های پرسپولیس، نفت تهران و داماش گیلان هم بازی کرده است.
پرسپوليس هم در مظان اتهام قرار مي‌گيرد
رضا رهقی در گفتگو با مهر، در خصوص بحث جعلی بودن کارت پایان خدمت سعید خلافی بازیکن این تیم، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این موضوع اصلا ربطی به ما ندارد زیرا او 3 سال است که کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده و پس از دریافت کارت پایان خدمت در تیم‌های پرسپولیس، نفت تهران و داماش گیلان هم بازی کرده است.

وی با بیان اینکه مدارک بازیکنان پیکان را در ابتدای مسابقات به سازمان لیگ ارائه کرده، ادامه داد: اگر یک درصد هم مدارک پایان خدمت سعید حلافی مشکل داشته باشد، به باشگاه مربوط نیست زیرا کارت پایان خدمتی هم که او به باشگاه داد، معتبر است و حتی این بازیکن پاسپورت هم دارد. وقتی یک بازیکن پاسپورت دارد، ما به چه چیزی می‌توانیم شک کنیم.

سرپرست تیم فوتبال پیکان تهران همچنین تاکید کرد: اگر این بازیکن تخلف کرده باشد، بعد از دریافت کارت پایان خدمت در تیم‌های دیگر بازی کرده است، پس اگر آقایان قصد دارند جریمه‌ای را برای پیکان در نظر بگیرند، اول باید این جریمه شامل سه باشگاه قبلی شود. وی در ادامه به موضوع مهم دیگری هم اشاره کرد: در خبرها اعلام شده 3-4 بازیکن فولاد هم مشکل دارند و سوال اینجاست چرا بعد از قهرمانی فولاد این مطلب منتشر نشد و کمتر از 24 ساعت بعد از صعود پیکان به لیگ برتر، این موضوع علنی شد. واقعا پرداختن به این مسائل منصفانه و منطقی نیست.

رهقی همچنین تصریح کرد: سال گذشته مانند مرد سقوط کردیم و امسال عین مرد به لیگ برتر بازگشتیم. باور کنید 4 بازی ما در پلی‌آف به سختی برگزاری یک لیگ بود و فشارهای بسیاری به همه اعضای تیم وارد کرد. برد سیاه‌جامگان در مشهد و فجرسپاسی در تهران کار بزرگی بود، پس نباید ارزش کار بزرگ‌مان نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: پیکان تا روز آخر جنگید و اگر می‌خواستیم از مسائل غیر فوتبالی برای صعود استفاده کنیم، نمی‌گذاشتیم سال پیش تیم بی‌افتد، همان کاری که بعضی‌ها برای نیفتادن تیم خود انجام می‌دهند. با صراحت می‌گویم پیکان شرافتمندانه سقوط کرد و شرافتمندانه هم به لیگ برتر بازگشت. سرپرست تیم فوتبال پیکان تهران در پایان گفت: بدون توجه به این مسائل، از روز گذشته در حال برنامه‌‌ریزی برای حضور در لیگ برتر هستیم و امیدواریم تیم خوبی را برای شرکت در چهاردهمین دوره رقابتهای لیگ برتر دور هم جمع کنیم.

به گزارش مهر، این شائبه‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که برخی اعتقاد دارند راه‌اندازی این مسائل به خاطر فجرسپاسی است تا شاید راه حلی برای نگه داشتن این تیم در لیگ برتر پیدا شود. در این مورد گفته می شود استارت اول این ماجرا برای بازنده کردن پیکان زده شد و بعد از آن پای فولاد خوزستان هم به میان آمد.

نام برخی بازیکنان فولاد و پیکان در شرایطی اعلام شده و قرار است با این تیم ها برخورد شود که بازیکنانی چون آرش افشین و سعید حلافی که حالا عضو فولاد و پیکان هستند، قبل از این در تیم های سپاهان و پرسپولیس بازی کرده اند. حالا که سپاهان و پرسپولیس مدعی برخورد با فولاد و پیکان هستند، باید دید با خود آنها که از این بازیکنان استفاده کرده اند نیز برخورد خواهد شد یا خیر؟ آرش افشین نیم فصل اول لیگ سیزدهم در تیم سپاهان بازی کرده و سعید حلافی هم سابقه بازی در تیم پرسپولیس را دارد. پیگیری خبرنگار مهر به اینجا ختم شد که چند روز پیش نامه قرمز رنگ محرمانه‌ای بدون امضا به فدراسیون فوتبال تحویل داده می‌شود که هادی آیت‌اللهی پس از مطالعه، آن را در اختیار حراست فدراسیون فوتبال قرار می‌دهد تا به صورت محرمانه بررسی شود. در این نامه نام چهار بازیکن فولاد وجود داشت. یک مقام مسئول در فدراسیون فوتبال با تایید این اتفاق گفت که قرار نبود این ماجرا رسانه‌ای شود اما آنها هم نمی‌دانند چه کسانی این موضوع را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند.

* ماجرا از کجا آب می‌خورد؟

شائبه حمایت نایب رئیس شیرازی فدراسیون فوتبال از باشگاه فجر سپاسی شیراز موضوعی بوده که در سال‌های گذشته همیشه مطرح می‌شد. هرچند مدیران باشگاه فجر در این چند سال مدام این حمایت را نفی و تاکید کردند که اگر چنین حمایتی وجود داشت، این تیم برای باقی ماندن در لیگ برتر نمی‌جنگید. با این حال هنوز چند ساعتی از باخت فجر به پیکان و سقوط نماینده شیراز به لیگ دسته اول نگذشته بود که به یکباره تماس‌هایی مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت سعید حلافی بازیکن تیم پیکان و زننده گل برتری این تیم به فجر، برقرار شد.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال هم دست به کار شد و سرانجام خبر جعلی بودن کارت‌های پایان خدمت و سندسازی برای گرفتن کارت معافیت از خدمت از فدراسیون فوتبال به بیرون درز کرد. پس از بررسی‌های ابتدایی، دامنه این مسئله فراتر از باشگاه پیکان رفت و باشگاه فولاد خوزستان و چهار بازیکن آن را هم در بر گرفت.

على
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۵۶
شما چرا انقدر بى انصاف هستين.از چى ميترسين كه تهمت به تيم پراوازه شيرازى ميزنيد؟وچرا به يك مقام مسئول تهمت ميزنيد؟اگر كارتها جعلى نيست پس چرا ميترسيد وجو درست ميكنيد؟شما تهرانيها هميشه حق شهرستانيها رو ضايع ميكنيد چرا؟ (223745)