به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۰۶۷۰۷

افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در جنوب کشور

افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در جنوب کشور
گروه جامعه:سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در جنوب کشور و احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری خبرداد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشوربا صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید شمال غربی ( ۳۰ نات) وافزایش ارتفاع امواج در ساحل و دور از ساحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از بعد از ظهر سه شنبه تا اواخر وقت جمعه ( ۹ تا ۱۲ خرداد) خبر داد.
 
این شرایط جوی روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، چهارشنبه در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و مناطق مرکزی و جنوب بوشهر، پنجشنبه در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و جمعه در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگران وغواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درساحل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی به‌ویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل را توصیه می‌کند.
به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها