به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۷۹۷۰

دیوار صوتی بر فراز واشنگتن شکست

دیوار صوتی بر فراز واشنگتن شکست
گروه بین الملل: جت‌های جنگنده نیروی هوایی آمریکا یک هواپیمای کوچک از نوع "سسنا سایتیشن" را که از مسیر منحرف شده بود را بر فراز واشنگتن رهگیری کردند که بعدا در ویرجینیا سقوط کرد.
به گزارش مرکز فرماندهی دفاع هوایی شمال آمریکا، جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی این کشور  یک هواپیمای کوچک از نوع "سسنا سایتیشن" را که از مسیرش منحرف شده بود، در نزدیکی واشنگتن، پایتخت آمریکا رهگیری کردند.
بنا بر این گزارش، خلبان هواپیمای غیر نظامی به پیام‌های ارسالی بی‌اعتنا بود و به آن‌ها جواب نمی‌داد. این هواپیما بعدا در "مونته بللو" واقع در ایالت ویرجینیا در جنوب واشنگتن سقوط کرد.
طبق گزارش سازمان هوانوردی آمریکا (FAA) هواپیما در "الیزابت تاون" واقع در ایالت تنسی پرواز خود را به مقصد نیویورک آغاز کرده بود.
نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌ها مجاز بودند با سرعت مافوق صوت پرواز کنند و برای جلب توجه خلبان هواپیما اجازه یافتند از راکت‌های نورافشان استفاده کنند.
در زمان آغاز عملیات رهگیری هنوز معلوم نبود که آیا خلبان به لحاظ سلامتی در وضعیت اضطراری به سر می‌برد یا نه.  این هواپیما چهار سرنشین داشته و توسط جنگنده‌های نیروی هوایی سرنگون نشده است. بنا بر گزارش‌ها، نیروهای امداد‌گر خود را به مناطق کوهستانی محل سقوط هواپیما رسانده‌اند ولی همه سرنشینان کشته شده‌ بودند.
عصر روز یکشنبه مردم در ایالت‌های واشنگتن، ویرجینیا و مریلند از صدای مهیبی وحشت‌زده شدند. به گفته مقامات این صدا‌ها ناشی از شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها بوده است.بنابر بعضی از گزارش‌ها، خلبان این هواپیما به تماس‌های رادیویی پاسخ نداده و هواپیما در حالت اتوپایلوت بوده است.
صدای شکستن دیوار صوتی با واکنش کاربران نگران در شبکه‌های اجتماعی همراه شد که درباره علت آن سوال می‌کردند.
شکستن دیوار صوتی که با صدای انفجاری مهیب همراه است، زمانی رخ می‌دهد که یک هواپیمای جت با سرعتی بیشتر از سرعت صوت پرواز کند.

 
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها