به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۰۹۵۶۹

درخواست همکاری‌ راهبردی با روسیه

درخواست همکاری‌ راهبردی با روسیه
گروه بین الملل: رهبر کره شمالی با اعلام «حمایت کامل» کشورش از مسکو و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، خواهان تقویت «همکاری‌های راهبردی» میان پیونگ‌یانگ و مسکو برای پیشبرد «اهداف مشترک»شد.
براساس بیانیه خبرگزاری رسمی کره شمالی ، کیم جونگ اون  در پیامی به ولادیمیر پوتین به مناسبت «روز روسیه»، با متهم کردن غرب و به‌ویژه آمریکا به اتخاذ سیاست «متفرعنانه»، مدعی شد که روسیه در جنگ جاری قربانی رویکرد «سلطه‌طلبانه» شده است.
کیم جونگ اون نوشت که کشورش در کنار روسیه ایستاده و «تصمیم خوب» ولادیمیر پوتین برای خنثی کردن «تهدیدهای فزاینده از سوی نیروهای متخاصم را برحق می‌داند».
از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۱۶ ماه پیش، تحلیلگران غربی گفته بودند که دلایل و انگیزه‌های متعددی برای نزدیکی بیشتر پیونگ‌یانگ به مسکو وجود دارد. اما پیام جدید کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین صریح‌ترین و گرم‌ترین حمایت کره شمالی از روسیه پس از اشغال چهار استان اوکراین توسط مسکو است.
آمریکا مدتی پیش گفته بود که شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد مسکو برای تقویت زرادخانه تسلیحاتی خود به کره شمالی نیز مراجعه کرده و معامله اسلحه در برابر کمک‌های غذایی را به پیونگ‌یانگ پیشنهاد کرده است.آمریکا همچنین گفته بود نیروهای مزدور سازمان «واگنر» که در راستای اهداف جنگی کرملین در جبهه‌های جنگ اوکراین حضور دارند، از کره شمالی سازوبرگ نظامی دریافت کرده بودند.
با وجود «حمایت کامل» کره شمالی از روسیه، هنوز معلوم نیست که پیونگ‌یانگ تجهیزات نظامی و موشکی نیز در اختیار روسیه برای کاربرد در جنگ اوکراین قرار خواهد داد یا نه.
گزارش‌های متعدد ماه‌های اخیر حاکی بود که روسیه غیر از پهپادهای ساخت ایران، خواهان دریافت موشک ایرانی نیز شده بود اما تهران فعلا تحویل موشک به مسکو را به سود خود ندانسته است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها