به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۱۳۱۵۶

بازیگرگلادیاتور‌درجشنواره کارلووی‌واری جایزه گرفت

بازیگرگلادیاتور‌درجشنواره کارلووی‌واری جایزه گرفت
گروه فرهنگی: پنجاه و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک با اعطای جایزه گوی بلورین افتخاری به «راسل کرو» بازیگر استرالیایی آغاز به کار کرد. «راسل کرو» پس از دریافت جایزه گوی بلورین افتخاری جشنواره کارلووی واری به پاس یک عمر دستاورد در عرصه بازیگری گفت که رابطه او با فیلم روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود.

این بازیگر برنده اسکار همچنین از جشنواره منظم کارلووی واری تمجید کرد و گفت این جشنواره در مقایسه با سایر جشنواره‌ها، مثل یک ساعت دقیق عمل می‌کند.  «کرو» با بازی در فیلم «گلادیاتور» به چهره‌ای جهانی تبدیل شد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد. او همچنین برای بازی در فیلم   «ذهن زیبا» جایزه بهترین بازیگر نقش اول بفتا و گلدن گلوب را از آن خود کرده است.

جایزه افتخاری جشنواره کارلووی واری پیش از این به چهره‌هایی چون «رابرت دنیرو»، «هلن میرن»،   «جولیان مور» و «جفری راش» اعطا شده بود.  «جن گیر پاپ» جدیدترین فیلم «راسل کرو» است که در آن نقش پدر   «گابریل آمورت» جن‌گیر معروف واتیکان را بازی کرده است.  

پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی ‌واری از تاریخ ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای (۹ تا ۱۷ تیرماه) برگزار می‌شود و بخش ویژه‌ای را با عنوان «تولدی دیگر: سینمای ایران اینجا و اکنون» برگزار خواهد کرد.امسال فیلم سینمایی «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمی‌زاده محصول مشترک ایران و آلمان در بخش مسابقه بین‌الملل یکی از نامزدهای دریافت گوی بلورین بهترین فیلم است و در بخش مسابقه پروکسیمای جشنواره نیز فیلم «ماده تاریک» ساخته کریم لک‌زاده به نمایندگی از سینمای ایران حضور دارد.
برچسب ها: راسل کرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها