به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۱۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۳۵۰

پارک​ارم به دلیل تجهیزاتش پلمپ شده بود

گروه جامعه: مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به اینکه به همراهی تیمی در حال عزیمت به محل حادثه سقوط ترن هوایی در پارک ارم است، گفت: هنوز علت دقیق این حادثه مشخص نشده است.
پارک​ارم به دلیل تجهیزاتش پلمپ شده بود
مسلم بیات گفت: پارک ارم در تاریخ دهم اسفند سال گذشته مورد بازرسی قرار گرفت و تائیدیه‌های لازم را دریافت کرد و همه تجهیزات موجود در این پارک نیز طبق آخرین بازرسی انجام شده استاندارد هستند. وی افزود: این پارک دارای مدیر فنی و معاون فنی بوده و دارای گواهی بازرسی استاندارد نیز است. ضمن اینکه تجهیزات آن هر سه ماه یکبار مورد بازرسی ادواری قرار گرفته و مغایرتی با استاندارد نداشته‌اند. مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به اینکه دلیل اصلی این حادثه بعد از بررسی‌های بیشتر مشخص خواهد شد، گفت: شاید نیاز به این باشد که قطعات وسیله‌ای که سقوط کرده مورد تست قرار گیرد تا دلیل سانحه مشخص شود.

بیات درباره سابقه پارک​ارم اظهار کرد: این پارک قبلا به دلیل غیراستاندارد بودن تجهیزاتش پلمپ شده بود اما بعد از رفع نقایص و جمع‌آوری تجهیزات غیراستاندارد تائیده استاندارد را دریافت کرد. به گفته وی تائیدیه استاندارد تجهیزات پارک ارم از ششم شهریور پارسال تا شهریور امسال اعتبار دارد.  دیشب براثر سقوط ترن هوایی در لونا پارک یک ارم سبز سه نفر آسیب دیدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت که پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که یکی از وسایل ریلی این شهربازی از ارتفاع حدود هشت متری به پایین سقوط کرده و سه زن درون آن محبوس شده‌اند. او با اشاره به بستن کمربند از سوی این افراد خاطر نشان کرد: بستن کمربند باعث شده بود این افراد به بیرون از کابین پرتاب نشوند در صورتی که اگر این کار را انجام نمی‌دادند مرگ این افراد حتمی بود.
مرجع : ايسنا