به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۱۳۹۸۹

تشکیل زوج ترسناک علیه استقلال و پرسپولیس

تشکیل زوج ترسناک علیه استقلال و پرسپولیس
گروه ورزشی:منابع غیر رسمی از حضور ستاره فصل گذشته تیم فوتبال تراکتور در اصفهان خبر می‌دهند. رضا اسدی هم به سپاهان ملحق شد و یکی دیگر از انتقال‌های بزرگ این تابستان رقم خورد؛ انتقالی که زیر سایه حواشی و اخبار مربوط به بیرانوند تا حدود زیادی گم شد اما نقش اسدی در فصل گذشته و تأثیری که احتمالا امسال بر بازی سپاهانی‌ها خواهد گذاشت قابل انکار نیست. خرید رضا اسدی از تراکتور آن هم با رقم بسیار بالایی که در رسانه‌های غیررسمی اعلام شده، احتمالا بزرگ‌ترین نقل‌وانتقال این پنجره تابستانی تا امروز بوده است.
 
اسدی بعد از فصل ناموفقی که در پرسپولیس گذراند، سال گذشته به تراکتور پیوست و در این تیم تبدیل به یکی از برترین بازیکنان لیگ بیست‌ودوم شد. پاکو خمز این بازیکن را از خط میانی به خط حمله منتقل کرد و او تازه بعد از سال‌ها در این پست جدید شکوفا شد.
 
اسدی در خط حمله آن‌قدر خوب جا افتاد که حتی تا آستانه آقای گلی در لیگ برتر هم پیش رفت. این بازیکن فصل گذشته در ۲۸بازی برای تراکتور به میدان رفت؛ ۲۶بازی به‌عنوان یار اصلی و ۲بار به‌عنوان بازیکن جانشین، ۱۵بار به‌عنوان مهاجم و ۱۱بار به‌عنوان بازیکن خط میانی. مجموع دقایق بازی اسدی در این ۲۸بازی ۲۳۰۸دقیقه بوده و او طی این دقایق به آمار ۱۱گل و ۲پاس گل رسیده است.
 
این بازیکن به‌طور میانگین در هر بازی ۲.۶شوت و ۱.۳پاس کلیدی داشته که آمار بسیار خوبی برای یک مهاجم محسوب می‌شود. ضمن اینکه با استفاده از قد و قامت مناسبش در هر بازی ۴.۱نبرد هوایی موفق به ثبت رسانده و یکی از برترین‌ها در این بخش بوده است. میانگین نمرات فصل گذشته رضا اسدی در سایت متریکا ۷.۴۴ بوده که او را به‌عنوان چهارمین بازیکن برتر فصل گذشته معرفی می‌کند. در جدول نمرات متریکا فقط ۳بازیکن (شهریار مغانلو، مهدی قائدی و مهدی ترابی) در فصل گذشته نمره‌ای بالاتر از اسدی گرفته‌اند و جالب است که صدرنشین این جدول (مغانلو) حالا با اسدی هم‌باشگاهی و هم‌پستی است.

بهترین امتیاز اسدی در فصل گذشته در بازی با ذوب‌آهن به‌دست آمد که او هر ۳گل تیمش را زد و با این هت‌تریک نمره کامل ۱۰از ۱۰را دریافت کرد. او در بازی رفت و برگشت با نفت آبادان هم به‌ترتیب نمره ۸.۰۵و ۹.۳۷ گرفت که بهترین نمراتش بعد از آن نمره ۱۰ محسوب می‌شوند. جالب اینکه در شکست سپاهان مقابل تراکتور که نقش مهمی در قهرمان نشدن سپاهانی‌ها داشت، گل تراکتور را همین رضا اسدی زد و چهارمین نمره خوب فصل گذشته‌اش را در همان بازی دریافت کرد. همه اینها در حالی بود که یک فصل قبل‌تر، رضا اسدی در ترکیب پرسپولیس شرایط بدی داشت و میانگین نمراتش در طول فصل از ۶.۳۵ فراتر نرفت.

رتبه اسدی در بین تمامی بازیکنان آن فصل، رتبه نازل ۲۳۷ بود که اسدی در فصل گذشته با ۲۳۳ پله صعود این رتبه را به ۴ رساند. او از امروز در تمرینات سپاهان حاضر می‌شود و باید دید با این انتقال، شهریار مغانلو آقای گل فصل گذشته همچنان در سپاهان خواهد ماند یا خیر.

حمله به مهاجمان
در شرایطی که شایعات زیادی مبنی بر پیوستن رضا اسدی به استقلال و پرسپولیس به گوش می‌رسید، نهایتا این بازیکن هم در تور طلایی‌پوشان اصفهانی افتاد و سپاهانی شد. اسدی چهارمین خرید سپاهان برای لیگ بیست‌وسوم به شمار می‌آید. غیراز پیام نیازمند که بعد از حضور قرضی در سپاهان حالا به‌عنوان بازیکن قطعی در این تیم حضور دارد، ۳‌خرید دیگر سپاهانی‌ها در خط حمله اتفاق افتاده است.

زردها قبل از اسدی، با کاوه رضایی و رضا شکاری به توافق رسیدند تا همه این بازیکنان به شهریار مغانلو در خط حمله اضافه شوند و ترافیک شدیدی در این منطقه به چشم بخورد. البته تا ۲‌فصل پیش پست اصلی رضا اسدی هافبک دفاعی بود، اما پاکو خمز در تراکتور او را به خط حمله برد و قابلیت‌های فنی جدید این بازیکن آشکار شد.
او حالا به‌عنوان دومین گلزن برتر فصل گذشته به سپاهان منتقل شده و بسیار بعید است که ژوزه مورایس قصد استفاده از این بازیکن در پستی غیراز مهاجم را داشته باشد. به این ترتیب فصل آینده رقابت سختی در خط حمله طلایی‌پوشان وجود خواهد داشت و قطعا باید شاهد نیمکت‌نشینی برخی بازیکنان گران‌قیمت این تیم باشیم.
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: رضا اسدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها