به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۶:۴۱
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۴۱۴۳۹
لاریجانی: ایران آماده انتقال گاز به اروپاست

آيا رييس مجلس هم آب به آسياب دشمن ريخت؟

گروه سياسي: در حاليكه، حسين شريعتمداري مدير كيهان روز گذشته به خاطر اعلام آمادگي وزير نفت براي صدور نفت به اروپا شديدا برآشفته شد و مقاله تندي عليه دولت روحاني نوشت، رییس مجلس شورای اسلامی هم از آمادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی خبر داد!
آيا رييس مجلس هم آب به آسياب دشمن ريخت؟
مدير كيهان در مقاله خود عليه وزيران روحاني، اين گونه نتيجه گرفته بود كه ادامه كار اين دولت به خاطر اعلام آمادگي صدور گاز به اروپا و خالي كردن پشت روسيه! در مقابله با اروپايي‌ها، آب به آسياب دشمن ريختن است. شریعتمداری  نوشته بود: "به زعم (این مقامات) ایران با صدور گاز به اروپا، کشورهای اروپایی را از بحرانی که به‌علت قطع صادرات گاز روسیه با آن روبرو شده‌اند، نجات بدهد.!... این پیشنهادها چه مفهومی غیر از باز گذاشتن دست دشمن برای ادامه وحشی‌گری علیه مردم کشورمان دارد؟" او  همچنين نوشته بود كه: «خوشبینانه‌ترین برداشت درباره آنها، این است که کمترین و ابتدایی‌ترین شایستگی و لیاقت را برای حضور در مسئولیت‌های کنونی ندارند! و ادامه حضورشان در مسئولیت آب ریختن به آسیاب دشمن است.»
حالا معلوم نيست آيا آقاي شريعتمداري، رييس مجلس را نيز با همين اتهام مواجه خواهد نمود و ادامه رياست او را هم بر مجلس، «به ويژه اينكه در آستانه برگزاري انتخاب هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي نيز قرار داريم!!» به دليل عدم شايستگي و لياقت! «آب ريختن به آسياب دشمن» قلمداد خواهد كرد يا به روال بازي با كلمات كه روال هميشگي‌ او است در نوشته‌هاي بعدي‌اش او را از اين اتهام مبرا دانسته و فقط مسئولان قوه مجريه را شامل «آب ريختن به آسياب دشمن» خواهد دانست!


گفتني اينكه، حسام الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور، روز گذشته در واكنش به یادداشت مذكور مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: اين نوشته، بسیار مهم تر از آن است که پنداشته می‌شود زيرا از تاریخ راهبردی ایران حداقل از سال 84 به بعد رمزگشایی می‌کند.
..................................................
خبر خبرگزاري هاي داخلي را در باره اظهارات رييس مجلس بخوانيد:
رییس مجلس شورای اسلامی هم در دیدار روز شنبه همتای اسلوونیایی ضمن توصیه به کشورهای 1+5 برای در پیش گرفتن رفتار معقولانه گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آمادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی دارد. دكتر علي لاریجانی در این دیدار در تهران با اشاره به سابقه روابط خوب دو کشور گفت: نگاه مثبتی در جمهوری اسلامی ایران برای رشد و گسترش ارتباطات در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط مجلسی با اسلوونی وجود دارد که بستر مناسبی برای افزایش مراودات میان دو طرف است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ظرفیت های فراوان اقتصادی در ایران و اسلوونی افزود: هیچ مانعی برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید با فعال کردن بخش‌های خصوصی و آشنایی آنها با توانمندی های یکدیگر به افزایش سطح مراودات میان ایران و اسلونی کمک کرد. رییس مجلس مذاکرات 1+5 و کشورمان را فرصت خوبی برای کشورهای اروپایی دانست و توصیه کرد: نشان دادن رفتار معقول از سوی کشورهای عضو 1+5 می تواند به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری طرفین منجر شود.

ˈیانکو وبرˈ رییس مجلس اسلوونی نیز در این دیدار ایران را کشوری امن و با ثبات در منطقه دانست و گفت: اسلوونی و ایران به عنوان دو کشور با ثبات در اروپای مرکزی و خاورمیانه بشمار می آیند. وبر خاطر نشان کرد: همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری بین ایران و اسلوونی می تواند به توسعه تبادلات سیاسی و بازرگانی کمک کند.

وی در ادامه بر حمایت مجلس و دولت اسلوونی از رشد و توسعه مناسبات با ایران در بخش های انرژی، فناوری اطلاعات و فولاد تاکید کرد. رییس مجلس اسلوونی، سفر هیات مجلس اسلوونی به همراهی تعدادی از تجار آن کشور را به تهران فرصتی مناسب برای آشنایی با بخش های اقتصادی و صنعتی شرکای ایرانی دانست و افزود: رفت و آمد و تبادل هیات های مجلس می تواند به گسترش تبادلات در عرصه های مختلف کمک کند.

فربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۰۳
شاه مهره های کلیدی دولت از آن گروه لاریجانی است. (226561)
بق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۲۴
لطفا توضیح دهید (226583)
شاخ به سر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۱۶
چون روسیه کشور وفادار و دلسوزی برای ایرانه و اصلا 15 سال ما را برای راه اندازی نیروگاه بوشهر سر کار نگذاشته و ادعایی هم برای دریای خزر نداره ما باید این محبت بی کران او را تلافی کنیم (226564)
سید صلاح الدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۱۰
و البته کلی در تاریخ به کشور ما ظلم نکرده و حرم امام رضا رو به توپ نبسته و قرار دادای تحمیلی نبسته و پول موشک اس300گرفته اما موشکو نداده زور میگه با توجه به این فضائل روسها من با برادر حسین موافقم!!!!!!!! (226596)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۷:۰۷
شما خودتون خوب می دونید منظور شریعتمداری دفاع از روسیه نبود ! اما چه کنیم که سینه دریدگان آمریکا روسیه را پتک می کنند تا آمریکا و اروپا را تطهیر کنند ، حالا فرض کنیم که روسیه خیانت کرده ، خب آمریکا و اروپا که از اول انقلاب تا کنون فقط خیانت کرده و تحریم ! پس چرا از اینها حمایت می کنید ...... (226783)
اس اس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۱۲
قرارداد های ننگین مثل ترکمن چای یادت رفت بخش عظیمی از ایران را جدا کردند
نیروگاه که با 500 میلیون دلار با مدرنترین تکنولوژی روز درست میشد را با 17 میلیارد دلار هنوز بطور رسمی به بهره برداری نرسیده.... (226599)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۵۶
الآن بهترین موقعیت برای ایران است که برای اعتماد سازی و پیشرفت در مسئله هسته ای خود را به اروپا نزدیک سازد ومطمئن باشیم که رابطه با روسیه جز ضرر وخفت چیزی برای ما نخواهد داشت همانگونه که در جهان سیاست و رابطه با روسها از هیچ ارزش واعتمادی برخوردار نیست . (226606)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۲:۵۵
قرارداد اس300 رو از قلم انداختی. (226624)
نورا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۴:۲۴
قطعنامه های متعددی رو که بر علیه ایران بوده رو مستمراً وتو کرده (226691)
مهران تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۴:۴۹
تازه وقتی ایران تهدید شد اصلا نمخواست به ترکیه گاز صادر کنه و جای مارو بگیره !!! این شریعتمداری کیه که بخودش جرات میده در کار وزارت نفت دخالت کنه در این دنیا در سیاست خارجه نه دوست همیشگی وجود داره نه دشمن همیشگی فقط و فقط منافع ملی وجود داره پس چرا وقتی ایران تحریم شد از آمریکا بخاطر تحریمها حمایت کرد و راه را برای ایران سخت کرد کجای روسیهبا ایران دوسته ؟؟؟!! الان وقت اینکه از رقیب برای صادرات جلو زد و به این میگن یک موقعیت که باید ازش استفاده بشه درود بر نامدار زنگنه مرد بزرگ تاریخ نفت ایران (226713)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۳۲
از لاريجاني خوشم نمي آيد ولي جزو معدود دفعاتي است كه حرف حقي زده. مسئولان بايد مثل هر كشور ديگر منافع مردم خودمان را در نظر بگيرند و براي فروش گاز با غرب وارد مذاكره شوند. روس ها و چيني ها كه از سايه سر مشكلات ما پروار شدند،‌ حال شايد خواست خداست كه اين موقعيت براي ما فراهم شده تا جبران محبت روس ها را بكنيم! (226573)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۷
حرف حق زمانی میشه که همه فازهای پارس جنوبی اجرایی و به مرحله تولید برسند. ما در حال حاضر و بویژه در زمستان با کمبود گاز مواجهیم.پس الله بختکی یه حرفی زده. البته همه افولگراها شعار الکی میدهند. (226579)
سینانسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۴۱
خوشم اومد! هیشکس محل .... به شریعتمداری نداد! (226586)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۵۳
لاریجانی جان به نظرت ما با این کمبود که تو زمستون بادی نصف کشور یخ بزنن امادگیشو داریم؟شریعتمداری ها دیگه حرفشون اهمیتی برای کسی نداره (226603)
اعتدال
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۰
دولتی ها لاریجانی را از خود می دانند..
درست هم همین هست نمیشود که همه را دشمن کرد با خود...
همه دولت که نباید دست اصلاح طلبان باشد (226612)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۰۰
رويارويی اروپا باروسيه به ضرر ايران تمام شده است. (226627)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۲
باعث تاسف است بنده وقتی این درگیریهای حزبی و قومی را میبینم یادم میافتد در زمان ستم شاهی نیز حزبهای مختلف مثل توده ، رستاخیز و.... با دیگر گروها همچنین درگیریهایی را درکشور بوجود میاوردند . دوستان بخدا رحم کنید بهمدیگر ما انقلاب کردیم تا از این بی تدبیریها خارج شویم و با همبستگی و وحدت کشور عزیر مان را به اوج معرفت و دیانت برسانیم چرا باید اینجور باهم گلاویز بشویم ... با تشکر (226639)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۳
خوب بله منافع روسیه برای اقایون مهمتر از منافع مردمه (226640)
منافع شخصی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۴:۳۴
چون منافع بعضیها در بانکهای روسی پس انداز شده است!!! (226702)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۳
آقاي شريعتمداري نگفتند كه صادرات نفت و گاز روسيه پس از تحريمهاي ايران چقدر افزايش يافته؟ و اينم نگفتند كه تو سالهاي قبل براي اينكه قيمت نفت بالا بياد هي اوپك صادراتشو كم كرد و روسيه افزايش داد؟ من فكر مي كنم در مورد جاسوسهاي روسي بايد بيشتر تحقيق كنيم. چون از اول انقلاب به همه انگ جاسوس آمريكا و اسراييل زده شده. پس گا گ ب تعطيله ديگه؟ يا به خاطر احترامي كه به كشور دوستش داره بهش جاسوس نمي فرسته؟ يا نيازي نداره جاسوس بفرسته. دوستان هستند و اخبار را با پوتين بررسي كرده و سياستگذاري مي كنند. (226641)
حسنعلی
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۷
رئیس جمهوری تقسیم بر دو شده است نیمی روحانی٫ نیمی لاریجانی. (226652)
روس مداری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۴۸
وقتی بتونیم به اروپا گاز صادر کنیم یعنی هم از اروپا آتو داریم و هم از روسیه که رقیب ما خواهد بود .
یعنی این آقای شریعتمداری با چه منطقی فک می کنه . نکنه عامل نفوذی روسیه است .عملا حافظ منافع روس هاست ... (226666)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۷:۴۳
دمت گرم حال کردم با این نظر (226799)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۴:۴۱
جناب حسین شریعتمداری!
خدا وکیلی منافع روس وخودتان برات مهمتره یا مردم ایران؟
لطفا نظر بدید (226710)
hasan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۵:۵۳
سوای از حرفهای شریعتمداری گفتن این حرفها از طرف آقای لاریجانی صحیح نبود. فراموش نکنیم که اوکراین به دلیل رویگردانی از روسیه و رفتن به سوی غرب تجزیه شد. (226741)
گهرخاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۷:۰۲
واقعا اگر دولت چنين تصميمي داشته باشد واقعا بايد به ان آفرين گفت چرا كه ما داراي اولين منايع گازي دنيا هستيم و اين روسها هستنند كه در طي اين سالها هيچگاه اجازه صادرات گاز به ما نداده اند كاري كه هميشه در تاريخ با ملت ايران كرده اند هميشه بوي خيانت مي داده مثل انگليسها - همان بهتر كه با آمريكاييها روابط داشته باشيم (226776)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۷:۱۳
ما هیچ قرابت فکری معنوی و فرهنگی با چین و روسیه نداریم ولی با امریکا داریم چون هم کشوری مذهبی است هم از نظر فرهنگی و اخلاقی به هم نزدیکیم . امریکا کشوری خدا محور است ولی چین و روسیه کمونیستی . روسیه بریتانیا و فرانسه در این کشور جنایتها کردند ولی تنها گناه امریکا سرنگونی مصدق است که البته کم گناهی نیست ولی این بدلیل نادانی سفرای امریکا در ان مقطع بوده است (226787)
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۹:۰۰
اولا که دولت خیلی خوب پوتین رو شناخته ما خیلی خاطره ها با روسیه داریم از قبیل بوشهرو دریای خزرو اس300 و... که خوب زیر پای مارو خالی نکرد و دوما ما آقای لاریجانی رو خوب میشناسیم تا قبل دولت روحانی که با اصلاحات مشکلی نداشتن و هاشمی و خاتمی و... رو منافق خطاب نمیکردن حالا دولت روحانی سر کار اومده و متوجه برنامه اصلاحات برای انتخابات مجلس شده به فکر دفاع از دولت و کابینه اش افتاده.آقای لاریجانی از دولت دفاع میکنی دستت درد نکنه ولی ما خودمون ذغال فروشیم. (226825)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۲۱:۲۷
آقای لاریجانی این صحبت شما نشان دهنده این بود که خداروشکر مشخص شده در صورت قطع گاز روسیه به اروپا این ایران است که به کمک اروپا میرود.
خوشحالم یه چشمه به این روسیه جنایت کار نشان دادید. (226850)