به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۱۵۵۹۴

پیشنهاد تشکیل جبهه واحد در برابر کره شمالی

پیشنهاد تشکیل جبهه واحد در برابر کره شمالی
گروه بین الملل: رئیس جمهور کره جنوبی در پی پرتاب موشکی جدید از سوی کره شمالی، به سه کشور متحد ناتو در آسیا-پاسیفیک تاکید کرد تا "یک نظم امنیتی جمعی" تشکیل دهند.
 اوایل روز چهارشنبه کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرد که ۱۵۵ مایلی جزیره اوکوشیری ژاپن و بیرون از منطقه اقتصادی ویژه این کشور سقوط کرد.
یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در نشستی با سران کشورهای ژاپن، نیوزیلند و استرالیا در حاشیه نشست ناتو در ویلنیوس گفت: بر این باورم که گروه متشکل از نیوزیلند، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا باید در کنار هم و با حضور ناتو یک موضع قوی امنیت جمعی تشکیل دهند. ما باید از این روند به عنوان فرصتی برای تقویت چارچوب همکاری خود با ائتلاف نظامی ناتو استفاده کرده و یک نقش راهبردی در امنیت منطقه هند-پاسیفیک ایفا کنیم.
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن نیز با حمایت از ابتکارعمل رئیس جمهوری کره جنوبی، پرتاب  کره شمالی را تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه‌ای دانست و آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا نیز این پرتاب موشکی را محکوم کرده و آن را نقض کننده قطعنامه‌های سازمان ملل دانست و بر همبستگی کانبرا با دولت سئول تاکید کرد.
 همچنین رئیس جمهوری کره جنوبی وعده داد که کره شمالی را بابت این پرتاب موشکی مسئول می‌داند و جلسه‌ای فوری در شورای امنیت ملی برگزار کرد.
پرتاب موشکی از سوی دولت پیونگ یانگ نخستین از ۱۵ ژوئن و دوازدهمین در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. سال گذشته میلادی کره شمالی ۳۷ بار موشک بالستیک پرتاب کرد.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها