به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۱۶:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۴۱۵۶۳۱
پس از بازگو کردن حقایق جبهه بلافاصله برکنار شدم

افشاگری یک فرمانده ارتش روسیه علیه پوتین

گروه بین‌الملل: یک ژنرال روس خبر می‌دهد که پس از آن‌که وضعیت وخیم جبهه اوکراین را برای سران ارتش روسیه بازگو کرده، او را از سمت فرماندهی برکنار کرده‌اند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه (راست)، ماه‌ها هدف انتقادهای تند و تیز فرمانده گروه واگنر هم بود
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه (راست)، ماه‌ها هدف انتقادهای تند و تیز فرمانده گروه واگنر هم بود
سرلشکر ایوان پوپوف، فرمانده سپاه ۵۸ ترکیبی ارتش روسیه، می‌گوید که پس از شکایت به والری گراسیموف، فرمانده ستاد کل ارتش، در مورد وضعیت وخیم سربازان روسی در اوکراین، «بلافاصله» از کار برکنار شده است. سپاه ۵۸ که ایوان پوپوف فرماندهی آن را برعهده داشته، در حال حاضر درگیر نبرد در منطقه زاپوریژیا در اوکراین است. به گفته سرلشکر ایوان پوپوف در یک پیام صوتی که توسط یک نماینده مجلس روسیه به نام آندری گورولِف منتشر شده، وی حقایق جبهه را که باعث مرگ‌ومیر دسته‌جمعی سربازان روس در میدان جنگ می‌شود بیان کرده و این باعث شده است که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، او را «ظرف یک روز» از کار اخراج کند.
پوپوف در این پیام می‌گوید: «در پیشگاه سربازان کشته‌شده، از ادامه دروغ گفتن احساس شرم کرده و تمامی مشکلات را با فرمانده ستاد کل ارتش مطرح کردم. ارتش اوکراین نتوانست صفوف ما را در جبهه بشکند، اما فرمانده ارشد ما از پشت به ما ضربه زد و ارتش را در سخت‌ترین و شدیدترین لحظه فدا کرد.»
پوپوف که فرماندهی یگان‌های روسی در جنوب اوکراین را برعهده داشته، به‌صراحت میزان تلفات بالای سربازان روسی را به اثرگذار بودن توپخانه اوکراین مرتبط دانسته و در پیام خود گفته است که ارتش روسیه فاقد سامانه ضد توپخانه مناسب و ابزار شناسایی توپخانه دشمن است. یک کانال تلگرامی مرتبط با مزدوران واگنر نیز خبر داده است که نیاز به بیرون آوردن نیروهای خسته از خط مقدم را با فرمانده ستاد کل ارتش مطرح کرده است. وزارت دفاع روسیه هنوز اظهارنظری در مورد این پیام و خبر نکرده و در مورد برکناری سرلشکر ایوان پوپوف چیزی نگفته است.
ژنرال ناپدیدشده در حال استراحت است!
همزمان، دو هفته پس از بی‌خبری از سرنوشت سرگئی سوروویکین، ژنرالی که پیش از این فرماندهی نیروهای تهاجمی روسیه در اوکراین را برعهده داشت، یکی از مقام‌های ارشد روس روز پنج‌شنبه ۲۲ تیر به پرسش خبرنگاران در این مورد پاسخ داد.
به نوشته روزنامه گاردین، آندری کارتاپولوف، ژنرال بازنشسته که اکنون ریاست کمیته امور دفاعی مجلس سفلی روسیه را بر عهده دارد، در پاسخ به سؤال رسانه‌های روسیه در مورد این‌که آیا با سوروویکین ارتباط برقرار کرده است، گفت: «نه. الان دارد استراحت می‌کند و در دسترس نیست.»
شکاف‌ها در حکومت پوتین تا کجا پیش رفته است؟
خبر «ناپدید شدن» سرگئی سوروویکین پس از آن مخابره شد که مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفتند به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد این ژنرال ارشد روسیه پیش از شورش گروه واگنر از برنامه فرمانده این گروه برای شورش خبر داشته است. گروه مزدوران واگنر که پیش از این در جبهه روسیه با اوکراین می‌جنگیدند، اخیراً علیه فرماندهان ارتش روسیه دست به شورش زدند اما این شورش با «میانجی‌گری بلاروس» پایان یافت. یوگنی پریگوژین، رئیس شورشیان واگنر، در زمان انتصاب سرگئی سوروویکین به عنوان فرمانده عملیات نظامی کرملین در اوکراین، از آن استقبال کرده و او را «شخصیتی افسانه‌ای» نامیده بود که «برای خدمت به میهن به دنیا آمده است». ژنرال سرگئی سوروویکین که از فرماندهان محبوب در میان سربازان روس به حساب می‌آید در هفته‌های اخیر دیگر در انظار عمومی دیده نشده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها