به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۱۶۲۳

هشدار به دانشجویان دانشگاه احمدي‌نژاد

گروه جامعه: معاون پارلمانی وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه های فاقد مجوز در صدور مدرک مشکل پیدا می کنند، گفت:دانشگاه هایی که مجوزهای لازم را نداشته و اساسنامه هایشان به تصویب نرسیده و یا هیئت موسس های آن‌ها ترکیب لازم را ندارد از نظر قانونی فعالیت آموزشی آن‌ها مخدوش است.
هشدار به دانشجویان دانشگاه احمدي‌نژاد
به گزارش جمهوریت، سعدالله نصیری قیداری، در خصوص این ادعای دانشگاه ایرانیان گفت: از مراجع قانونی و نظارتی و قانون گذار ما را مکلف کرده‌اند که در صورتی که دانشگاهی بدون مجوز قانونی فعالیت کرد، با آن‌ها برخورد کنیم. فرقی نمی‌کند دانشگاه توسط هر کسی ایجاد شود، باید مجوزهای قانونی را اعم از مجوزهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و مجوزهای مجلس را دریافت کند.

وي تصریح کرد: اگر این مجوزها را داشته باشند می توانند فعالیت کنند و ایرادی نیز وجود ندارد اما اگر دانشگاهی –متعلق به هر کس که می خواهد باشد- بدون این مجوزها فعالیت کند، ما در وزارت علوم مکلف هستیم با آن‌ها برخورد کنیم. این نماینده مجلس هشتم با بیان این که فعالیت دانشگاه ایرانیان بدون مجوز این دانشگاه در زمانی که درخواست مجوز کرده، مجوزهای لازم را نگرفته و اگر بتوانند در هر زمانی مجوزهای لازم را بگیرند، فعالیت آن‌ها هیچ ایرادی ندارد.

وی ادامه داد: دانشگاه هایی که مجوزهای لازم را نداشته و اساسنامه هایشان به تصویب نرسیده و یا هیئت موسس های آن‌ها ترکیب لازم را ندارد از نظر قانونی فعالیت آموزشی آن‌ها مخدوش است لذا این‌ها اگر دانشجو نیز بپذیرند، این دانشجویان باید بدانند که در صدور مدرک مشکل پیدا خواهند کرد.

نصیری قیداری در پاسخ به اظهارات مطرح شده از جانب موسسان این دانشگاه مبنی بر این که با این دانشگاه برخورد سیاسی می شود، گفت: این حرکت و مخالفت با دانشگاه فاقد مجوز به هیچ وجه سیاسی نیست. وی تاکید کرد: اگر افراد هیئت موسس صلاحیت لازمی که در قانون دیده شده است داشته باشند و اگر مجوزهای لازم را بگیرند و فعالیت قانونی داشته باشند، ما نیز از آن‌ها حمایت می کنیم. اگر دانشگاه ایرانیان- با توجه به این که مجوز قطعی ندارند- دانشجو بپذیرند مطابق قانون مصوب سال 72 مجلس کلاهبردار معرفی و شناخته خواهند شد.

گفتني اينكه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی شناسد و این موسسه نمی تواند اقدام به جذب دانشجو کند.دانشگاه ایرانیان نیز در پی این اظهار نظربیانیه ای منتشر کرد و ضمن غیر قانونی خواندن نظر وزارت علوم اعلام کرد که این دانشگاه همچنان به جذب دانشجو ادامه می دهد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان نیز اواخر ماه گذشته از راه اندازی دوره های آموزش مجازی این دانشگاه در تابستان امسال خبر داد.وی با اشاره به مراحل آماده سازی زیرساختی برای این منظور یادآور شد در ارتباط با پذیرش دانشجو در دوره های آموزش مجازی دانشگاه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید عزم دانشگاه ایرانیان در پاسخ به نیازهای آموزشی خیل عظیمی از متقاضیان تاکیده کرده است که شمار افراد شرکت کننده در طرح پیش ثبت نام متقضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه به حداقل سه برابر ظرفیت تعیین شده رسید و به منظور پاسخ به استقبال فزاینده مشتاقان، طرح پیش ثبت نام متقاضیان تحصیل در این دانشگاه تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمدید شده فعالیت آموزشی دانشگاه ایرانیان در دوره های رسمی حضوری مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد.